Mistä t. ruskeat tai beiget talvikengät, koko noin 18?
Moikka, seisomaan opettelevalle vauvalle hakusessa talvikengät (joo, kenkiä ei vielä " tarvita" kai), mutta en ole onnistunut bongaamaan alle 20 kokoja? Vinkkejä pk.seudulla? Tyttö kyseessä, joten saa olla myös tyttömäiset neutraalinväriset.
Kiitos!
-k
Kommentit (6)
tepsut talvikengät, tummanruskeita on saatavilla
ja kaikeksi huipukis jalka levahtaa parissa viikossa kun on alkanut kävelemään oikeasti joten susittelen noiden kenkien ostamsita vasta kun on ihan pakko. Ja sittenkin saa ostaa liian isot.....
on enimmäismitta " varaa" . Liian isoilla kengillä on vaikea opetella kävelemään. Parempi hyväksyä se tosiaasia, että voi joutua ostamaan uudet kesken talven. Ja itse suosin kyllä aivan pienillä sopivampia kenkiä. Meillä kolmella samaan vuodenaikaan syntyneillä lapsilla on tosia erikokoiset jalat. esikoisen (poika) ekan talven Tepsut tippuu pikkusiskolta, samoin kun hänen vanhat rukkaset. Keskimmäisellä kun on tosi pienet jalat ja kädet.
en osaa vastata,mutta itse olen myös sitä mieltä,että liian suurilla kengillä ei ole hyvä niitä ensiaskeleita ottaa.
Meillä pienijalkaisia menijöitä kaikki ja nyt kuopuksella 19 numeron tepsut joissa 1 1/2 cm käyntivaraa....ensiaskeleita mennään.
Olen kyllä varautunut ostamaan ehkä kahtakin kokoa vielä tänätalvena.
Noita pieniä voi löytää käytettynäkin kun moni on tosiaan rattaissa kököttänyt kengillä eikä siten ole mitenkään kuluneet.
Sisäsandaaleina meillä tosiaan 18 koon tepsut ja chiccon 18 koon ns.juhlaengät tuetulla nilkalla.
Tykkään pitää sandaalia välillä kotona kun tytöllä taipumusta käpristellä varpaita ja seisoskelee kengillä paljon tukevammin.
sen verran koosta että meidän 1v9kk tytöllä on koon 19 jalka nyt, stockalla ja tapiolan andiamossa (vai onko se k-kenkä siinä??) ollaan mitattu ja ostettu käyntivaralla ja villasukkavaralla kengät ovat kokoa 20 ja 19 (eri merkkiset).
Joten mä en ymmärrä että mennään nyt ihan suoraan neuvomaan että koko 18 on liian pieni kun ei tunneta / tiedetä lapsesta mitään. Ja monet varmasti ostavat lapsilleen enemmänkin liian isoja kenkiä kuin liian pieniä, mutta tietysti niitä liian pieniä kai sitten monet käyttää, en siis tiedä, mutta luin vaan jostain :)
Meillä ensiaskelkengät oli kokoa 18 ja lapsi oli silloin 1v1kk kun ne ostettiin käyntivaralla.
terkuin tuusis + 4 lasta
PS.
(ja tosiaan en minäkään neuvoisi ketään ostamaan nyt ensiaskelkenkiä koossa 18 koska monet lapset ovat tosiaan isompia, sen tiedän, mutta kerroinpahan että näitä vähän pienempiäkin on, meidän toiseksi nuorimman ensiaskelkengät olivatkin taas sitten kokoa 20 aikoinaan)
Me ostettiin 1v. 2kk ikäiselle pojalle koon 23 ruskeat Superfit-merkkiset talvikengät Jumbon K-kengästä. Meillä oli viime kevättä varten lahjaksi saadut vauva-Reebokit kokoa 19.5 ja ne ei ainakaan meillä mahtuneet enää 10kk ikäiselle - siksi epäilen että jollekin menisivät koon 18 talvikengät. (käykää siis kenkäkaupassa tarkistuttamassa koko).