Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan itse nukkua yöni rauhassa?

Vierailija
17.11.2007 |

Meillä tyttö ihanainen :O) mutta yöt todella hankalia,herää tosi usein ikää kuitenkin jo 1,6 v . Herää itkemään tosi usein ja nousee ylös todella aikaisin. Ei nuku kuin yhdet unet, syö päivisin vähän mutta aina on syönyt..Ei ole siis öisin nälä mutta haluaa pulloaet nukahtaa uudestaan.

Neuvoa..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella isä kotona?

Vierailija
2/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yöt rauhottuivat vasta kun yötissi lopetettiin, mikä tapahtui aika myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa pulloa enää, mutta melkein joka yö pari kertaa ainakin. Miten sitä unikoulua sitten pidetään, annetaan huutaa vaan?

Vierailija
4/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo vain pois.

Vierailija
5/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä.

Vierailija
6/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se tällä hetkellä ainoa keino jolla nukahtaa uudestaan..Olen itse tehnyt kaiken väärin, kun alotin se tissille nukahtamiselle ja nyt pullolle. Ei tosin yöt olleet näin rankkoja vasta kuin nyt..Eli lopettaa vasta huudon kun saa plon suuhun.. Olen kokeillut siis taputtamista ja tuttiakin, jota ei syö. Ei nuku omassa huoneessa vaan huutaa niin kova että muut lapset herää. Siksi kysynkin neuvoja? Ja on isä kotona..

T:AP

Vierailija
7/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät yksivuotiaat vain söisi... ja monta terhakkaa huutomerkkiä:D Ei pahalla:)

Vierailija
8/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tehnyt. Mutta mitä nyt teen että yömme tasaantuisi joksus?

Terv. AP

Vierailija
9/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tietysti huutaa aikansa mutta lopettaa sitte joskus. Meillä yötissistä luopuminen vei viikkoja mutta nyt nukutaan yleensä kaikki yöt hyvin. Ekana yönä valvottiin muistaakseni kaksi tuntia josta suuri osa suoraa huutoa, sitte tunti ja sitten siitä eteenpäin vähemmän, välillä tosin tuli vähän takapakkia. Selitettiin asiaa ja lohdutettiin, aluksi kannettiinkin yöllä ympäri asuntoa sylissä kun huuto oli pahin. Mutta ei siitä taida mitään poppakonstia olla. Pullo pois ja jämäkkä mutta lempeä ote asiaan. Periksi ei saa antaa vaikka mieli tekisi.

Joskus meilläkin tietysti satunnaisesti herää yöllä vielä mutta yleensä siis ei.

Vierailija
10/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään. Mutta neiti tosiaan jaksaa huutaa ja kovaa, yritetty olla antamatta pulloa. Ja se on aivan sama hänelle mitä plossa on onko vettä tai maitoa, mutta kun herää ei osaa nukahtaa ilman plon tuomaa turvaa. Eikä ota sitä itse vaan se pitää antaa suuhun..

T:ap

Vierailija
11/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehdin monesti sääliä naapureitani, mutta hekin varmasti nukkuvat nykyään paremmin;)

Vierailija
12/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä sitten yksi päivä ihmeteltiin ja käytiin näyttämässä rikki menneitä pulloja isovanhemmillekin. Yhden illan ja yön kitisi, sitten meillä rauhoittui yöt. Ja ikää oli tuolloin 1,5v. Samaan syssyyn otettiin muuten potta käyttöön.

Jonkin ajan kuluttua iltanukahtamiset eivät enää oikein onnistuneet, niin otettiin NUK-nokkapullo käyttöön. Siihen unimaito, velli tai piimä. Sitä luputtaessaan nukahti yöunille, mutta ei enää herännyt öisin juomaan.

Vierailija
13/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tainnut väittää kertaakaan lapseni olevan syypää, vaan tajuan itse tehneeni väärin.. Eikä nämä heräilyt ole lapsemme ongelma vain minun kun haluisin nukkua ees yhen yön putkeen. Siksi kysyin neuvoa!

Vierailija
14/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen meistä vanhemmista tekee joskus " virheitä " ja se niistä, jolleivat ne TODELLA vahingoita lasta.

Koita tassuttelua tms unikoulua,jos ei auta niin, koita nukkuuko esim vieressä.Ja tosiaan ota pullo pois.

Jos nukkuu esim vieressä niin hyvä...

Pääasia että kaikki saa nukuttua =)

Vierailija
15/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävällisestä neuvosta!

Vierailija
16/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole tehnyt mitään " virheitä" , vaan parhaan taitosi mukaan. Ei ole mikään maailmanloppu nukuttaa lapsi rinnalle ja pullolle, siinähän tajoaa lapselle turvallisen tunteen. Yöheräily on tietysti rankkaa, mutta parin yön vieroituksella oppii lapsesi pois pullosta ja homma on taas " oppien mukaan" .

En ymmärrä teitä nyky-äidit, miksi kaikesta pitää syyllistää? Kaikki pitäis tehdä kylmän järkevästi, ettei vauva vaan opi " hankalaksi" . Lapsi tarvitsee turvallisuuden tunnetta ja lämpöä, eikä kylmiä kirjatieto-menetelmiä. Missä teidän luontaiset äidinvaistonne ovat?

t. nelikymppinen neljän äiti

Vierailija
17/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vuorotelkaa miehen kanssa yöhoitamisessa. Onhan se miehenkin lapsi, ja kyllä sinäkin ansaitset saada edes joskus kokonaisen yöunen. Menet toiseen huoneeseen nukkumaan ja annat miehen selvitä parhaansa mukaan.

Vierailija
18/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on vasta nyt nukkunut kaksi viikkoa koko yöt, ikää 3,5. Ja tosiaan, laita mies vapaapäivänä hoitamaan yövalvomiset ja aamuherääminenkin. Tulee edes joskus sinulla nukuttua.

Vierailija
19/19 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä: lapsi huutaa 2-3 yötä. Voi huutaa 2-3 tuntiakin kerralla. Vanhempien tehtävä on pitää pää kylmänä.

Lasta ei tietystikään pidä " hylätä" eli vanhemmat voivat olla lähietäisyydellä ja välillä lempeästi mutta jämäkästi laittaa pään tyynyyn ja sanoa, että " nyt nukutaan."

Mutta periksi ei pidä antaa. Se on pahinta, mitä voi tehdä.

Muutaman yön jälkeen helpottaa - tosin ihan rikkumattomia öitä ei voi taata, sillä jotkut lapset heräilevät herkemmin. Mutta ainakaan maitotarjoilua ei tarvitse järjestää.

Paras konsti ehdottomasti on kerrasta poikki. Reiät tuttiin yms. vain pidentävät kärsimystä.

Voimia toivottelee nimim. " kokemusta on" ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä