Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon pudotuksesta raskausaikana?

14.11.2007 |

Onko kenelläkään kokemusta painon pudotukseta raskausaikana? Laihdutuksesta nyt ei voi puhua, mutta ehkä oikea oppisemmin, painon säätelystä.

Mulla edellisen raskauden jälkeen paino oli sama kuin ennen raskauttakin, mutta nyt piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa vaalla käydessäni huomasin VIIDEN lisäkilon tulleen salakavalasti.

Rv 7+ on menossa enkä ole käynyt vielä neuolassa, mutta mitä teille muille on asiasta sanottu ja onko noista lisäkiloista ylipäätään eroon pääseminen nyt mahdollista? Mitään kaalikeittokuuria ei varmaan suositella ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kauhean tiukalle kuurille voi alkaa mutta monipuolisesti ja terveellisesti syömällä voisi saada painon pysymään samassa raskauden ajan. Tiedän, se on kaunis ajatus koska tuntuu että meikäläinen pullahtaa kilon-kaksi kun haistankin suklaan tms herkut.

Meikällä on 98 lasissa joten olisi tosiaankin terveellistä pudottaa painoa tai ainakin tehdä kaikkensa ettei lihoisi enää enempää.

Varmasti neuvolasta voi saada ohjeita painonhallintaan.

- Pirkko rv 7+6

Vierailija
2/4 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puntarilla käynyt aikoihin, moniin kuukausiin.

Kävin töissä kahviossa hakemassa juotavaa, samalla nappasin yhden pullan kun oli tarjolla :) Emäntä alkoi yht äkkiä tuijottamaan mun mahaa:D Oli sanomassa jotain, mutta lähtikin pois.

EI TÄÄ NYT VIELÄ VOI NÄKYÄ!!! :D Täytyy jättää seuraavan kerran pulla väliin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niinkuin MansikkaPirkko sanoitkin, että kun saisi painon pysymään samassa tai nousemaan vain muutaman kilon. Liikuntaa minun on ainakin ehdottomasti lisättävä ja jätettävä tämä yletön voileipien mättäminen pois. Alkoholin lipitys nyt jäikin onneksi luonnostaan ;)

Mulla on sellainen olo, että vatsan viimeisetkin lihakset on hävinnyt johonkin ja mahamakkarat päässeet ryöpsähtämään nyt esteettä valloilleen. Viikkoja on vasta näin vähän, mutta näytän todellakin raskautuneelta! Onko se jotenkin hormonien ansiota, että mahaa normaalisti edes jonkin laisessa kuosissa pitävä tuki katoaa?!

Vierailija
4/4 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin masua turvotti aluksi aika reippaasti, sitten viikoilta 7+ tähän astiseen (15+4) on enemmänkin pullottanut tuo masu vatsalaukun kohdalta. Lähinnä kai nuo elimet yms. etsivät uutta paikkaa, kun kohtukin kuitenkin kasvaa näin aluksi aika hurjaa vauhtia. Ähky olokin aina ruokailun jälkeen... Tuo masun turovotus ja vatsalaukun pullotus paidan alla saa näyttämään koko vatsan paljon suuremmalta, kuin olikaan oikeasti. Mulla kolmas raskaus ja liikunta alkupahoinvoinnin takia ollut minimissään, joten ei ne lihaksetkaan taida siellä kovin paljon tukea!

Ruokailusta ei auta muuta neuvoa, kuin että monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, marjoja aterioihin lisäten varmaan painonhallinta onnistuu helpoiten. Itse olen huomannut, että aamuinen kaurapuuro ja leivän syönnin rajaaminen esim. kolmeen ruisleipäviipaleeseen lisukkeineen päivässä helpottavat jo paljon. Tsemppiä kaikille! JOkainen tallustaa tavallaan, mutta onhan se totta, että omakin olo on helpompi kun ei hurjasti painoa tule lisää. Varsinkin jos sitä on entuudestaan jo reippaasti - voihan vaikka kokeilla kantaa tuommosta leikki-ikäistä tenavaa tai kauppakasseja pidemmän matkaa, ottaahan se voimille...

Pahnu, joka yrittää hillitä suklaahimoaan näin talven pimeydessä ;)