Kierukan asennuksesta !
Syön meliane pillereitä ja olisi tarkoituksena asennuttaa kierukka kun on seuraava tauko , MUTTA kun vuoto ei aina ala tauoan aikana vaan usein alkaa viikkoa ennen tai jälkeen sittenkään ei vuoda joka päivä ...
Mitenkä niinku kannattaisi tehdä mennä lääkäriin ja sanoa että eilen oli menkat nyt ei enää ja sitten lääkäri sanoo mene kotiin ja tule uudestaan vai laittaako kierukan siitä huolimatta ettei ole vuotoa ??
Onko kellään käynyt näin ?
Nää Meliane pillerit on mulle täysin sopimattomat välillä olen niiiin hyvällä tuulella ja seuraavassa hetkessä oikea demoni !!
Menkat tulee välillä viikon välein ja sitten tauolla ei mitään vuotoa ;HUH HUH
Saispa nopee ton kierukan !
Kommentit (6)
siitä voipi tulla raskaaksi jos ei käytä lisäehkäisyä ekojen viikkojen ajan
mutta jos on syönyt e-pillereitä alle taukoon asti, en tiedä
paikat vaan on paremmin auki menkkojen aikana ja pari päivää niiden jälkeen, eli kierukka sujahtaa näppärämmin paikalleen.
Jos kierukka laitetaan kuukautisten aikana tai viimeistään viikko kuukautisten alkamisesta, sen ehkäisyteho alkaa heti. Kesken kierron on hyvä aloittaa lisäksi muu ehkäisy. Eihän pillereitäkään aloiteta kesken kierron. Samalla periaatteella toimii kierukan ehkäisy.
yleensä menkkojen aikana näin ei ole. Lisäksi kun paikat ovat auki, kierukan laitto helpompaa.
Käsittääkseni kierukan ehkäisyteho kyllä alkaa heti, mutta nainen voi olla jo hedelmöittynyt, jos kierukka laitetaan kesken kierron.
se on vaan helpompaa. Minulle laitettiin nykyinen synnytyksen jälkeen ennen kuin menkat alkoivat uudelleen - voi olla tosin eri asia.