Olisko tämä nyt sitten meidän pojan nimi?
Eeli Mikael
Eeli viittaa suvussani esiintyviin Eemeli, Eemil ja Eelis nimiin ja Mikael on lapsen isän toinen nimi. Olisko tää nyt sitten se meidän pojan nimi, mitä tykkäätte? Ja sukunimi sellainen pehmeä, jossa myös L-kirjain, mielestäni rimmaa hyvin etunimien kanssa.
Kommentit (3)
Toivottavasti en ole nyt liian negatiivinen vastauksessani, ei ole tarkoitus. Mutta ensinnäkin Eeli-nimestä tulee aika voimakas assosiaatio englannin sanaan eel = ankerias. Toisekseen, ja tämä itseasiassa mua enemmän " häiritsee" , on että Eeli Mikael on mun korvaan melkein kuin oman itsensä toistoa, ' eeli mikaeeli' .
Muuten toki hyvät nimet, ja tykkään erityisesti aina kun löytyy suvusta nimiä, joita voi käyttää. Onnea pojasta!
Mina asun Englannissa ja minulle ei kylla Eelista tullut mieleen ankerias vaan Elyn kaupunki (se on kuuluisa isosta katedraalista) koska sita lausuttaessa on i lopussa kuten Eeli-nimessa. Minulle Eeli-nimi tuo mieleen jonkun uudisraivaaja-tyypin kuten vaikka pieni talo preerialla-sarjassa ja vaikka yleensa tykkaan -el paattyvista nimista niin Mikaelista tulee aina mieleen Michael Knight ja ritari assa (yak minulle!)kun taas joku toinen voisi ajatella arkkienekeleita! Ihmisilla on niin erilaisia assosiaatioita eri nimista!!! Kannattaa pitaytya siihen mista itse tykkaa.
Kaunis nimi. Tykkään molemmista todella paljon.