Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehden " Näin eletään köyhyysrajan alapuolella"

Vierailija
12.11.2007 |

Mua suututtaa! Tämä nainen valittaa, että elää niukasti, eikä silti jää rahaa. Kuukaudessa hän saa 860e käteen, josta 400e jää laskujen yms jälkeen.

Mitäs me kotiäidit. Saadaan se 293e/kk + lapsilisä 100e!

Miksi tämä nainen valittaa kuinka hän ei pärjää?Yksin kun on, niin voi ihan hyvin tehdä ihan mitä työtä tahansa. Töitä löytyy aina. Mutta tälläisenä perheellisenä on hankalampaa tämä työn hakeminen. Lisäksi kun miehelläkin on vuorotyö. Lastenhoidon kanssa tulee siinä vaiheessa ongelmia.

Menisi tämä valittaja sitten kouluun kun ainoastaan perustutkinto on takataskussa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMIA LAPSIASI hoidat. Mene töihin äläkä elä yhteiskunnan ja miehesi siivellä.

Vierailija
2/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa onnistuu kepoisasti sekä lapsen kotihoito että työnteko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti ihmetyttää se, miksi aikuinen ihminen kehtaa valittaa että saa 860e käteen kuussa! Tiedän, että se on vähän. Mutta niin monet muutkin saavat saman verran rahaa, vaikka käyvät töissä ja hoitavat perhettään.

Monet opiskelijatkin ovat reippaasti enemmän köyhyysrajan alapuolella, mut nehän onkin vaan opiskelijoita! Maamme tulevaisuutta, mitäs niistä. Ottakoon lainaa jos ei muuten pärjää!

Vierailija
4/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla yksinelävällä on kuitenkin helpompaa kun ei tarvi kenestäkään muusta huolehtia kuin itsestään. Jos ei ole varaa ruokaan, niin itse ei vaan syö. Mutta ei lapsia nälässä voi pitää.

Vierailija
5/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu lapsen iästäkin. On hankala pitää pienen lapsen päiväkotipäivät riittävän lyhyinä, jos itse joutuu yksin sekä viemään että hakemaan lapsen hoidosta, etenkin jos työaika on kiinteä.

Vierailija
6/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki on kuussa käteen n.230e. Jos tienaat yli 450e kuussa käteen, aletaan opintotukea pienentämään.

Eli yli 680e kuussa käteen on opiskelijalle liikaa tulua. Jo joku kehtaa valittaa 860e tuloista... Opiskelisi itselleen ammatin!

Vierailija
7/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettavaa, että joku pystyy huolehtimaan yksin kaikesta, tosin siinä taitaa lapsetkin joutua aika koville pitkine työpäivine.

Vierailija
8/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne opiskelijatkin ja pienituloiset saavat sitten asumistukia jne. ja perheellisillä ne tuet ovat taatusti tuon 800e verran tai jopa enemmän, jos mies/nainen ei ole töissä.

Ja sinä, joka sanoit, että kolmelle jää vuokran jälkeen 400e/kk käteen. Sinun on turha valittaa, jos et sossusa käy tai et koe sille tarvetta.

Vierailija
9/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa mm. yh:t saavat huikeat tuet ja verohuojennukset, mutta siitä vaan ei kerrota etukäteen... =D

Vierailija
10/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistään ei ollut pulaa. Kesät olin töissä samoin, viikonloput joilloin lapsi oli joskus isällään tai mummolla. Niistä sitten säästin ja tietysti otin koko opiskeluajalle lainan.

Onneksi en lue Ilta-lehteä, olisi saattanut verenpaine nousta..

Vierailija
11/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-palkka 800-1100¿

-lapsilisä 136¿

-elatusmaksu 200¿

-asumistuki 170¿

yht. 1300-1600¿/kk

menot:

-vuokra 682¿

-päivähoito 60¿

-muut laskut 50-200¿

Sellaisina kuukausina kun tulee paljon laskuja on ollut vähän töitä, niin parilla sadalla eurolla pitää hommata ruuat, lääkkeet, pesuainee ym. kahdelle ihmiselle. Tuntuu että tarhaikäiselle pitää olla jatkuvasti ostamassa uusia vaatteita kun vanhat menee pieneksi. Vaatteet ostan sitten sellaisina kuukausina kun tulee vähemmän noita laskuja ja on ollu enenmpi töitä.

Minäkin ihmettelin että mitä v*ttua se tyyppi valittaa. Yksin elää ja käteen jää enemmän kuin meillä kahdella joskus. Minä luulin että pärjään taloudellisesti suht hyvin yh:ksi. Kai se on sit siitä kiinni miten sen rahan käyttää.

Vierailija
12/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi asumistukea ja lapsilisät kahdesta lapsesta. Siinä mun tulot, olen kahden lapsen yh. En saa elareita.

Vierailija
13/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle naiselle jäi kylläkin alle 400 euroa vuokran jälkeen, eikä laskujen jälkeen, joten hän maksaa kaikki laskut siitä 400 eurosta. Eikä hän mitenkään valittanut, jutussa lähinnä ihmeteltiin, miten nuori terve ihminen ei saa töitä, vaikka niitä kuinka hakee, ja hänhän on tällä hetkellä kunnan tukemassa työssä ja aiemmin hänelle oli jäänyt tuo 400 euroa.

Suomessa köyhyysraja on alle 900 euron kuukausitulot yksin asuvalla henkilöllä, joten hän jäi tuon rajan alle. Sarjassa haastatellaan myös muita köyhiä mm. yksinhuoltajaa ja eläkeläistä.

Vierailija
14/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se yh- opiskelija, jolla jäi 350e elämiseen lapsen kanssa kuussa.

Vierailija
15/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, kuule se on ihan sun oma moka jos et niitä elareita saa. Jokainen kunta maksaa lapsesta elatustukea jos elatusvelvollinen ei sitä tee. Miksi ihmeessä kasvatat lapsiasi köyhyydessä jos olisit oikeutettu elatustukeen? Ei kai lasten tarvitse kärsiä vaikka sulla olisikin omat periaatteesi. Elatustuki kuuluu lapselle, ei sulle.

Vierailija
16/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että yksinelävä maksaa kaiken itse. tosin vain sillä erotuksella, että yksinasuva saa vaikka mitä tukiaisia, vaikka sohvalla lököttelisi ja tässä toisessa perheessä maksetaan kaikki niistä miehen tuloista.

Vierailija
17/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljon riippuu lapsen iästäkin. On hankala pitää pienen lapsen päiväkotipäivät riittävän lyhyinä, jos itse joutuu yksin sekä viemään että hakemaan lapsen hoidosta, etenkin jos työaika on kiinteä.

Vierailija
18/18 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas ne kotona miehen siivellä elävät supermammat syyllistävät yh-äitejä. Samanlaisia elättäjä tekin olette. Ja tuskin edes haluatte tietää mitä se teidän ihanainen rahasamponne niillä työmatkoilla puuhaa. Hän käy kenties tutustumassa thai-hieronnan saloihin. Samanlaisia maksullisia naisia te kotiäidit olette. Ei se mies teiltä kumminkaan seksiä ilman rahapussin aukaisua saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän