◊◊◊3-kuumeilijat viikko 46◊◊◊
Kommentit (21)
Sain haamun tänä aamuna aconin testiin! En tosin vielä uskalla iloita.. pitää uusia tuo testi ja muutenkin kun edellinen raskaus oli kohdunulkoinen, niin vasta ultran jälkeen olen varma...
Oireita ei kauheasti ole ollu.. nännit oli hivenen arat viikon verran oviksesta lähtien.. ja nyt ehkä vähän alkavat tummua. Sikälikin outoa, kun samat oireet oli toissakierrossa, mutta sillon en saanut mitään testeissä näkymään.. ja kierto venyikin silloin 32 päivään, mikä on pisin kierto mulla.. eli olisko voinut olla kemiallinen raskaus, vaiko vaan kuvitellut oireet...?? Nyt siis jänskättää, että alkaako menkat kuten tuolloinkin oireista huolimatta..
Mutta odotukset ovat korkealla!
Plussatuulia (meille) kaikille!
Milia kp 24/21-32, yk4
Varovaisesti onnittelen Milia!! Toivottavasti viiva vahvistuu ja kaikki on kunnossa! Peukut pystyyn!
ON:Itsellä on sekava tilanne kierron / jännäämisen suhteen. Testasin sunnuntaina negan Apteekin raskaustestillä ja muutaman viime kierron mukaan menkkojen olisi pitänyt alkaa eilen, mutta ei näkynyt. No varmaankin tämä on sit vaan pitempi kierto.. Toivon, et kyse on muusta... Oireita on sekä menkkojen alkamiseen että mahdolliseen raskautumiseen. Ahdistavaa.
am79, yk1, kp30/28-?
Jonkin verran siis. Minulla on kyllä sitkeä flunssa, kun nenä on yhä tukossa ja särkee päätä, tai siis otsaa. Toivottavasti ei tule poskiontelontulehdusta. Kaksi viikkoa nuha jo ollut, joten voisi vähitellen loppua.
Miehen kanssa ei mene niin hyvin tällä hetkellä. Jonkinlainen huonompi kausi menossa. Viikonloppuna tai maanantaina ovis, joten jonkinlainen " välirauha" kai on tehtävä. Ei kyllä huvita nuo petipuuhat nyt yhtään. Saas nähdä tuleeko ihan 100% yritettyäkään tässä kierrossa. Ei vaan nyt innosta.
Milia: varovaiset onnittelut myös. :)
Rilla-ma-rilla: no harmi tuo pitkä vuoto. :( Kyllä nämä naisten hormoonit aiheuttavat päänvaivaa. Yritä jaksaa odottaa ensi viikkoon, niin toivottavasti lääkrissä selviää mikä on. Peukutuksia. bd bdb bd! =)
am79: Toivotaan, että plussa vahvistuu.
Muille tsemppiä tilanteisiinne!
Mulla jännitys tiivistyy, kp 24/28?. Ikäänkuin olis turvotusta alavatsassa, ja ruokahalu on vähän kateissa. Aikaisimmissa raskauksissa eka oire oli rintojen kipeytyminen, sitä nyt ei ainakaan ole. Naama näpyillä, mutta se voi enteillä menkkoja, toivottavasti ei...
Rilla-ma-rilla: Kiva että pääset lääkäriin, toivotaan että asia selviää ton vuodon suhteen...
Milia: Varovaiset onnittelut plussasta!! Toivotaan että viiva vahvistuu ja kunnolla bd bd bd!!!
am79: Toivottavasti olis sitä mitä toivot! Josko vielä plussatestin teet, peukuttaa sen puolesta bdbd
2poj@näiti: Lentsuparanemisia! Juu ei tää yhteiselo täälläkään aina ruusuilla tanssimista ole... Tsemppiä ovispäiviin teille kuitenkin!
3kerta: Piinailu jaksuja! Minulla kans alkaa pikkuhiljaa piinaviikko...
Olikos se empputhe joka plussasi viime viikolla, hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan!!!
On: Juu eli piinaviikko alkaa pikkuhiljaan ja aina tää pikku jännitys on päällä näillä kp:llä... En kyllä jaksa uskoa. Nyt on ollu jo alavatsassa outoja tuntemuksia... olisko kuitenkin täti tulossa taas... Tätä yrittämistä on kestäny jo niin kauan että toivo on alkanu hiipua raskautumisen suhteen =(
Ihanaa kun joulu tulee, minä olen jo innokkaana laittanut ulos valoja ja ikkunoita äsken pesin ja ajattelin jo laittaa punaiset verhot ikkunoihin... ehkä aikaista mutta viikonloppuna hautajaisiin ja kahtena seuraavana viikonloppuna on pikkujouluja, joten ajattelin jo nyt laittaa verhot.
mp73, yk 12, kp 21/28
Hätähousuna piti tehä jo tänä aamuna uusia tuo testi.. 2 viivaa tuli! Tosin vielä oli vaaleampi paljonkin kun kontrolliviiva, mutta ei enää pelkkä haamu! Pikkasen jo uskaltaudun iloitsemaankin, mutta aion vielä ensi viikon alussa (lue: viikonloppuna) testata kolmannen kerran.. =)
Mutta tuskin odotuspuolen ovea uskallan vielä mennä raottelemaan..
Rilla-ma-rilla: Onko vuotosi vähän niinkuin pitkittynyt kuukautisvuoto vai alkoiko ihan eri aikaan kuin kuukautiset? Mulla kohdunulkoinen tuhrutteli viime keväänä jatkuvasti.. mulla tosin testit näyttivät plussaa, mutta viiva ei vahvistunut ollenkaan.. oli sellanen vaalea kp 32-40 jona aikana tein 3 testiä. Tuhruttelu alkoi siis kp. 26 ja oletinkin tädin saapuneen, mutta koska vuoto ei runsastunut tein testin... Toivotaan että tuhruttelun syy selviää lääkärillä!
Plussatuulia kaikille!
Milia kp26/21-32, yk 4 (+?)
Eli täti tuli kylään.. :( Niin sitä vaan pystyy kuvittelemaan kaikenlaisia oireita itselleen.
Plussatuulia kaikille!!
am79, yk 2
Siis mullahan on aina ollut epäsäännöllinen kierto, että en tiedä olisiko tuo normaalia vuotoa vai mitä? Mutta mun vuoto on normaalisti sitten aika runsas kun se tulee, kestää hyvinkin sen reilun viikon mutta kyllä sitä tuleekin. Nyt näyttäisi hiipuvan tuo vuoto, tai ainakin tänään on ollut niukempi vuoto kuin parina edellisenä päivänä. Pari r-testiä olen tuhlannut ja ne on olleet negoja ihan selvästi, että ilmeisesti ei tarvitse kohdunulkoista pelätä.No lääkäriin aikaa enää vain vajaa viikko, eiköhän se tästä taas suttaannu =9
Mutta onnea matkaan piinailijoille ja vauvaliimaa plussatestin tehneille.
Nyt pitää viipottaa suihkuun ja sitten viedä lapset jumppaan
Rilla-ma-rilla *päättää raportin*
Milia: ONNEA PLUSSASTA!!! Hitsit kun on kiva kuulla tällasia uutisia! Onnea vielä kerran ja tarrasukkia ja suojelusenkeleitä teille matkaan.
Sädetä vähän plussahiukkasia tännekin päin =)
am79: Voi pahuksen täti kun kehtas tulla vierailulle =(
Innolla vaan uuteen kiertoon, sehän oli vasta ensimmäinen yk... Tsemppiä bd bd bd
On: Ei mitään ihmeellistä eilisestä =) Piinailuviikko sit alko ja joteskin kuvittelen oireita (niinkuin joka kierrossa) pitäs osata ajatella välillä jotain muutakin... Helpommin sanottu kun tehty =)
Plussasäteitä, piinailuja ja tädinkarkotuksia kaikille!!!
mp73, yk 12, kp 22/28
Huomenta!
Milia: onnea plussasta!! =)
am79: Harmi, että täti saapui. Tuttu tunne... Minulla on vasta yk 3 menossa ja silti tuntuu, että voisin jo luovuttaa. Jotenkin sitä turtuu tähän ainaiseen odotteluun. Tsemppiä seuraavaan yritykseeen! :-)
ON: ovisaika osuu juuri viikonloppuun (taisin kerto jo). Ajattelin tikuttaa vielä tässä kierrossa ja sitten enää jaksa. Greippimehuakin kittaan vielä, mutta sitten loppui. En pahemmin edes pidä siitä. Mutta siihenkin tottuu.. :) Tavallaan greippimehu " sekoittaa" ovislimat, kun limat alkaa tulla jo aikaisemmin ja sitten kun viimeksi oli ovis niin limojen oli tuskin nimeksi (lopetin mehun juomisen liian aikaisin). Ja luulin, että ovis meni jo ja sitten tulikin vasta kp 15 ja taisi mennä pieleen koko yritys. Saikohan tuosta selvää..? Kyllä sitä kaikella pitääkin stressata...
Nyt tässä kierrossa jomotukset alkoivat jo kp 9 tai 10/28 (hiivanko takia?). Nyt on kp 11 ja tuntuu, että on taas hiiva. Viime kierrossakin näihin aikoihin tuntui olevan hiiva. Olen yrittänyt olla syömättä karkkia (sokeristahan se tulee) ja juomatta limua. Eikun taas vaan maitohappobakteerikapseleita syömään. No, se siitä.
Tänään päästiin aamulla miehen kanssa jonkinlaiseen sovintoon. Puhuttiin, että annetaan lisää aikaa. Meillä on nimittäin uusperhe (5 lasta), niin ei aina ole helppoa.
No tulipas löpistyä. :)
Talvista torstaita ! =)
Hei vaan kaikille ja onnea plussailijoille, ja peukkuja piinailijoille! Hyvä, että pääset lääkäriin Rilla-Ma-Rilla.
Meille tuli täti, mistä olen oikeastaan ihan iloinen. Saataisiinpa tohon Tehyn työtaisteluun nyt jonkinlainen ratkaisu, että pääsisimme kunnolla yrittämään raskautumista (nyt suurin vika raskautumattomuuteen taitaa olla yrityksen puute). Muutenkin mua ahdistaa pelko irtisanoutumisista. Esikoisemme sai eilen ensimmäisen epileptisen kohtauksensa ja vaikka sitä tiedettiin odottaa, niin jatkotoimet ovat nyt täysiä arvoituksia. On sovittu aikaisemmin, että lääkitys aloitetaan ekan kohtauksen jälkeen, mutta en tiedä, että pitääkö ennen sitä tehdä jotain tutkimuksia. Niihin ei varmaankaan pääse nyt vähään aikaan.
Nautiskele raskausajasta :)
ja minä täällä taas :D Mulla on kyllä niin on-off olo, ettei hyvä tosikaan, plaah.
Joka toinen päivä on olo, että meidän perhe on nyt tässä ja enempää ei tarvita ja joka toinen päivä on sellainen olo, että kyllä se yksi vielä puuttuu. Miksei voisi vaan tehdä päätöstä joko tai??
Miehen kanssa juteltiin kun sekin nyt suostuu asiaa kommentoimaan kun jatkoin pillereiden ottamista, että kyllä hänkin haluaisi tutustua kolmanteen persoonaan, mutta toisaalta...
en tiedä missä muuallakaan tätä samaa jauhaa joten tulen tänne. Nyt on vielä sitten 7vko pillereitä jäljellä joten saatte parin viikon päästä paljon ahkerammin tätä samaa jauhantaa :D
Tää on ihan älytöntä!
Ensin ootetaan että saadaan ehkäisy lopetettua, sitten ootetaan että menkat loppus (kesti viikon!!) ja sit kun ne loppuu niin ainoa ajatus oli pupuillessa, kuvitelkaa, että " oonko mää HULLU?" !
No, päivänvalossa taas haluan sen vauvan, saa nähdä kun ilta koittaa.. Tosin mies haluaa kovasti uutta " toukkaa" niinkun hän sanoo.
Onkohan tässä nyt mitään järkeä?
Millon on muuten kaikista eniten todennäköistä tulla raskaaksi, kun kierto luultavasti 28 ja menkat on nyt kestänyt sen viikon?
Tietää sitten pupuilla..tai vältellä sitä:D
Moi!
Mä olen tuota ajoitusta laskeskellut näillä Vauvan sivuilla olevan ovulaatiolaskurin mukaan.
Toisaalta mietin, otankosiitäkin sitten vain stressiä, kun kierto on aika epäsäännöllinen. Laskin kierrot tältä vuodelta ja totesin vaihteluksi 22-26 päivää. Ja kaksi peräkkäistä kiertoa olivat aina eri mittaiset. Joten ajoituksen kanssa siis on niin ja näin.
En kuitenkaan voi olla ajattelematta numeroita ja viikonloppuna kai olisi syytä puuhastella. Voisi kai olla fiksua ajatella, että vauva tulee jos on tullakseen, mutta taidan olla liian järjestelmällinen siihen. Ärsyttää.
Tsemppiä kaikille!
Peipsu yk 2 kp 8/22-26
juuri kävin raskauslaskurista katsomassa, että jos jättäisimme pillerit pois sitten kun nuo loppuu niin ja tärppäisi heti niin vauvan laskettu aika olisi 20.10 eli erinomaisen hyvä.
Mutta oikeasti, minua pelottaa suuresti toimeentulomme :( molemmat kyllä käyvät töissä jne. mutta kuitenkin mietityttää, että kyllä se kolmas ihminen tarvitsee myös rahaa lisää.
Nyt käymme katsomassa isompaa taloa (tuplat nykyisen talon koosta) ja vauvakuume vain kasvaa.
Mä vaan täällä jankutan tästä tyhmästä kaipuustani, anteeksi :) skipatkaa mun viestit yli jos häiritsee, tää tyhjän sylin tunne vaan on niin kaamea ja yksi asia mitä mietin on se, että entä jos tämän kolmannen jälkeen tahtoisin neljännen ja kuume olisi yhtä hirveä?? neljättä ei koskaan tule joten pystyisinkö silloinkaan hillitsemään itseäni? Kun nyt jo tekee tiukkaa?
Testasin tänä aamuna aconin herkällä ja testiin ilmestyi heti selvä plussa!!! Kp nyt kai 27 tai 28/28?.
Oireita ei juuri, alavatsa hiukan turvoksissa ja metallin maku häivähtänyt suussa silloin tällöin. Aikaisemmat odotukset olikin tosi helppoja, pahoinvoinnilta vältyin kokonaan, katotaan jos taas on yhtä hyvä tuuri. La tulee laskurin mukaan heinäkuun lopulle, n. 25.7. Ikäeroa isompiin tulee noin 5 v ja 3 v 1 kk.
Hurjan paljon onnea 3kerta!!! Ja tarrasukkia matkaan!
Luin keskiviikon iltalehteä ja siinä oli juttu miten tämä kaamosaika vaikuttaa hormooneihin.
Näinsiinä luki: " ..juuri nyt elämme vuodenaikaa, jolloin miehet ovat kiihkeimmillään! Samalla kuitenkin elimistö, sekä miehillä ja naisilla on tehonsa puolesta alimmillaan saamaan lapsia alulle.
-Naisten anovulatooristen syklien määrä on suurimmillaan eivätkä siittiöt ole erityisen reippaita.
Erityisesti miehet pitävät rakastelusta loka-marraskuussa, kun taas naisten halu on ylimmillään huhtikuussa."
Että oisko tuossa sitten jotain perää? Ettei siis tärppää.
Mun mies sanoi ettei sitä talvella pahemmin huvita kun on niin kylmä. Eikä muakaan.
Mutta sitä vaan mietin, etä meidän muksut on saaneet alkunsa loka- ja joulukuussa.
Mutta tällanen artikkeli kuitenkin.
Innoissani luen täällä, kuinka muilla plussat jo esiintyy=) Mulla nenkat alkoi tänään ja tästä nyt sitten lähdetään niiden jälkeen yrittämään sitä kolmatta. Välillä mietin, mitä järkeä on enää kolmatta hankkia, kun nuorempikin kasvaa ja arki helpottaa, mutta kun sitä haluaa vielä lapsen niin silloin sitä haluaa eikä sille mitään mahda=)
Mulla on ihan epäsäännölliset menkat, joten en ole koskaan sen kummemmin tutkaillut, koska olisi paras aika pupuilla. Ekan yrittämisessa kesti puoli vuotta ja toka kesti 3 kuukautta ja kolmas tulee kun on tullakseen.
Mutta nyt tosiaan odotellaan, että päästään muutamien päivien päästä tositoimiin;)
Tai ainakin tällä hetkellä.
Niukka vuoto aina vain jatkuu, plääh!
Nyt on menossa jo 15 vuotopäivä, noh ensi viikolla on lääkäri, mutta nyt ei sekään jaksa hirveästi innostaa.
Tänään oli pitkästä aikaa lähipäivä koulutuksessa, oli ihan mukavaa nähdä oikeasti aikuisia ihmisiä ja vaivata päätään oikein kunnolla, mutta täytyy myöntää, että myöskin aika rankkaa tälläiselle kotihippiäiselle.
Kävin kyllä vähän päivän päätteeksi tontun töitä tekemässä ja ostin myös ihania joulukuusenkoristeita =) Joulu tulee siis tänäkin vuonna. Ja äsken puhelimessa houkuttelin siskoa ja miestänsä meille joulun viettoon mutta saas nähdä tulevatko.
Mutta nyt on mentävä laittamaan mukelot nukkumaan.
Ei muuta kuin hyviä unia kaikille!
Rilla-ma-rilla