Käykö lapsenne seurakunnan kerhossa?
Kommentit (14)
Käymme kaupungin järjestämässä avoimessa päiväkodissa. Lisäksi käydään muskarissa. Siinä kerhoja ihan tarpeeksi meidän lapselle.
Poika käy 2krt vko 3 tuntia kerralla. Taitaa olla aika yleinen systeemi tuo 2 krt vko.
Minusta se on ollut ihan hyvä paikka meidän kaikille lapsille. Se, että siellä " puhutaan Jeesus- ja Jumala-juttuja" , ei haittaa. Muutenhan siellä on kuin missä tahansa kerhossa: ulkoilua, liikuntaa, laulamista, askartelua, leikkimistä, ryhmässä toimimista ja sosiaalisten taitojen opettelemista. Meidän neljä vanhinta lasta ei ollut ollenkaan tarhassa, vaan he kävivät seurakunnan eskarinkin. Nuorin on nyt 5-vuotias kerholainen ja hänet taitaa olla pakko laittaa tarhaan eskariin, koska seurakuntaan tuskin ryhmää saadaan.
Sen toimiminen/onnistuminen on täysin vetäjästä kiinni. Meillä kokemusta kahdesta hyvästä ohjaajasta ja yhdestä huonosta.
Ihan tyytyväinen olen. Ulkoilua ei kerhossa ole, mutta paljonko 2t kerkiääkään. Ulkoillaan sitten kotona.
Itse olen poikamme juuri ilmoittanut ja kerho alkaa ensi vuonna. Kerho on kaksi kertaa viikossa kaksi tuntia kerrallaan.
kahdesti viikossa kolme tuntia kerrallaan, 4 - 5 -vuotiaana se oli joka aamu kolme tuntia.
Nyt kuopus, kolme, on kolmesti viikossa kolme tuntia kerrallaan.
5
viime vuonna oli eläkkeele pääsyä odotteleva täti, joka ei viitsinyt mitään. (en vienyt enää keväällä kerhoon, kun ei ollut mielekästä)
Nyt on kaksi mukavaa ja reipasta tätiä.
4-5-vuotiaille 2 kertaa viikossa 2 tuntia.
Meillä 4v käy 2x 3h viikossa. 3-vuotiaana oli kerran viikossa 2 tuntia
Kerho olis melkein yhtä tyhjän kanssa jos ne ukoilisi joka kerta siellä. Ei kerkeis muuta tekemäänkään.
Musta nimenomaan on kiva että ne sisällä askartelee, leikkii, laulaa, pelaa, kuuntelevat satuja yms.. mihin omat resurssit ei kykene.
Omien lasten kanssa kyllä voi olla pihalla.
Meidän esikoisen kerhossa oli tunnin ulkoilu aamulla, aloittivat sillä. Sitten välipala ja kaksi tuntia askartelua yms.
Helsingissä kerhoa on paljon, jos haluaa.
Mukavaa hänellä tuntuu siellä olevan, askartelevat, saattavat käydä pienellä retkellä, leipovat ja laulavat ja leikkivät.