Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä siellä perhekahvilassa tehdään? Uskaltaako ujo äiti mennä sinne?

Vierailija
14.11.2007 |

Lapset on 3½v ja 4kk.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan, juodaan kaffetta ja tutustutaan muihin äiteihin. Minä myös ujo, mutta ajattelin silti

uskaltaa täkäläiseen perhekahvilaan kunhan tuo nyytti vähän kasvaa vielä ja jokin rytmi päivässä löytyy.

Vierailija
2/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti monesti noihin perhekahviloihin on muodostunut ryhmiä usein käyvistä äideistä. Mene kuitenkin rohkeasti mukaan vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sitten olin vaan hiljaa melkein kokoajan ja kuuntelin vaan. Ei siellä kyllä suunvuoroa olisi saanutkaan, niin kauhea kaakatus koko ajan.

Vierailija
4/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa saa ostaa edullisesti ruokaa lapsille (ja itsellekin), tai sitten ihan kahvia ja pullaa. Isommat lapset leikkivät keskenään ja äidit juttelevat niitä näitä.

Vierailija
5/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse sitten olin vaan hiljaa melkein kokoajan ja kuuntelin vaan. Ei siellä kyllä suunvuoroa olisi saanutkaan, niin kauhea kaakatus koko ajan.

Mielestäni niitten perhekahvilan työntekijöiden tulisi huomioida " uusi tulokas" .

Mutta rohkeasti mukaan vain käymään, ei kaikissa paikoissa ole onneksi noita kuppikuntia! :)

Vierailija
6/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhekerhossa ei ole työntekijöitä. paitsi paikan emäntä joka keittää kahvit, mutta ei siis osallistu kerhoiluun.

Muutamat meistä mammoista on lupautunut " vastaaviksi" ja katsotaan että paikat on siistit kerhon jälkeen yms.

Toki usein käyvät on jo tuttuja toisilleen mutta kyllä meillä ainakin uudetkin otetaan huomioon ja heitä jututetaan.

Kannattaa mennä. Minäkin olen ujo, mutta löytänyt kerhosta juttuseuraa ja vakiintunut vakkariksi :)

Vierailija
7/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perhekahviloissa on kuppikuntia ja uutena tuntee ettei pääse sisään systeemiin. Itse perhekahvilavastaavana alueemme kahvilassa muistutan äitejä moneen kertaan vuoden aikana, että uudet äidit toivotetaan tervetulleiksi ja kerrotaan kahvilan tavat. (Meillä kahvilat toimivat äitien vetäminä.)

Palauteta voi antaa esim. nettisivujen kautta, sähköpostilla tai suoraan perhekahvilavastaaville.

Perhekahvilat on tarkoitettu juuri siihen alueen toisiin äiteihin ja lapsiin tutustumiseen. Ja vaikka olisi ujo ja hiljainen, niin jokainen meistä voidaan toivottaa lämpimästi tervetulleeksi.

Mukavia perhekahvilapäiviä!

Vierailija
8/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä sen takia, että lapsi saisi leikkiseuraa. Tietenkin jo ennestään tutut juttelevat keskenään, mutten mitään kuppikuntia ole paikallisessa perhekahvilassa huomannut. Aikamme kun kävimme, olimme itse vakituisia ja tuttuja muille. Itseasiassa en erityisesti kaipaa aikuista juttuseuraa, vietän mielummin aikaa lattialla lasten kanssa.