Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rattaat 1,5-vuotiaille talviseenkin lenkkeilyyn?

15.11.2007 |

Hei! Kyselisin kokemuksia teiltä muilta, jotka liikutte talvella paljon rattailla, muuallakin kuin lämmitetyillä kävelykaduilla ja ostoskeskuksissa. :) Eli haussa on meille rattaat, joilla sujuisi 1,5-vuotiaiden vintiöiden lenkittäminen ja nukuttaminen, myös reissussa ollessa. Tällä hetkellä meillä on Brion Doublewavet joista ollaan kyllä tykätty muuten, mutta autossa vievät paljon tilaa enkä oikein itse edes saa niitä nostettua farmarin takatilaan ja/tai pois sieltä. Tähän asti on reissussa/kaupungilla ollut mukana Gracon Duosportit, jotka alesta kesällä nappasin vähän heräteostoksena, ja kätevät ovat olleetkin, mutta niillä tuskin kannattaa yrittää talvella muualla kuin automarketin sisätiloissa kärryttelyä... Doublewavessa myös se miinuspuoli, että kun kantokopat ei tietenkään ole enää käytössä, niin lapset häiritsevät toisiaan, kun ei ole mitään väliseinää.

Mietinnässä lähinnä X-adventure Twincot (käytetyt), joista olen kuullut paljon hyvää, mutta mietityttää se etuhaarukan talvikestävyys. Onko kukaan menestyksekkäästi käyttänyt niitä talvilenkkeilyssä? Olen lukenut, että etupyörän lukitus olisi hyvä juuri talvea ajatellen, toisaalta olen lukenut että sitä ei saisi pakkasella käyttää, koska murtuu helposti. :-O

Entä onko kellään ehtinyt tulla kokemusta Carenan uusista (?) kolmipyöräisistä, eli Carena Tricar Twineistä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama ongelma. Vaatimuksina olisi kuomu, riittävän alas menevät selkänojat sekä jalkapeite. Tällaisia olen löytänyt vain vanhoista Emmaljungan rattaista...

Käytiin kokeilemassa noita Carenan rattaita ja niissä oli huonoa selkänoja, joka on taaksepäin kallellaan. Ei siis ollut riittävän pystyssä, jotta lapset olisivat voineet istua selkä suorassa. Muuta kokemusta rattaista ei ole, mutta me jätettiin ne ostamatta...

Itse olen ajatellut, että tuo häiriköinti ei vaikuttaisi niin paljon nyt talvella, kun on toppavaatteet ja kaikki. Meillä on myös käytössä Carenan Twinshopper-matkarattaat, mutta niihin ei mitenkään mahdu talvella nukkumaan.

Mutta joo, hyvän kysymyksen esitit, mielenkiinnolla minäkin odottelen vastauksia. ;o)

Vierailija
2/9 |
21.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meillä on ollut twin ceroxit, brion double wawet ja nyt carenan tricar twinit ja EHDOTTOMASTI suosittelen carenan rattaita!!!!

Meillä kaksoset jo 2,5v. ja paino ei tunnu missään, kuomu on riittävän ylhäällä jotta päät eivät ota siihen kiinni. välissä on pieni väliseinäkin pahimpien tappeluiden varalle. lisäksi kasaan menevät ihan linttuun..

Ceroxeissa kuomu alhaalla, kömpelöt ja " isot" käsitellä.

Lisäksi meillä ollut myös perhepäivähoitajamalli rattaat nekin ok. mutta isoilla ilmakumipyörillä carenat kulkevat keposemmin.

Välillä meidän 5v tyttö istunut toisen kaksosen paikalla eikä sitäkään painoa huomaa--joten mielestäni nämä rattaat on aikas hyväksi todetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minulla kaupunkirattaiden etsiminen edessä, kun Carenan twinbuggy - rattailla ei pääse eteenpäin talvella oikein edes kaupungissa. Tarjolla olisi käytetyt Brio twinette -rattaat vm. 2004 tai halvemmat ihan uudet Carenan tricar twin -rattaat. Olisiko jollakin kokemusta noista, ja kumpaa suosittelisitte? Nuo olisivat autossa aina valmiina lähtöön, maalla meillä on erikseen ilmakumipyöräiset lenkkeilyrattaat.

Vierailija
4/9 |
28.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti " tinttara2" sulle, käytiin katsomassa Tricareja ja pistettiin pojat kyytiinkin ja ihan sama asia huomattiin, eli selkänojat jää tosi alas. Nukkumiseen ok mutta varmasti menis jätkillä hermo sitten kun haluaisivat nähdä maisemia. Lisäksi noissa oli sama ongelma kuin meidän matkiksissa (Graco DuoSport) eli siinä etukaaressa ei ole ollenkaan hihnoja, jotka menee jalkojen välistä. Eli valjaat pitää laittaa salamannopeasti kiinni tai lapsi voi luisua/kiemurrella (varsinkin liukkaassa haalarissa) sieltä kaaren ali. En ymmärrä, miksi tuo hihna on jätetty rattaista pois.

Muuten varmaan ihan hyvät nuo Tricarit ja väliseinä olis plussaa, mutta jää kyllä meiltä ostamatta. Totta sekin, että toppavaatteissa veljeä ei häiritä niin paljon kuin kesätamineissa.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että jatketaan DOublewaveilla ja katsotaan asiaa kesällä uudestaan...

Vierailija
5/9 |
29.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koelstra. Hollantilainen kärry, joiden liikkuvuus oli aivan unelmakevyttä, samoin niiden pakkautuvuus todella litteiksi (ja olivat kevyet nostaa).

Olivat kolmipyöräiset (tai neljä, mutta kaksi etummaista lähekkäin joten ihankuin kolmipyöräiset :)), joten en tiedä miten kolmipyöräinen systeemi toimii, kun lapset ovat iässä jossa kiipeilevät kärryyn itse ja takaisin.

Mutta jos en itse tarttisi " maastokärryjä" enemmän kuin kaupunki/ostosreissukärryjä, harkitsisin noita. Googlaamalla " koelstra" löytyy myös suomalainen jälleenmyyjä.

Vierailija
6/9 |
30.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä päädyin käytettyihin Brion twinetteihin lähinnä, koska Carenan kolmipyörä malli on niin leveä (82 cm) ja tarvitsin juuri kevyet pienet rattaat noin kerran viikossa tapahtuvaa ostoksilla käyntiä varten. Maalla kotona on lenkkeilyyn käytössä vanhat, mutta tosi hyvät Beretta-merkkiset yhdistelmät, joiden kaikki 4 pyörää ovat kääntyviä. Ovat kuitenkin tosi painavat nostaa autoon, ja muutenkin minusta tuo lähteminen kaksosten kanssa on jo sen verran työlästä, että arvostan tuota, että minulla on aina autossa valmiina omat rattaat kaupunkireissuja varten, eikä niitä tarvitse enää sinne erikseen nostaa.

Aluksi tuntui tosi oudolta nuo Briot työntää kun niitä täytyy nostaa/painaa, että saa rattaat kääntymään, kun pyörät eivät itsestään käänny. Muutoin olivat ihan hyvät. Tosin minkäänlaista väliseinää ei noissa lapsille ole, joten tappelu meinasi välillä tulla leluista. :-)

Vierailija
7/9 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikeriankka: Me nyt lopulta hankittiin vanhat Emmaljungan rattaat käytettynä. Perhepäivähoitajamalli, jossa irrotettava kuomu, erilliset selkänojat makuuasentoon saakka ja jalkapeite. Yhdistelmärattaiden sadesuoja sopii niihin hyvin. Rattaita on nyt testattu puistokäytössä (ihan jees) ja kyläreissukäytössä. Ensimmäisillä kerroilla lapset nukkuivat niissä vain vajaan tunnin/tunnin (yleensä päiväunet 1,5-2h), mutta eiköhän nuo unet harjoittelulla pitene. Viimeisimmällä kerralla poitsu nukkui jo 1,5h. Eivät ole riidelleet ja nukkuminen siis sujui ihan hienosti. Talvivaatteissa ei tota häiriköintiä ole ollut lainkaan. Saa nähdä miten keväämmällä. :o)

Vierailija
8/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin uutena vuonna 05, tuplien ollessa puolivuotiaita. Ja ainoa asia, jota sen jälkeen harmittelin, oli se, ettei ostettu niitä heti =)

Tähän vuosimalliin tuo etuhaarukka on jo vaihdettu kestävämpään, eli jos ostat käytettyjä twincoja, niin 05 tai uudemmat. Meillä on lenkkeilty kesät talvet ja hyvin on pelittäneet ja kestäneet. Eihän ne muoviosat tietenkään koskaan ole metallin veroisia, ja mekin on saatu näistä rikki turvakaaren kiinnityskpl ja jalkatuen muoviosa, mutta molemmat hajosi oman väärän käsittelyn seurauksena. Ja molemmat osat saatiin takuuseen maahantuojalta ilman kustannuksia, vaikka tosiaan omaa huolimattomuutta hajosivat!

Eli meidän kokemus näistä rattaista on tosi positiivinen.

Vierailija
9/9 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat todella hyvät ja näppärät. Mutta totta on tuo että ainakin v.2004 mallissa oli tosi heikko se etupyörän haarukka lukitus juttu,rikkoontui meillä muutaman kerran,meni kyllä aina takuuseen ja nopeesti korjasivat.

Seuraavan vuoden malliin olivat kuulemma jo kehitelleet paremman seoksen.

Mutta minä suosittelen lämpimästi omien kokemusten pohjalta näitä rattaita,ehdottomasti parhaat olivat ainakin meille:)