Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla jo vaihdevuodet tulossa? : (

Vierailija
14.11.2007 |

Olen siis 34v. Kierto on muuttunut 60-80 päiväiseksi. Väsyttää, masentaa, tulee välillä hiki vaikka en tekisi mitään ja alapää haisee oudolle ja erittää todella " imelää" tai sellaista emäksisen hajuista vuotoa.

Olen myös lihonut vatsan seudulta huomattavasti 6kk aikana.

Voiko tämä olla jo vaihdevuosia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuullostaako noi oireet vaihdevuosilta vai voiko selittyä muullakin?

ap

Vierailija
2/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilukin kyllä mahdollista .... testautapa kilpirauhasarvosi! En kyllä usko vielä vaihdevuosiin tuossa iässä? Mitä ehkäisyä käytät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot ovat aina " normaalin rajoissa" , mutta itsestä on myös aina tuntunut, että se on mikä on mättänyt jo monta vuotta.

Masennukseenhan mulle lääkkeitä on määrätty, mutta mä en koe olevani masentunut.

ap

Vierailija
4/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittakaa hoito, jos TSH-arvo on yli 2,5.

Itselläni TSH arvo oli ainakin neljä vuotta noin 3, ei hoidettu, lihoin 40 kg.... viime keväänä TSH vihdoin oli 6 ja veren rasva-arvotkin päin seinää. Lääkitys olisi pitänyt aloittaa aijemmin, kaikki lääkärit vaan eivät tätä tiedä/usko. Nyt olen laihtunut jo 20 kg vain tyroksiinia syömällä ja nyt jaksan vaikka mitä!

Vierailija
5/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta tiedosta tosi paljon! Olen todella lihonut n. 20kg 6kk sisällä.

ap

Vierailija
6/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittauta kilpirauhasarvosi uudestaan ja jos ja kun se on yli 2,5, aloittakaa lääkitys! Elämä alkaa siitä järkkäytymään ihan uudelleen. Itselläni annosta on nyt aina nostettu, jos TSH on yli 2,5.

terv. olinkohan 4 ja 6 ja?

Vierailija
7/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkkaa tänne:

www. kilpirauhas. info/foorumi/

Vierailija
8/8 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut noille sivuille viimeksi viime syksynä kun lihoin 10kg ihan hetkessä ja oli nivelet tosi kipeät ja silloin tuo arvo oli tuon 3. 7.

Silloin oli eri lääkäri, tämän kanssa varmasti voimme aloittaa lääkityksen vaikka se ei yli 4 olisikaan, ainakin toivon niin!

Kiitos teille!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän