Onko kaikissa urheiluseuroissa meininki yhtä takapajuista???
Lapsemme aloitti tänä syksynä urheiluharrastuksen nimekkäässä seurassa. Seuran julkisuuskuvan perusteella ajattelin, että toiminta on hyvinkin ammattimaista.
Nyt olen huomannut, että itse asiassa hommat hoidetaan seurassa hyvin amatöörimäisesti. Itse valmennustoiminta (eli tietty se tärkein) on kunnossa, mutta mikään muu ei. Tiedotus pelaa periaatteella " ainahan näin on tehty, kyllähän sen kaikki tietää" . Jos ei tiedä, niin se on oma moka. Mitään ilmoittautumisia ei voi hoitaa puhelimitse tai netin kautta, vaan on raahauduttava paikan päälle jonottamaan. Ja mitä maksuihin tulee, ei laskutus tule kysymykseen, pankkikortista puhumattakaan. Kun tätä kehtaa ihmetellä jonotettuaan jotain hikistä lippua puoli tuntia, vastaus on tuttu " tämä on meillä aina ollut käytäntönä" .
Siis wtf? Onko touhu tällaista kaikkialla?
Kommentit (6)
Voi olla, että tehokkaampiakin systeemejä on kehitetty, mutta ei yhtä edullista kuin se että joku hoitaa ne ilmaiseksi.
sieltä löytyy tietoa uusille pelaajille,yhteystiedot jne. Kaikki tämä hoidetaan todellakin ihan vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi. Me edellytämme myös vanhemmilta aktiivisuutta ja jaamme työtehtäviä esim: varustevastaavat, huoltajat, rahastonhoitaja, joukkueenjohtaja jne. Ainoa " ammattilainen" on valmentaja. Ihan kivaa tämä on!
Mutta se, että nuoret ohjaa lapsia on mielestäni tyhmää. Siis vanhemmat maksavat kalliin jäsenmaksun ja vetäjä on n. 15v.
Onhan toiminnalla tietysti vastaava valmentaja virallisesti, mutta käytännössä on paikalla vain ensimmäisessä ilmottautumisessa.
Ainoastaan tuo laskunmaksu hoitui normaalisti. Ja kyseessä iso tunnettu urheiluseura.