Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisin tässä tilanteessa päivähoidon suhteen?! Moninaisia mielipiteitä ja kannanottoja kaivataan!

Vierailija
15.11.2007 |

Meillä on 2 lasta, iältään 4,5 v. ja 1 v 7 kk. Esikoinen on ollut tämän syksyn ajan lähipäiväkodissa puolipäivähoidossa ja on viihtynyt hyvin. Itse olen ollut nuoremman kanssa vielä kotona. Olen menossa vuodenvaihteessa takaisin töihin (osittaiselle hoitovapaalle eli kuuden tunnin päiviä). Olen hakenut nuoremmallekin päivähoitopaikkaa, joskaan en ole vielä kuullut siitä mitään.

Nyt tulikin sitten mutkia matkaan. Mies jäi nimittäin ihan yllättäen työttömäksi. Nyt mietin, mitä tehdä lasten päivähoitopaikkojen kanssa. Vaihtoehdot ovat nämä:

1) Minä menen töihin ja lapset päiväkotiin. Mies kotona ja yrittää etsiä töitä. Tällöin lapsilla olisi hoitopaikat jo valmiina, jos mies työllistyisi. Mutta toisaalta nuorempi lapsista ei tarvitse mitään virikehoitoa ja lisäksi ratkaisu olisi kalliskin.

2) Sama kuin edellä, mutta lapset puolipäivähoidossa. Se voisi olla taloudellisesti mahdollisuuksien rajoissa.

3) Minä töissä, esikoinen päivähoidossa ja nuorin kotona miehen kanssa. Tavallaan hyvä nuorimman kannalta, että voisi olla vielä kotihoidossa, mutta ongelma on se, että jos mies äkkiä työllistyisikin, niin mistä sitten lapselle hoitopaikka. TOdennäköisesti ei pääsisi ainakaan samaan hoitopaikkaan kuin veljensä. Ja lisäksi mies ei ole mikään ns. koti-isätyyppi eli varmasti vaan pelaisi päivät koneella ja lapsi saisi sitten pyöriä siinä jaloissa.

4) Sama kuin edellä, mutta molemmat lapset kotona. Samat ongelmat ja lisäksi se, että esikoinen kaipaa kavereita ja ulkoilua ym. ja mies ei käy lasten kanssa ulkona eikä varmaan suin surmineenkaan menisi mihinkään kerhoihin tms. lasten kanssa. Taloudellisesti halvin ratkaisu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun mies saa töitä niin nuorempikin lapsi hoitoon.

Vierailija
2/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidätte sitä kuopusta juuri sen verran pkodissa, että paikka säilyy ja mies voi hakea täysipainoisesti töitä koko ajan. Esikoinen viettää sellaisia päiviä, että saa kunnon kontaktit muihin lapsiin ja on hyvä teille kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne teidän tulot kauheasti voi pudota, jos toinen menee töihin hoitovapaalta ja toinen on ansiosidonnaisella. Lapset saa kuitenkin hoitopaikassa pari kertaa ruuankin päivänaikana ja hoitopaikka on miehen työllistyessä taattu.

Vierailija
4/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies opettelee menemään kerhoihin ja hoitaa lapset ja kantaa kortensa kekoon perheen eteen.

Vierailija
5/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen siitä millaiset työllistymismahdollisuudet miehelläsi on eli asutteko suuressa kaupungissa ja miehesi on halutulla alalla vai asutteko pienelle paikkakunnalla, jossa työllistymismahdollisuudet miehen alalle ovat huonot. Jälkimmäisessä tapauksessa työttömyys siis voisi ekstää kuukausitolkulla, joten pikkuisen olisi mukava olla kotona.

Vierailija
6/6 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti pitää kuopuksenkin päästä ulkoilemaan. Osta kuopukselle ostopäiviä ja hoito osaaikaista. Kuukauden alusta saa sitten muuttaa hoitosopimusta, jos miehesi työlistyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme