Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette lasten hankkimisesta ennen ammattia?

Vierailija
15.11.2007 |

Että hankkii useamman lapsen, eikä aikeitakaan hakea minnekään opiskelemaan. Mitä mieltä olette? Hakeutuuko tällainen henkilö koskaan opiskelemaan/työelämään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse perustin perheen opintojen lomassa, eli nykyään kahden lapsen äiti, joka valmistui jouluna ja sain syksyllä vakkarityön.

Vierailija
2/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivista tässä on ainakin se, (johtuen myös asuntolainasta) että opiskelemaan en voi lähteä koska vaan. Työelämässä olen tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä niin peruslaiska ihminen, että hyvä kun jaksan duunin ja kodin hoitaa, opiskelu ois ollu ihan poissuljettua tässä tilanteessa.. toisaalta mun äiti jaksoi kyllä lapsen, työn, kodin ja opiskelun oli vielä yh. Toisaalta mummo asui samassa kämpässä eli lapsenhoitaja oli aina saatavilla...

Vierailija
4/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lapset ensin ja sitten kun nuorinkin on vähintään sen 3v. että raaskii päiväkotiin pistää niin lähden opiskelemaan. Olen sitten vasta 29vuotias joten aikaa on opiskella. ammattikin on mietitty valmiiksi.

Minusta näin päin parempi, ei tarvitse sitten keskeyttää opintoja tai työntekoja äitiysloman tai hoitovapaan takia.

Vierailija
5/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mille alalle hakeudut tai kauanko opinnot kestävät? Harmi etten itse tehnyt noin kuin sinä vaan ensin opiskelin ja olin töissä ja sitten vasta lapset 2kpl.

Vierailija
6/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteilla on oma yritys. Olen ajatellut että noin 4-5vuotta menee opintoihin yhteensä ja sitten pistän putiikin pystyyn. :) -5-

7/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin samana päivänä klo 14:00 päätin että 14.10.2001 saan tytön. Kehtasi syntyä viikkoa aikaisemmin!

Vierailija
8/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ammatin lastenhoidon ohessa ja nyt aloitin syksyllä opiskelut AMK:ssa :)

Vierailija
9/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen työelämässä, lapset tehty ns. perhe valmis. Nyt saan tehdä työtä " rauhassa" nautin kun olen saanut perheen ja työn tasapainoon.

Vierailija
10/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsen kanssa kotona olo on ihanaa taukoa työelämään! Akut latautuu ja on ihanaa kun ei tarvii stressata mitä tapahtuu tämän jälkeen. Duuni odottaa ja sinne on kiva mennä uutta draivia täynnä! Suosittelen siis itse eka opiskelu sitten vakiduuni ja sitten lapset. Väitän, että minusta on jopa enemmän työelämälle hyötyä äippäloman jälkeen!

Vierailija
11/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensin tekee lapset ja sitten opiskelee on mahdollista olla kotona niin kauan kun vaan jaksaa! ja samalla ajattelee lapsen parasta. Pelkkä äitiyslomapito on minusta jo raakaa. Lapsi ei ole valmis olemaan 1-2vuotiaana vielä äidistään erossa työpäiviä!

Töitä ehtii tekemään vanhempanakin!

Vierailija
12/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei tietenkään osaa sanoa varmaksi tarkkaa aikaa. Poika on silloin n. 1,5v. Perhepäivähoitoon hänet haluaisin. Myös eläkkeellä oleva mummi on ilmoittanut halustaan hoitaa poitsua esim. kerta viikkoon.

Vierailija
13/13 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että opiskelee ensin kaksi vuotta, sitten pitää äitiysloman takia vuoden tauon ja laittaa 9kk ikäisen hoitoon ja jatkaa opiskeluja vuoden, pitää vuoden tauon äitiyslomana ja 9kk ikäinen taas hoitoon ja opiskeluja vielä vuosi.

Tai, että opiskelee ja valmistuu, sitten jää kuudeksi vuodeksi kotiin ja hakee sitten töitä ilman työkokemusta ja kuusi vuotta vanhoilla papereilla.

Valtaosasta tutkintoja voi olla pois maksimissaan kaksi vuotta. Lasten hoito kotona siis käytännössä mahdotonta yli vuoden ikäiseksi.

Itse olen 22v, ja hoidan kotona kolmea pientä lastani. Kun lapset ovat kyllin isoja, laitetaan hoitoon. Ehdin sitten opiskella ja mennä valmistuttuani töihin tiedot ja taidot tuoreessa muistissa eikä työnantajallekaan tule paineita jättää palkkaamatta kun on jo lapset tehtynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi