Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa ruveta perhepäivähoitajaksi

Vierailija
12.11.2007 |

Useimmiten tälläkin foorumilla perhepäivähoitajaksi haluaville kerrotaan, että ei kannata, palkka on huono, työ on kamalaa ja oma koti kärsii. Nyt 2 vuoden työkokemuksen jälkeen voin kuitenkin todeta, että jos ammatti tuntuu omalta, niin kyllä ehdottomasti kannattaa ryhtyä perhepäivähoitajaksi. Työtä on paljon, eikä palkka päätä huimaa, mutta luulen, että harvasta työstä saa niin paljon iloa kuin tästä. :)

Ryhtykää perhepäivähoitajiksi! Meitä tarvitaan lisää! :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haastatteluun asti vaan palkkaavat kampaajia hoitajiksi jos palkkaavat ketään.

Vierailija
2/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mua vähän pelottaa ne pitkiksi venyvät päivät. Itse kun opiskelen iltaisin, niin menisi hiukan ehkä hankalaksi? Vai voitko päättää millaisia lapsia otat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mua vähän pelottaa ne pitkiksi venyvät päivät. Itse kun opiskelen iltaisin, niin menisi hiukan ehkä hankalaksi? Vai voitko päättää millaisia lapsia otat?

Vierailija
4/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli vuoden ja vaihtoi kiitollisena päiväkotiin töihin.

Ensimmäinen lapsi tuli joka aamu 6.15 ja viimeinen haettiin viiden pintaan.

Työ ei päättynyt siihen vaan seuraavan päivän valmistamista ja siivoaminen.

Sanoi vaikka tykkäsi lapsista todelal paljon ei halunnut kuitenkaan elää koko päivää työlleen.

Siinä kärsi jo perhekin kun ovikello soi joka arkiaamu heti 6.15.

Kouluikäiset yritti ja olisivat halunneet nukkua mutta eipä siitä mitään tullut.

Kaikki kunnia teille pph:lle mutta minusta ei olisi siihen.

Vierailija
5/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi jaksaa kotonaolemista vuodesta toiseen? Olin 5 vuotta kotiäitinä ja se oli ehdoton maksimi. Meinasi oikeasti hajota pää.

Vierailija
6/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työpäivät noin klo 7-17. Mutta sitten on paljon muuta: siivoamista (ja sitä näin kurakeleillä riittää), ruoanlaittoa, omat lapset harrastuksineen, koulutusiltoja..... Työ on todella vaativaa! Sekä fyysisesti että henkisesti. Ja sitten sinun on oltava aina samaa mieltä vanhempien kanssa, jotta et suututa heitä :/

Vierailija
7/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen heistä on hyvä ystäväni. Hän on sanonut että työ on tosi kivaa (kuten myös tämä toinen tuttuni pitää työstään). Ystävälläni on ryhmässä 4 lasta (ikähaarukka 3-6) ystäväni voi käydä lasten kanssa ruokaostoksilla ja lapset jo siivoavat hyvin pitkälti lelut, jne. omille paikoilleen. Asuntokaan ei kulu paljoa, koska lapset viettävät aikaa vain lastenhuoneessa ja keittiössä+pihalla paljon ulkoilua!

työ on hyvin itsenäistä, saa suunnitella itse tekemiset, askartelut,jne. voi pitää lapsille juhlia ja teemapäiviä. voi ulkoilla ja samalla esim. matkalla puistoon, käydä lasten kanssa ruokakaupassa. ja kun lapset vaikka piirtävät keittiössä, voi samalla käydä imuroimassa lastenhuoneen lattian. eli ei tarvitse tehdä töitä kun lapset lähtee.

pph työ sopii itsenäisestä työstä pitävälle ja tietenkin lapsirakkaalle ja on kuitenkin mukavaa ja antoisaa ja leppoisaa työtä. kumpikaan näistä pph:ista ei tee kuin maks 37,5 tuntista viikkoa, eli lapset tuodaan vasta 8 jälkeen ja haetaan 3-4 välillä.

Vierailija
8/8 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja millainen koti on. Jos on iso asunto, voi lapsien leikkimätilan rajata tiettyihin huoneisiin, esim. alakertaan tmv. Jos omaktoitalo, lapset voivat myös olla paljon pihalla. Ja muutamassa taaperossa on enemmän työtä, mitä isommissa lapsissa.

Yksi tuttu muuten toimii " perhepäivähoitajana" kouluikäisille lapsille. Eli lapset tulevat koulun jälkeen hänen luokseen, tekevät läksyt ja saavat välipalaa, vanhemmat hakevat heidät tullessaan töistä. Tienaa ihan mukavasti, työpäivät ovat lyhyitä ja suhteellisen helppoja.

Tosin vanhemmat maksavat kaiken omasta pussistaan, kunta tmv. ei tue tälläistä hoitoa. Toimii alueella jossa paljon asuntoja ja kouluikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme