Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autottomat kyydin vaatijat ottaa päään!

Vierailija
15.11.2007 |

Mun kaveri on viikottain pyytämässä kyytiä jos minne. Antaa kyllä välillä bensarahaa, että ihan ilmatteeksi ei tarvitse kuskata.

Mutta ongelma on se että, jos mua ei yksinkertaisesti huvita tai en jaksa lähteä kuskaamaan häntä johonkin, niin sitten se ottaa siitä nokkiinsa. " pitää sit mennä varmaa taksilla" ? tuli eilenkin, kun en pitkäpäivän päätteksi halunnut enää lähteä minnekään, vaan olla vain perheeni kanssa kotona.

Raivostuttavaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä vartenhan ne taksit on. Sinähän et taksi ole, joka on aina käytettävissä, kyllä asiasta voi mielestäni kaveria muistuttaa.

Vierailija
2/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että no niin varmaan täytyy ottaa se taksi, bensa kun nykysin aika pikkisen kallista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä kertaakaan ole pyytänyt kavereilta kyytiä (tarjotusta kyydistä tosin en välttämättä kieltäytyisi), vaan ihan olen itse kantanut vastuuni päätöksestäni olla enempää saastuttamatta tätä planeettaamme. (Autolliset eivät tätä päätöstä ole tehneet.)

Vierailija
4/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain ovat sen luonteisia, että kuvittelevat toisten tekevän kaikkensa heidän eteensä.

Meillä ei ole autoa, mutta ei silti tulisi mieleen alkaa pyytelemään toisilta kyytejä jonnekin. Itse asiassa vältän toisten autoissa matkustamista, koska siinä jää sellaiseen kiitollisuudenvelkaan, jota on vaikea itse maksaa takaisin. En voi vastavuoroisesti kyyditä toista.

Toki olen josku joltain kyydin saanut, mutta en ole sitä itse pyytänyt.

Vierailija
5/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveris sentään maksaa sulle bensarahaa. Mulla on tuttu joka ei ikinä ole tarjonnut edes kahvikupillista kyydistä.

Vierailija
6/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes kysyisi nätisti, että sopisiko/voisinko, mutta jos se suurinpiirtein sanellaan ja käsketään... Arghh. Kyllä se nyt niin on, että kun toisten autosta on kyse, niin silloin ei mitään sanella, vaan kysytään! Ja se sopii, jos sopii, eikä sitäkään tarvitse alkaa selittelemään, jollei se sovi. Peruskäytöstavat siis kunniaan.

Mutta tosiaan niitä prinsessoja on olemassa, jotka luulevat muun maailman olevan ihan heitä varten palvelemassa. Eipä siinä auta muu kuin opastaa heitä vähän toisiin aatoksiin. Minä en perheineni pompoteltavaksi ala. Mielelläni kyllä joskus autankin toisia, mutta en käskemällä!

Vierailija
7/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellaisissa töissä että auto on melkein välttämätön. Silti sillä on pari työkaveria joilla ei ole autoa.

Sen lisäksi että nämä työkaverit ovat aina pummaamassa kyytiä niin lisäksi he kuulema ihan pokkana vaativat töissä että heille pitäisi laittaa vähemmän töitä kuin muille koska heiltä kuluu enemmän aikaa kulkea julkisilla kun muut menevät autolla. Ja tietysti työt pitäisi näiden idioottien mukaan jakaa sillä perusteella että minne pääsee helposti julkisilla ja mikä paikka on lähimpänä...

TOSI kypsää! Varsinkin kun mies vielä ajaa töissä MINUN autollani joka ostettiin nimenomaan sitä varten että töissä se on jotakuinkin välttämätön ja saa työt hoidettua näppärämmin että ehtii viettää aikaa perheensäkin kanssa.

Vierailija
8/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin bensaraha on kohtuullinen korvaus.

Mutta jos asiasta tehden pitää lähteä viemään kaveria jonnekin, minne itse ei ole menossa, kannattaa laskuttaa todellisten kustannusten mukaan.

Eli tällöin otetaan huomioon paitsi menovesi, myös verot, huollot, kuluminen, auton arvon aleneminen jne jne tuulilasinpesunesteitä myöden. Näistä kertyy aika mukava kilometritaksa, taksillakin pääsee halvemmalla.

Vierailija
9/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiottimaistahan toi onkin, että joutuu julkisilla ajamaan työajoa, mutta idiootti on silloin työnantaja joka ei järjestä autoa, ei suinkaan se työntekijä, joka ei omista autoa.

Mulla siis auto on, mutta todella nostan hattua korkealle kaikille niille, jotka ovat osaltaan tehneet mitä parhaan ympäristöteton ja päättäneet pärjätä ilman autoa.

Vierailija:

Mun mies on sellaisissa töissä että auto on melkein välttämätön. Silti sillä on pari työkaveria joilla ei ole autoa.

Sen lisäksi että nämä työkaverit ovat aina pummaamassa kyytiä niin lisäksi he kuulema ihan pokkana vaativat töissä että heille pitäisi laittaa vähemmän töitä kuin muille koska heiltä kuluu enemmän aikaa kulkea julkisilla kun muut menevät autolla. Ja tietysti työt pitäisi näiden idioottien mukaan jakaa sillä perusteella että minne pääsee helposti julkisilla ja mikä paikka on lähimpänä...

TOSI kypsää! Varsinkin kun mies vielä ajaa töissä MINUN autollani joka ostettiin nimenomaan sitä varten että töissä se on jotakuinkin välttämätön ja saa työt hoidettua näppärämmin että ehtii viettää aikaa perheensäkin kanssa.

Vierailija
10/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun se on varattu niin oi voi, eihän sitä nyt voi kävellä!

Kyllä autottomat mielestäni kysyvät kyytejä sata kertaa vähemmän, koska ovat tottuneet liikkumaan autotta. Mutta nämä yksiautoiset, ne vasta ovat rasittavia.

OSTAKAA SE TOINEN AUTO, ei aina tarvii olla kinuamassa sitä kyytiä kaksiautoisilta.

Vierailija
11/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli kerran tuomassa todella isoa märkää koiraansa mun kyytiin, pakko oli kieltää, mulla ei ole mitään farmaria. Samainen kaveri pyysi että mun lapsi olisi noussut pois istuimestaan sen takia että hänen lapsensa on pienempi, ja sen olisi mukavampi istua siinä istuimessa. Poikani ei todellakaan tarvinnut istuintaan luovuttaa pois. Tää kaveri pyys kerran kyytin jonnekin, en muista mihin. Mutta mun olis pitänyt ottaa kyytiin hänet ja hänen siskonsa, sekä molempien lapset. Kyydittäviä olisi ollut 6 mun lisäksi. Kieltäydyin.

Kaveri ei tajua sitäkään että mun autossa ei saa polttaa, koska mitä sillä nyt on väliä, saahan ikkunan auki!

Mainittakoon että ottaa nokkiinsa aina, kun palauttelen sitä maanpinnalle.

Vierailija
12/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun kaveri oli kerran tuomassa todella isoa märkää koiraansa mun kyytiin, pakko oli kieltää, mulla ei ole mitään farmaria. Samainen kaveri pyysi että mun lapsi olisi noussut pois istuimestaan sen takia että hänen lapsensa on pienempi, ja sen olisi mukavampi istua siinä istuimessa. Poikani ei todellakaan tarvinnut istuintaan luovuttaa pois. Tää kaveri pyys kerran kyytin jonnekin, en muista mihin. Mutta mun olis pitänyt ottaa kyytiin hänet ja hänen siskonsa, sekä molempien lapset. Kyydittäviä olisi ollut 6 mun lisäksi. Kieltäydyin.

Kaveri ei tajua sitäkään että mun autossa ei saa polttaa, koska mitä sillä nyt on väliä, saahan ikkunan auki!

Mainittakoon että ottaa nokkiinsa aina, kun palauttelen sitä maanpinnalle.

Vierailija
13/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tuttava joka pysyväissairauden takia ei ollut saanut ajokorttia ja sitten se olis ollut kuskauttamassa itseään milloin mihinkin, bensarahojakaan se ei juuri maksellut, ja jos en halunnut lähtä sitä jonnekin treffeille kuskaamaan niin otti nokkiinsa.

Vierailija
14/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaa puhelimeen, kun kyytiä on vailla.

Vierailija
15/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole autoa, eikä kyllä tulisi mieleenikään soittaa kaverille ja pyytää ajamaan minua johonkin. Eri asia on sitten jos yhdessä mennään jonnekin, mutta silloinkin maksan kyllä oman osuuteni enkä edes oleta että pääsen jonkun kyydillä vaan mietin bussity ja taksit ensinmmäisinä vaihtoehtoina. Kerran muistan että olen pyytänyt erästä tyyppiä auttamaan uuden television kuljetuksessa kotiini, mutta sekin oli vain siksi koska halusin iskeä sen miehen :) No kyydin sain, mutta eipä mies loputa iskeytynyt, voin kertoa.

Olen joskus miettinyt että tässä on varmasti jonkinlainen tottuminen taustalla. Ihmiset jotka ovat kotoisin pieniltä paikkakunnilta joissa välimatkat ovat pitkiä mutta julkista liikennettä vain nimeksi, automaattisesti miettivät kenen autolla minnekin mennään. Heillä tosin on sitten usein se oma autokin, vaikka asuisivat helsingin keskustassa tms. Samoille ihmisille tuntuu bussiaikataulujen lukeminen olevan ylivoimaista tai automaattisesti esim. juna on ihan kamalan hidas kulkuväline, vaikka se todellakaan ei ruuhka-aikaan sitä ole. Ja joidenkin mielestä bussit ovat vain epämääräisiä. Tiedän yhden perheen jossa perheen äiti toi lapsensa uimapäivänä uimahallille, ilmestyi uinnin jälkeen taas pihaan ja ajoi lapsensa koululle koska ei uskonut että opettaja selvityy 15 min bussimatkasta 25 oppilaan kanssa ja muutenkin, sellainen bussissa seisominen uinnin jälkeen täytyi olla lapselle ihan hirveän rankkaa. Vanhempainkokouksessa sen jälkeen nosti kissan pöydälle ja ehdotti tätä järjestelyä kaikille perheille. Kun minä sanoin että meillä ei edes ole autoa, niin ehdotti tosiaan että sitten vaan kyytiä pyytämään muilta vanhemmilta. Joo, koska bussi on PAHA!

Vierailija
16/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa koko päivä pyöritään ympäri pk-seutua ja ylikin, mutta työnantajalta on turha odottaa autoa käyttöönsä... Aikataulut sitten niin tiukkoja, ettei lounaasta toivoakaan. Ja autollisilla vielä tiukemmat, tietysti.

Vierailija
17/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto, koska töiden vuoksi tarvitaan. Asutaan kaupungissa hyvien liikenneyhteyksien päässä, samoin kuin useimmat meidän kavereista, joilla ei ole autoa.

Toki jos ollaan menossa samoihin paikkoihin, koordinoidaan kyytejä. Omat menot jokainen järjestää itse.

Jos on satunnainen kyydin tarve, niin taksihan on huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin auton ylläpito. Me ainakin käytetään itsekin taksia melko usein ihan mukavuussyistä esim. jos miehelläni on auto vaikka työmatkalla. Auto kannattaa omistaa itse vain jos sillä ajaa paljon.

Vierailija
18/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei riitä, että ei vaan huvita, tai ei jaksa. Silloin sitä on täys mulkku kun kehtaa kyseisestä kunniasta kieltäytyä!

Vierailija
19/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta IKINÄ, EI IKINÄ tarjota edes kahveja kiitokseksi.

Sitä mieltä olen, että samalla se toinen siinä menee, mutta soluilu on sellainen asia mistä minä suutun, oikein TODELLA :(

Vierailija
20/22 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa se että joku kysyy kyytiä, ihan mielelläni joskus autan ja lähden. Mutta sellainen että suututaan jos en suostu, niin se nyppii. En mä kuitenkaan ole kenenkään henkilökohtainen taksikuski, vaikka mulle siitä maksettaisiinkin, siihen en suostu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi