Menisitkö testeihin?
Olen ehkä vähän myöhässä liikkeellä, mutta tilanne on tämä: Mieheni tuli vuosi sitten ulkomaanmatkalta ja vaati sen jälkeen että käytämme rakastellessamme kondomia. Kondomeja oli hankittu, koska olimme vasta saaneet lapsen eikä muuta ehkäisyä ollut käytössä. Emme ole käyttäneet ehkäisyä juuri koskaan 7 vuoteen. Mieheni siis vaati n. kuukauden ajan matkan jälkeen että käytämme kortsua. Sen jälkeen asia unohtui emmekä käytä edelleenkään mitään muuta ehkäisyä kuin keskeytetty yhdyntä.
Olisiko minun pitänyt heti mennä sukupuolitautitesteihin vuosi sitten? Mitään oireita ei ole, enkä ole itse käynyt vieraissa.
Ajattelin varata ajan testeihin ensi viikolla, ihan varmuuden vuoksi. Saavat ottaa hivit ja kaikki. Raskausaikanhan minut jo testattiin neuvolassa, mutta kun se ulkomaanmatka oli vasta lapsen syntymän jälkeen.
Kommentit (6)
ja jos tarvitsette ehkäisyä, niin keskeytetty yhdyntä ei sellainen ole.
Minä haluan toisen lapsen, mies ei. Keskeytetty yhdyntä on kompromissi. Ja jos mulla on ukolta saatu tauti, hoidatan sen ja etsin uuden miehen joka haluaa lapsia. Paitsi jos mulla on HiV, silloin teen samat kuin se rovaniemenmies.
negavastaukset niin kortsu unohtui sopivasti!
Voithan sinä varmuuden vuoksi testeissä käydä, mutta etköhän sinä ole puhdas. Sinuna kävisin, mutta en kertoisi miehelle mitään.
TIetysti voit kovistella miestäsi tuon asian suhteen, mutta jos aikaa noin kulunut niin kannattaako?
up