Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan joululaatikoiden " tuunaus"

12.11.2007 |

Hei,

Miten olette tehneet kaupan joululaatikoista kotitekoisemman makuisia/oloisia?

Haluaisin niin tehdä kaikki itse, mutta kun pakastus mahdollisuutta ei tällä hetkellä ole. Ja aattona en todenteollaala tekemään laatikoita alusta alkaen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupan perunalaatikolla ei valitettavasti ole mitään tekemistä imelletyn perunalaatikon kanssa..... Oheiset mitat on viitteellisiä, mutta jos teet ihan niiden mukaan niin ei ihan metsäänkään mene ;)

Perunalaatikkoa en siis ole tuunannut, mutta mikäli niin tekisin niin terkisin näin sen:

LANTTULAATIKKO

800gr Saarioisten lanttulaatikkoa

0,5dl siirappia

1-2dl kuohukermaa

0,5tl rouhittua valkopippuria.

PORKKANALAATIKKO

800gr porkkanalaatikkoa

0,25dl siirappia

1-2dl kuohukermaa

0,5tl rouhittua valkopippuria

PERUNALAATIKKO

800gr kaupan perunalaatikkoa

2-4dl täysmaitoa (kaupan laatikko on tosi tosi tönkköä ja mä tykkään löysästä)

0,5dl siirappia

0,5-1tl rouhittua valkopippuria

Kippaa kaikki kulhoon, sekoita ja laita uunivuokaan ja paista kunnolla eli pelkkä lämmitys ei riitä. Esim. n. 1h 180 asteessa niin, että laatikot kunnolla kiehahtaa....

Jos aikaa ja energiaa riittää niin eikun korppujauhoa pintaan ennen paistamista ja lusikalla koristekuviota painelemaan :D

Vierailija
2/3 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä teillä päin myydään. Todella herkullisia laatikoita, joita ei paljon tarvitse tuunailla. Täällä päin ne ainakin viedään hyllyistä vauhdilla, joten pitää olla ajoissa asialla. Anoppia hämätäkseen voi tietenkin laittaa eri vuokaan ja sekoittaa kuohukermaa joukkoon :). Korppujauhot päälle ja hetkeksi uuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla vaivalla teet laatikot aattona itse - valmiista soseista joita myydään paitsi pakasteina, MYÖS sellaisissa ilmatiivisti pakatuissa pusseissa, säilyy jääkaapissa.

Olen siirtynyt kokonaan niihin joululaatikoiden teossa. Äärettömän helppoja, valmiiseen soseeseen sekoitat ne kermat, munat ja mausteet, millä tuunaisit eineslootatkin. Ei yhtään vaikeampaa, ja voit sanoa että laatikot on itsetehtyjä!

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi