Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan kavereista kehu meidän vauvaa?

Vierailija
14.11.2007 |

Vähän ihmetyttää, kun itse ainakin toisten vauvoja katselemaan tullessani kommentoin edes jotakin nättiä uudesta tulokkaasta. (Siis vaikka valehtelen, vaikkei toinen niin söpöläinen olisikaan.) Se kuuluu mielestäni jopa asiaan ja on kohteliasta. Ja on ilo nähdä vanhempien olevan iloisia kommenteistani.

Ihmetyttää, että vastaavasti meidän vauvaa ei ole kukaan ystävä kommentoinut mitenkään. En nyt kehuja kerjää, mutta on vähän outoa, että kun tullaan kylään/nähdään ekaa kertaa jossakin, eivät sano juuta tai jaata. Ainoa kommentti oli pohdinta, kumman meistä näköinen hän on. Silti puhelimessa on puhuttu, että " olisi kivaa nähdä teidän X:ääkin."

Kuitenkaan vauveli ei ole mikään rumilus, vaan kaikki mummot julkisissa paikoissa lirkuttelevat hänelle jatkuvasti ja kieltämättä hän on nätti vauva (äidinkin mielestä...).

Ei ymmärrä tätä maailmaa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, nauti vaan omasta söpöläisestäsi :)

Vierailija
2/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin moinen suututtaisi! Olen samaa mieltä, että hyviin tapoihin kuuluu ihastella uutta tulokasta.

Ehkä tosiaan ystävilläsi ei ole lapsia ja he eivät siksi tajua, että vauvaa saa ja pitääkin vierailulle tullessa ihastella ääneen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Oi voi, eikö kukaan nyt huomaan millaisen ylimaallisen söpöläisen SINÄ olet saanut aikaan..

On se raskasta olla noinkin tyhmä, huomaan!

Vierailija
4/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta selitystä. Normaali ihminen kehuu " rumempaakin" vauvaa, sillä kaikki vauvathan ovat omalla tavallaan ihania, vaikkeivät nyt mitään missiainesta olisikaan. Kuuluu asiaan kehua ja ihastella vauvoja!

Itsekin törmäsin erään ystävän kohdalla tähän ongelmaan esikoisen aikana. Samainen ystävä poti ihmeellistä alemmuuskompleksia oman vauvansa suhteen ja vähätteli kaikkea omassa vauvassaan. Ja minä tietenkin sitten sitä kovempaa kehuin hänen vauvaansa, kun tuntui lapsen puolesta niin pahalta. Hän ei koskaan ihastellut minun lastani. Myöhemmin kävi niin, ettei heille enää siunaantunut toista lasta. Välit katkesivat siihen, kun meille syntyi pikkukakkonen. Ei suostu tapaamaan tai jos suostuu, peruu aina viime tingassa. Nyt pikkukakkonen on 1,5 -vuotias, eikä ole nähty kertaakaan hänen aikanaan.

Vierailija
5/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

AP! Oi voi, eikö kukaan nyt huomaan millaisen ylimaallisen söpöläisen SINÄ olet saanut aikaan..

On se raskasta olla noinkin tyhmä, huomaan!

...Mitä idiootteja maa päällään kantaa.

Vierailija
6/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelias ja sanoa jotain nättiä kun vauvaa tullaan katsomaan. Yleensä minä ainakin ihastelen uusia vauvoja, eikä se ikinä vaikeaa ole ollut, edes silloin kun itsellä ei vielä ollut lapsia.

Minä en ymmärrä tuollaisia juntteja, jotka tulevat tänne selittämään, että eivät saa suutaan auki! No voi hyvä sylvi, eikä teille himassa ole opetettu mitään tapoja.

Jos ihminen on täysi-ikäinen ja työkykyinen, niin ei kukaan niin juntti saa olla ettei pientä small-talkia ainkaan saan. En kestä tuollaista super-landepaukkuilua!

Vierailija
7/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä niillä muillakin ystävilläni on lapsia, että ei pitäisi olla kokemattomuudesta kiinni. Ärsyttääpä vaan.

ap

Vierailija
8/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa enää vauvoja, ovat suloisia palleroita mutta ei sen enempää. Kannattaa käydä kaupungilla tms useammin niin saa niitä kehuja muualta jos se nyt niin tärkeää on.

Vierailija
9/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kavereista ei kertakaikkiaan ole valehtelemaan, kun teidän vauva onkin susiruma? Kauneus on katsojan silmissä. Hassua muuten, että lähes jokaiselle äidille sattuu syntymään se maailman kaunein vauva ja synnärin huonetoverille sitten aika useasti se omituisen näköinen ja rumaääninen...

Vierailija
10/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoitukseksi. Jätetään siis korulauseet pois ja ollaan aidompia ja suorempia. Kyllähän he kuitenkin huomioivat vauvan, jos pohtivat kumman näköinen hän on.

Itse aina kehun muiden lapset, tarjoomukset, kodit jne, mutta jos itse saan kavereilta suorempia kommentteja, niin tulkitsen ne tuon kautta, että he katsovat meidän olevan sen verran läheisiä, että yleiset kohteliaisuudet voi jättää väliin (kohteliaisuus sekin) ja mennä suoraan " asiaan" ja olla rehellinen. Kateudesta tuskin on kyse.

Vierailija
11/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee luoksesi valehtelemaan??

Mihin ihmeeseen tarvitset katteettomiakin ihasteluja?

En tosiaan ymmärrä tätä maailmaa

Vierailija
12/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vanhemmat ovat menettäneet lapsensa koulu ammuskelussa. Ja toinen vanhempi päivittelee miksi kukaan ei kehu hänen vauvaansa :) Pitäisköhän laittaa arvot kohdalleen ja miettiä miten suuri asia sen kehumattomuus nyt sittenkin on.....

Vierailija
13/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on ihan oikeasti todella nättejä. Hassua kun näyttää kuvia ja toinen sanoo vaan että " joo-o" tai " onpas kivan näköinen leikkimökki tuolla taustalla" =/

Vierailija
14/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sitä itsekään harrasta, eikä ole tullut mieleenkään että pitäisi. Pohdin kyllä usein sitä, kenen piirteitä vauvassa on nähtävillä. Eli itse osoitan sillä tavalla kiinnostukseni vauvaa kohtaan. En kyllä itsekään odota mitään " kehuja" toisilta omaa vauvaani kohtaan. Miksi sitä pitäisi ihmeemmin kehua? Sehän on vauva. Kaikki vauvat on söpöjä.

Vierailija
15/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kehun aina vauvoja suloisiksi ja söpöiksi, koska aidosti pidän heitä kaikkia suloisina. Lisäksi sanon mielestäni nättejä vauvoja näteiksi.

Voisin kuvitella kyllä että lapsettomana olisin kateellinen muiden onnesta saada oma lapsi. Ja jos lapsesi on vielä terve ja nätti, se on monelle liikaa.. näin se menee. Olen huomannut.

Vierailija
16/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän lapset on ihan oikeasti todella nättejä. Hassua kun näyttää kuvia ja toinen sanoo vaan että " joo-o" tai " onpas kivan näköinen leikkimökki tuolla taustalla" =/

Vierailija
17/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun ekaa kertaa näkivät vauvan, niin vähän katsoivat, mutta sen jälkeen alkoivat jutella muiden kanssa (olimme juhlissa). Jäimme täysin vailla huomiota. Tämän jälkeen monen kaverin kanssa välit viilenivät. Näillä kavereilla ei vielä ollut lapsia.

Nyt kun heillekin lapset ovat ajankohtaisia, niin minunkin asiat ovat alkaneet kiinnostaa.

Mutta jos ystävilläsi on lapsia, niin on hieman outoa.

Vierailija
18/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomion voi kiinnittää vähän oleellisempiin asioihin. Enkä kyllä toivo, että oman lapsenikaan ulkonäköä mitenkään kommentoidaan.

Vierailija
19/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kehun aina (ilman katettakin) toisten talot, sisustukset, vaatteet, kampaukset, autot, miehet ja lapset jne. jne. kun kerran esitellään ekaa kertaa minulle. Se kuuluu kohteliaaseen tapaan eikä maksa minulle paljoa. Jopa tosiaan valehtelenkin, tai koitan keksiä edes jotakin positiivista.

Ehkä tämän takia olen niin pidetty kaveri ja kutsutaan kaikkialle tupaantuliaisiin ym.? Olen todennut, että kehu kuin kehu uppoaa kohteeseen syvälle.

Mutta olen huomannut ihan saman, että ei suomalaiset osaa kehua muita. Ehkä heitä ei ole kehuttu lapsena? Tai muutenkaan ole ollut kotona kohteliaiden tapojen koulua? Tai sitten ovat niin susikateellisia, että (valehdeltukin) kehu toiselle on jotenkin itseltä pois. Metsäkansaa, joka koittaa kovasti kansainvälistyä.

Vierailija
20/45 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku niin tekee niin sitä vaan sitten kiittää kun ei tiedä mitä muutakaan siihen sanoisi. Mut minä koen sen kiusallisena jos joku kovasti kehuu minun lapsia. Samanlaisia lapsia ovat kuin kaikkien muidenkin.

En kyllä itsekään sitten kovasti kehu ja ihmettele toisten lapsia. Silti kaikki vauvat ovat aivan syötävän suloisia, mutta en sitä ääneen julista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan