Mitahan varten aina niilla osastoilla joihin joudun ei sairaanhoitajilla ole yhtaan kiire? Taitaa olla poikkeuksia ne tukka putkella juoksevat?
Kommentit (5)
Kiire on kiertojen ajan, että päästään istuskelemaan kahville ja seuraamaan kelloa, koska kehtaa lähteä kotiin.
Olin vuosi sitten aluksi marian sairaalassa ja se meno oli jotain ihan käsittämätöntä! En ymmärrä miten ketään voidaan pakottaa työskentelemään siellä, potilaat sentään pääsevät joko taivaaseen tai toiseen sairaalaan.
Minutkin siirrettiin sitten töölöön ja vuodeosastolla oli yölläkin niin kova kiire, että kutsukellot soivat jatkuvasti niin ettei saanut nukutuksi.
Itse kun tarvitsin apua liikkumiseen leikkauksen jälkeen niin sitä joutui kyllä odottamaan, mutta kun sitä apua sitten tuli, niin minua autettiin aivan rauhassa.
Hoitaja ei hoputtanut liikkumaan nopeammin ja kun itkin (liikkuminen oli niin vaikeaa ja olin lisäksi peloissani)minua lohdutettiin ja rauhoiteltiin.
Ja sen jälkeen hoitaja syösyi auttamaan toista potilasta.
Sielläkin oli ihmisiä nukkumassa käytävillä, ja henkilökuntaa ihan liian vähän.
Meidät koulutetaan niin, että kiire ei saisi näkyä potilaille. Ei siellä käytävillä nyt tarvitse juosta näyttääkseen kiireelliseltä. Ja tietenkin osastoja on erilaisia. Ei kaikki osastotkaan välttämättä olekaan hirveän kiirellisiä. Ja siellä taukohuoneessa tehdään myös paljon muutakin kuin juodaan kahvia, kuten pidetään raporttia ja kokouksia ym.
HÖPÖHÖPÖ!!!
Saattaaulkopuolisesta näyttää siltä, jos aina vierailet rapsan aikana (silloin kaikki istuvat kahvikuppien kanssa!). Itse olen monessa paikassa ollut töissä ja rapsat ovat vessakäyntien lisäksi ainoat hetket, jolloin ehtii istahtaa!
Vierailija:
Kiire on kiertojen ajan, että päästään istuskelemaan kahville ja seuraamaan kelloa, koska kehtaa lähteä kotiin.
ovat vaan sen verran aitoa ja taitavaa porukkaa että osaavat toimia niin että se ei näy yksittäiselle potilaalle aina. niinkuin kuuluukin.