ELOPAINOISET VKO 16...
hei meille muutamalle...
Aloittelen uuden viikon jo etuajassa, kun pääsen taas rauhallisemmassa tunnelmassa nettiin. Mitä kuuluu?
Kommentit (16)
Viikon tapahtumat hiljensivät siinä määrin, että en muistanut koko punnitusta kuin vasta sunnuntaina. Tuntui jotenkin triviaalilta...
Tämän viikon tulokset raportoin huomenna, koska en tänäänkään muistanut punnita ajoissa. ;)
Heti ekaksi onnea QueenBzz :-)
Sitten tuuletan itse, pudotusta -500g - JEE!!!
Tänään siis: 64,3kg
Hyvä draivi päällä, toivottavasti jouluna olisi sitten jo 62 ja grammoja! neppis on hyvä kannustin kun edellä menee...
Nyt tytsy kiljuu alakerrassa, pakko mennä!
t. supermam
Ihan aluksi ONNITTELUT QUEEN!! :) Olisinpa itsekin tajunnut raskausaikana että syödä voi ihan järkevästi ja kaikkea mitä mieli tekee ei tarvitse joka kerta syödä... Niin ja liikkuakin voi...
Vaaka näytti tämän aamun numeroiksi 75.5 eli miinusta 400g. Ihan tyytyväinen olen tuohon tulokseen. Ensi viikolla taas toivottavasti lisää miinusta... Imetän edelleen ja maitoa on hyvin riittänyt, eli tälläinen hidas tahti sopii hyvin minulle tähän tilanteeseen. Mukana roikun siis edelleenkin, vaikka harvakseltaan kirjoittelenkin.
Pallon kanssa olen yrittänyt vähin vatsalihaksia etsiä... Ei niitä näy kyllä missään, mutta kipeet ne on... ja tosi heikossa kunnossa.. eli lisää harjoitusta vaan :)
-pömppis-
Siis tuputusta - 600 g viimeviikosta, vaikka se isänpäivä oli kaaottinen!!Ehkä kroppa pelästyi hirveää energiamäärää ja rupesi oikein kunnolla töihin...muuten päivä oli kyllä hyviä. eli
paino tänään: 63.4 kg
alkupaino: 68.2 kg
tiputusta yht.: 4.8 kg
Seuraava tavoite 62 kg
Onnittelut queenille,ihanaa!!!! Tuntuu niin epärealistiselta nähdäplussa, kun on niin monta negaa tehnyt...mä kanssa niin toivon sitä plussaa siltä saralta ja jos sen saan, niin en aio enää 30kiloa lihoa.
Pömppis: Hyvä tiputus! ja kyllä ne vatsalihakset sieltäpikku hiljaa löytyy. teehän myös paljon syviä vatsalihaksia!!
Supermam:loistavaa, nyt jatkat vaan samaan tahtiin!! Sain vähän lisää etumatkaa. Ota mua kiinni vaan, niin mä yritän mennä karkuun:) se auttaa motivoitumaan muakin.
Höyryjyrä: Toikin on hyvä, että unohtaa punnita, sillä ei ole voinut ainakaan ajatella koko ajan ruokaa:) Itse välillä ajattelen vaan, että koska pääsee/voi taas syödä ja se tekee tästä välilläniin tuskaista.
Maisu se jatkaa loistavaa tahtiaan,hyvä. Tais tehdä isänpäiväherkuttelut meille hyvää.
Mä odotan aika vaisua ensiviikkoa, ku tuo paino tippui nyt niin paljon. Mutta eihän sitä tiedä..Mutta pitää itsensä psyykata siihen tilanteeseen, ettei sitten masennu...
Oikein hyvää alkavaa uutta viikoa ja tehdään taas ensi viikolla hyviä tuloksia. Huomaatteko, että meillä menee taas hyvin ja tulee hyviä pudotuksia. Välillä kun kaikilla tökki...Itse saan kiittää teistä siitä, että oon aina jaksanut tsempata ja ryhdistaytyä uudestaan:)
Tosi hienoja pudotuksia,vau!!!
Mä uskaltauduin tänään kuitenkin vaakaan mutta samaa se näytti kuin viime viikollakin, hyvä toisaalta tämäkin koska söin sen kassillisen suklaata X)
Kiitokset onnitteluista:) Ajattelin tosiaan kuitenkin käydä keskiviikoisin puntarissa, en laihduta mutta en myöskään herkuttele, mulla kyllä tekee tehtävänsä varmaan taas tämä pahoinvointi ja laihdun muutaman kilon, viimeksi ainakin kävi niin että paino ensin putosi ja sitten pysyi samana kunnes puolivälin jälkeen alkoi ruoka maistumaan ja painoa ropisi liikaakin:(
Neppis: Paljon plussapöllyjä sinnepäin, toivottavasti tärppää:) mulla kävi vähän hassusti kun ehti tosiaan olla vaan yhdet menkat ja testasin negat kp 26 ja 30, sitten ajattelin vaan että menkat ei ala koska kierto on varmaan aluksi epäsäännöllinen..kunnes vkloppuna alkoi pahoinvointi ja täytyi kipittää näyränä tyttönä taas apteekkiin;) Eli nyt onkin varmaan jo kahdeksas viikko menossa.
Tsemppiä!
Queen
tuli mieleen tuosta laihduttamisesta ja raskaudesta, että jo syö terveellisesti, monipuolisesti ja riittävästi ja jos lisäksi pystyy harrastamaan liikuntaa, niin haittaako se, vaikka paino tippuisikin? Meinaa itse odotan paniikilla raskauden aiheuttamia lisäkiloa, sillä niitä ei ihan 30 tarvisi tulla. Mullakaan ei ollut tullut puoliväliin raskautta kun kilo-kaksi,mutta sitten repesi...
Ihottavaa se pahoinvointi,mutta toivottavasti helpottaa pian. Pysy mukana listalla vaan, me voidaan seurata, ettei sun paino nouse liikaa;)
Jos oikein ymmärsit, olet raskaana - onnea ihan mielettömästi!
Mulla ei ole mennyt tämä dieetti putkeen ollenkaan, eikä oikein mikään muukaan viime aikoina... Nyt on kuitenkin taas asiat raiteillaan ja olen taas muutaman päivän yrittänyt syödä järkevämmin. Liikunta on jäänyt vähiin, koitan tsempata silläkin saralla. Tässä hiljaisuusaikana ehti tulla reilu kilo lisää, mutta tänään vaaka näytti taas 71,7 kg, eli suunnilleen sitä, mistä silloin elokuussa aloitin.. Ei siis pudotusta, mutta eipä plussaakaan.
Motivaatio on nyt parempi - kävin tällä viikolla lekurissa ottamassa ehkäisykapselit pois :) Tiedän tiedän.. olisi kannattanut laihduttaa kunnolla ennen kuin edes yrittää raskautumista. Mutta tehty mikä tehty. Nyt yritän syödä terveellisesti ja järkevästi ja jos ja kun tulen raskaaksi, jatkan samalla linjalla ilman varsinaista laihdutusta. Eka tavoite olisi nyt päästä sinne seitsemänkympin alle, kun tuskin se plussa nyt ihan heti lävähtää..
Onpas pieneksi kutistunut tämä porukka. Olenkohan viimeinen oikeasti ylipainoinen porukassa..?
Kiva kuulla uudelleen susta. Kyllä tää meidän porukka on tosiaan käynyt näin pieneksi, kääks. Mutta hyvä, ettei sulla ole tullut sitä painoplussaa, siitä voi sen laihariloman jälkeen jatkaa taasen paremmalla mielellä.
Mähän keikuin kanssa siellä lähempänä 80:ä aloitellessa. Mut nyt näitä viikkoja on vierinyt sen verran, ett paino on siellä normaaleissa lukemissa jo, MUTTEI vielä ihan tavoitteessa. Mut se nykypainohan ei oo niin olennaista, vaan hyvät fiilikset hoikistua ja kiinteytyä.
Neppis, tajuttoman hyvä pudotus sullakin, niin kuin oli monella muullakin, onnea. Jatketaan samaa rataa, kyl tää tsemppaa..
Maisu, menossa salille
Nyt se luvattu punnitustulos vihdoin, kun ehtii istahtamaan koneelle.
En siis viime viikolla punninnut, kun ihan oikeasti unohdin siinä maansurun keskellä. Tänä aamuna sitten kävin puntarissa, joka näytti kilon miinusta kahden viikon takaiseen. Sinänsä aika vitsikästä, että eilen aamulla kun punnitsin vasta aamiaisen jälkeen, painoa oli _kaksi kiloa_ enemmän kuin tänä aamuna! Mutta 79 sain kuitenkin tänään näkyviin, eli voin juhlia ensimmäistä tavoitettani. :)
Alkupaino: 88 kg (pituus 177)
Paino tänään: 79 kg
Kahden viikon pudotus: 1 kg
Alkutavoite: alle 80 kg - saavutettu!
Lopullinen tavoite: 70 kg (tai 75 kg, jos siinä kohtaa olo tuntuu sopivalta)
Isänpäiväkakkua syötiin kolmena päivänä täälläkin, ja muukin herkku on aika ajoin maistunut. Nyt pari päivää olen pitänyt tiukempaa linjaa ja sillä aion taas toistaiseksi pysyäkin.
Kamiliyalle vielä tervehdys! Hauska, että palasit kertomaan kuulumisia. Onnea raskautumisrintamalla ja hyvää painonpudotusta siihen asti! Sellainen terkku myös, että jätin graduni pari viikkoa sitten. :) Muutama suoritus vielä ennen joulua, jos suinkin ehdin, ja paprut ulos. Aika tehoilusyksy tältä vätysmammalta...
Mahtava suoritus! Itse en ole edistynyt sen kanssa juurikaan! Miksihän olen näin saamaton?!
Onnea kaikille hienoista tuloksista ja tsemppiä viikonloppuun!
Ensinnäkin isot onnittelut suurista asioista eli vauvaplussista ja graduista!
Ekassa raskaudessa minä sain 8 kg plussaa ja vauva painoi syntyessään yli 4 kg :) Kaksi kuukautta myöhemmin painoin -17 kg verrattuna aikaan ennen raskautta! Paino pysyi poissa 1,5 v mutta alkoi hiljalleen nousta kun lapsi vihdoin alkoi nukkumaan yönsä. Kukapa ei olisi pysynyt hoikkana kun imetti, kävi töissä täyspäiväisesti, loikki ösin tikkitakiaisen vuoksi 5-10 kertaa..... Toisen raskauden kanssa ei käynyt yhtä onnellisesti, mutta lisäpainoa ei synnytyksen jälkeen ollut. Sitä on kertynyt oikeastaan viimeisen 1,5 v aikana, kun elämä on mennyt alamäkeen monella saralla.
Matalapainetta on edelleen enkä ole saanut motivoitua itsekuria hommaan! Heti kun tulee pieni takku, lohduttauden syömällä. Tyhmää! Ja kun vielä tunnistan sen itsessäni tosi hyvin, en siltikään saa itseäni kuriin.
Montakos kuukautta tässä on jo laihdutettu ja -2kg tulosta.äh!
En edes laita mitäân viikkotuloksia kun mitään en ole asian tehnyt, päinvastoin.
Taas se tapahtui. Lauantaina: karkkia, sipsiä,pullaa, pizzaa ja hirveesti keksejä:) eli ihan bulimikon ruokavalio taas.
Hirvitää keskiviikon punnitus, kun viime ke oli niin ihmeen alhainen tulos. Nyt taitaa ropista plussaa oikein kunnolla. PItää yrittää saada edes ylimääräisiä nesteitä pois.
Pitäsi tästä motivoitua ja lähteä lenkille....ei paljon huvita, kun ruokavalio on niin retuperällä...
No tästä taas noustaan. Mä vaan olen tuonjojoilun mestari painonpudotuksessa.
Tsemppiä viimeisiin päiviin.
Lueskein viestejänne, ja onnittelisin ensin lyhkäseen mutsitäkin lämpimämmin Höyryjyrää ekan tavoitteen saavuttamisesta. Se 70:lla alkava luku on innostava ja kannustava, eikö vaan. Pidä se seuraava kiloluku silmissäs kirkkaana, kyl se koittaa aikanaan.
Pömppikselle kanssa onnea onnistuneesta imetyksen ja laihdutuksen yhdistämisestä. Tilanne on vähän haastavampi kuin ihan vaan muuten laihduttaessa, tosi hyvä, ett maitoa riittää ja imetys onnistuu yhä.
Mullakin jostain syystä imetys vaan jatkuu, pääsin vasta yöimetyksistä eroon, vaikka poika on jo taapero.... Laiska äiti täällä. Mut poitsu on tisseistä tykkäävää tyyppiä, joten olkoon! Päivisin yhä imetän sen 3-4 krt, kun kerran haluaa...
Sit Vindille mulla olis vähän pidempi juttu. VIND, ÄLÄ LUOVUTA NYT, OIKEESTI. ÄLÄ LUOVUTA. Jos oma tarinani yhtään auttaa, niin kerronpa vähän taustaksi sulle. Olin vähän päälle seitkytkiloinen (kuten sinä nyt) vielä 2000-luvun alussa. Sit tuli jossain määrin stressaava elämäntilanne vuosiksi (uusi vaativa työ ja ihanan mut vanhan talon remontointi). Tää tilanne alkoi vuonna 2002, ja yhtäkkiä vuonna 2005 painoin yli 20 kiloa enemmän, noin 95 kg. Ne kilot tuli yllättävän nopeesi, noin 7 kiloa vuodessa, eli reilut puoli kiloa kuukaudessa. Ne tuli vaan liian isoista annoskoosta ja herkuttelusta sillon tällöin. Ei siis edes mistään kauheesta, jatkuvasta mässäyksestä. Ja ne tuli nopeesti.
Yritän sanoa sulle Vind, et hyvä, kun oot tiedostanut, ett nyt sulla on vaikee tilanne ollut jo jonkun aikaa, joka voi johtaa aina vaan syömiseen enemmän ja enemmän. Jos vaan pystyt, niin älä tee samaa mokaa minkä ite tein, vaan yritä pitää se paino vaik nykyisellään, jos ei laihari just nyt luonnistu. Sul on kuitenkin sit paljon vähemmän tiputettavaa, kuin jos joutuisit jostain meikäläisen huippulukemista aloittelemaan.
Vindille vielä siitä motivaatiosta: uudessa kg-lehdessä psykologi Pia Charpentier totesi motivaatiosta, ett motivaatio voi olla asia, jonka ottaa ihan omiin käsiinsä, ei se mikään hallitsematon luonnonvoima ole. Ittensä pitää vaan motivoida sillä tavalla, ett se saa sut innostumaan. Ja et voisi ihan konkreettisesti ne edut miettiä, mitä siitä hoikkuudesta saa. Ja sit se suunnittelu on asia, jonka yli ei kannattaisi hypätä. Mitä pitää muuttaa, miten suunnittelen sen liikunnan just tähän elämänvaiheeseen, jne. Itellä mulla auttoi se, et mietin, mitä aiemmin meni vikaan.
Mut toivottavasti jaksat jatkaa, vaikka sitten pienemmillä muutoksilla,
Yst terv maisu
Vielä nopsaan jutskaan, oon menossa lattaritunnille kohta.
Tosta äskeisestä vaan sen verran, ett en tarkoittanut mitenkään paasaamalla paasata, vaan oikeesti vaan tsempata.
Välitavoitteista oli juttua vielä. Jotta itekin saavuttaisin kohta sen seuraavan välitavoitteen, 64 kg, niin palkitsin jo itteni!
Mulla ei ole ollut viimeseen 10 vuoteen pikkumustaa, ne eivät ole oikein istuneet meikäläiselle.
Ja arvatkaapa kuka se taas osti ensin L-koon pikkumustan mekon(sovitin vähän kiiruusti, kun taapero oli vaunuissa). Sit kotona ihmettelin, et just joo, täähän on siis tosta ja tosta niinku liian iso, roikkuupi. Eikun illasta takasin vaihtamaan oikeen kokoiseksi.
Selitin sen ostamisen itelleni jotenkin niin, ett sitä pikkumustaa mekkoa oli kaupassa jäljellä vaan 1 kpl M-kokoa, joten se oli ostettava, jotta sain sen. Sehän voi olla jo mennyt sit kun tuun sitä seuraavan kerran kattoon.
Ja vielä kaupassa kattelin ihan aluksi, et voi voi, XL:ää ei oo jäljellä. Tää näemmä ottaa aikansa....
Ett sellasta tällä kertaa, kekveitä muutamia päiviä meille kaikille ennen punnitusta,
Maisu
Moikkelis,
Ihme juttu, vaik söin isänpäivänä ihan hyvin ja oon kipeenä. Paino oli kummiski tippunut vajaa puoli kiloa. Elikkäs lukemani viikon 16 kohta alkaessa:
- paino noin 64,5 (vähän yli), eli pudotus vajaa puoli kiloa
- bmi 22,9
- seuraava tavoite 64, ihan ihan kohta...
Hyvä näin, kyl se jumitus kypsyttäisi. Vaikka sehän olis vaan jaksettava, ja varmaan sitäkin on tulossa.
Viikko meni osin kipeänä, ilman treenejä, isänpäivää vähän herkutellen. Ja piti sitä muutama lasi cavaakin ottaa.
Nyt sitten yritän parantua, ja aloitella taasen treenit. Kyllä se sitten siitä.
Onnittelut vielä kerran Queenille, harvoin plussasta saa onnitella, mut hehkutin jo edelliseen pinoon...
Mitäs muille? Jatkahan Pömppis kirjoittelua. Entäs Vind ja Höyryjyrä, ottehan vielä mukana?
Yst terv Maisu