♥UUTEEN VIIKKOON SYYS-04♥
Kommentit (37)
Kiitos T@hti. :o) Olen keittänyt nyt lihan päivittäin. Kengurua kun saa sattuneesta syystä vain pakastealtaasta, niin en ravintoaineiden hukkaantumisen vuoksi keittänyt ja pakastanut uudelleen. Tuota nuijimista täytyykin kokeilla. Ei ole omaan päähän välähtänyt, että ne eläimet pitää vielä piestäkkin ennen suuhun laittoa! ;oD Rosan täytyy harjoitella pureskelemista ja hän siitä tykkääkin, joten en muussaa ruokia.
Pile, strutsi tulee ylihuomenna kokeiluun, se odottaa valmiiksi ostettuna pakastimessa, sitten saksanhirvi. Jänis on listalla vaihdokkina, jos jostain noista tulee massiivisia oireita. Tattarit yms. kokeiltiin uudestaan (äreillä oireilla) ja sitten jätettiin viljat hetkeksi unholaan ja vaihdettiin ryhmää. Amarantti ja Quinoa tulevat eteen, kun viljaryhmä tulee muutaman viikon kuluttua uudelleen kokeiluun.
Kerhopäivä ryhmäkuvalla takana. Minun vuoro oli tarjota kahvileivät. Peräpukamakakkua tuli jälleen tarjottua, hyvää oli, viis ulkonäöstä. Onneksi kuorrute peitti pahimmat röllykät. En voi käsittää miten onnistun mitä tahansa leipoessani saamaan kakun pinnasta sellaisen peräpukamaisen. Miehen mielestä, vatkaan taikinoitani aina varmuuden vuoksi puolivuosisataa. Täytyisiköhän minun joskus oikein kuunnellakkin tuota miestä.. Ja jopa siirtää käytäntöön sieltä tulleet ohjeet.. Ehkä jonain päivänä..
Tytöillä on ollut tänään jokin sortin kiltteyspäivä. Lisää tätä! Istuivat kerhossakin nakutettuina matolla paikallaan, vaikka kuvaajan ihmisten asettelu ryhmäkuvaan kesti ja kesti. Oli muutenkin tympeän oloinen kuvaaja, tylsä, ei saanut iloista mieltä kuvaukseen. Äidillä ainakin oli ylväs asento kuvissa, rinta rottingilla kun sain katsoa nenänvarttani pitkin toisten kurittomia ja villejä lapsia.. ;o)
Sitten koittikin jo kerhon välipala-aika. Kassini oli pöydällä ja menin keittiöön touhuamaan kiehutettua vettä Rosan Lomudal-lääkkeelle yms. ja kun tulin takaisin niin Rosa istui kiltisti ja tyytyväisesti pöydässä V-o-i-l-e-i-p-ä kädessä päällisistä kurkkua natustaen!!!! Rosa oli kaivanut laukustani Sinin kerhorasian (erittäin napakasti kiinni oleva rasia, jonka kannen kanssa tuskailen aina) ja sanonut vieressä istuvalleen äidille että " Auta Avaa" . Kyseinen äiti ei yleensä istu vieressämme joten hän oli avannut, kun lapsi kauniisti pyytää. Salamana kasvo ja käsipesulle ja Aeriusta lääkkeeksi perään. Nokkosrokkohan siitä sitten tuli taas koko keholle. Onneksi ei muuta. Julmettu kutina kuitenkin. Ei kyseinen äiti voinut tietää ettei ne Rosan eväitä olekkaan.. Tuli surku, kun kyseinen äiti on aina niin herttainen yms ja hän otti niin raskaasti erheensä. Vahinkoja sattuu, niinkuin Sini minua lohdutti siivotessani neidin pissoja wc-n korokkeelta, matolta, hänen housuiltaan yms. tässä eräänä iltana. Onneksi Rosa ei ollut leivästä omatoimista altistustaan aloittanut..
Äh, miehen kanssa käymme tässä lomassa keskustelua onko sänky oikea paikka kynsien leikkuuseen. Väittää että kun minä sotken sängyn eritteilläni kerran kuussa, niin ei siinä muutama kynsi kuulemma haittaa.. Täytyisiköhän minun mennä sekaan raspaamaan kantapäitäni. No jospa vaikenen ja armahdan teidät aviovuoteemme enimmiltä tarinoilta. Huomiseen listaan sängyn imurointi ja lakanoiden vaihto..
Keskisellä käytiin. Jotain pientä tuli ostettua. Lapset tykkäsivät Tivoli Sariolan karuselleista, mitä Keskisen joulumaahan oli laitettu, lapsien viihdyttämiseksi. Johan taas tuli höpistyä.
Onnittelut kortista Lempo! :o)
Hyvää yötä ja sikeitä unia niin vanhemmille kuin palleroillekkin! Etenkin niillle yökyöpelikullanmuruille!
Lila75
Pääsitkin nopeasti uusintaan! Ei muuta kuin huristelemaan pitkin maita ja mantuja:)
T: Ynis
Hieno Juttu! Mukavia ajoreissuja:)
Aavis
Rupesinkin yöllä järkeilemään, ettei kenguru taidakaan olla tuoretuote ;) joten vielä lisää: kannattaa sulattaa hiljokseen esim jääkääpissa tai huoneenlämmössäkin tai vesihauteessa, mutta ei esim mikrossa, jossa kuivuu vielä entisestään. Voi sulaneenakin antaa olla jääkääpissa puolisen vuorokautta, jolloin " raakakypsyy" ja sitten valmistaa ruuaksi. (juu en todellakaan ole mikään ravitsemusasiantuntija eikä hygieniapassia oo, mutta näistä jutuista kokemusta on kerättynä, kun en mikään riistalihojen ystävä oo ollut)
Ai niin ja Lempparille onnittelut!!!
T@hti
Wautsigawauwau! Hieno saavutus!
T. Ampi
MInä sain aikoinaan kertalaakista kortin, kuorma-auto sellaisen. Sitten olin ihan äimänä kun piti lähteä ajamaan veljeni mira-hirviöllä eli Fiat Mirafiorilla. Että kuinkas henkilöautolla ajetaan. Kolmesti autokoulussa sain ajaa pikkuautolla. Armeijassa sain Puolustusvoimain c-luvan kun kävin siellä uudelleen autokoulun kuorma-autolla plus piti tietää sen laitoksen omia turvallisuussäädöksiä. Inssissä piti ajaa kahdesti ja teoriakokeet uusin monesti... Yksi kouluttaja kapiainen aina tuskaili, että eikö se vieläkään menny läpi;)
Lila: Mielestäni kynnen palaset sängyssä ovat ihan ok:) Meillä kun mies napsii kynsiä leikkureilla varpaistaankin ja on hyvin hyvin varovainen, ettei ne vaan joudu lattialle. Ja laittaa ne siis ruokapöydälle!!! Voi jee että olen siitäkin sanonut muutaman kerran.
Lunta tulee hiljalleen. Ihanan talvinen sää. Eilen tuli vähän tuiskuamalla. Täällä alkaa olla jo ihan kivasti lunta. Kun vaan nyt ei sulais pois.
Tänään pääsen serkkuni kanssa ulos syömään. Tämä serkkuseni soitti eilen ja pyysi koska ei voinut osallistua kesällä mun 3-kymppisille äitinsä kuoleman vuoksi. Kiva lähteä.
Mieheen menetin eilen taas viimeisen päälle kunnolla hermot. Nyt on joku ihme aallonpohja tai oikeastaan pohjamuta vaihe. Ai että ärsyttää. Ehkä vähän liian pienestä nipotin mutta silti. Kun joku ärsyttää niin kaikki ärsyttää. Näin se menee.
Onni soitteli aamusella, olipas kiva jutella. Eilen illalla kun appiukko soitti ja yritti antaa puhelinta Onnille, se oli vähän känkkäränkkä eikä suostunut tuleen puhelimeen. Kovasti se kyseli tänään kun kerroin että on ikävä että " miksi on ikävä?" Hassun hauska. Sanoin että siksi kun olet niin ihana ja samassa näin yhden talon henkilökuntaan kuuluvan ihmisen tiskillä. Piti sitten sanoa isosti että äitin pitää nyt lopettaa. Ettei vaan ajatellut että noin imeliä miehelleni puhuisin:)
Jeps, nyt lopetan tältä erää. Hyvää viikkistä kaikille!
T-P
Saatiin lapset unille ja kahvia ja joulusuklaata tuli ahdettua naamaan. Nyt yritän taas siirtyä kerran viikossa herkkupvään.
Lempo ONNEA, IHANAA! :-) Otetaanko rallikisat, heh heh.. Tänään sain perheeni jotenkuten Itäkeskukseen. Pienet oli paineet, kun lapset ekaa kertaa kyydissä ja auton pissapoika ei toiminut-näkyvyys heikko! en edelleenkään oo saanut kunnon tuntumaa meidän autoon ja se hirvittää. Sunnuntaina meen testaamaan motarille..
Itiksessä tehtiin kiireessä tarpeellisia ostoksia, rukkasia, pipoa ym. Mini on nykyään mukavaa matkaseuraa (paitsi autossa), viihtyy rattaissa ja katselee ympärilleen siihen asti kunnes väsyraivo saapuu. Nekkua ei voi pitkäksi aikaa laskea vapaaksi, jos ei halua juosta ostoskeskusta edestakaisin lapsen perässä ja rattaissa ei haluaisi istua. Ollaan kauan ja kovasti harjoiteltu rauhallista kävelyä ja kädestä kiinni pitämistä. Kerhomatkat menee kivasti, mut kaupassa alkaa kaaos. Lisäksi vingutaan (ja lopulta itketään) trampoliiniin, lelukauppaan jne jne. :-/ Aina alkaa uusi valitus.. Mini täyttää tiistaina vuoden ja ens la pidetään synttärit. Raukalla ei ole edes mitään juhlavaatetta ja joku ilta pitäis päästä YKSIN ja rauhassa kaupungille. Lähtiskö joku seuraksi? :) Pitäis kysellä miehen serkkua, et tulis taas avustaa lasten kanssa. Hankalaa.
Ajatus katosi, kun lehtimyyjä soitti. Jo toinen tänään. Oli varmaan enemmänkin asiaa, mut jospa ehtis s-postiin vielä. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini
Tällä viikolla onkin tullut hyviä uutisia :-)
Tietty ikäviäkin on ja omalla kohdalla jonkunlaista alakuloa ollut pari päivää, kun pms-oireet ja päänsärky kiusaavat.
Voi tuota ehtiväistä Rosaa. Toivotaan, että kenguru ja strurtsit tuovat vaihtelunvaraa ruokavalioon. Alligaattoria olen joskus muinoin valmistanut, maistui aikas lailla kanalta, mutta oli isosyistä lihaa.
Mulla oli tänään normaalin työpäivän sijasta koulutusta ja ehdin kaupungille lounastamaan mieheni kanssa. Eksoottista herkkua sekin meidän piireissä :-) Juu, harvinaisena herkkuna siis syötiin pastaa, jota syödään melkein seitsemänä päivänä viikossa kotonakin.
Edessä pikku lepohetki ennen päiväkotireissua.
Terkut, Keilin
Ekaksi Lilalle tsemppiä haastavaan kokkaukseen! Toivotaan että liha mureutuu ja sopii ruokavalioon. Aluksi luulin kengurunlihan olevan sukua kengurubensalle tai muulle sellaiselle (anoppini ajelee kengurubensalla, siitä tämä nopea assosiaatio), kunnes tajusin, ettet tarkoitakaan sitkeää pomppujännelihaa vaan ihka aitoa kenkurua. ;)
Hienoa että Enkeli on jo ajellut omalla autolla. Kyllä siihen tottuu nopeasti. Se on vähän sama juttu kuin talvikenkien kanssa. Aluksi ne tuntuu kesäkenkien jälkeen painavilta ja kömpelöiltä, kunnes ei kohta enää muistakaan miltä ne kesäkengät tuntuivat. :) Köyhän miehen Oprahia taas tarjolla. :)
Sitten ajatusleikki. Ajatellaan, että ihminen on elävä palapeli. Ajan myötä palasten reunat kuluvat ja käpristyvät ja niiden päälle kaatuu limsaa ja sulaa suklaapaloja. Niitä tehdään nuhruisin sormin ja aurinko haalistaa pitkään hyllyssä maanneen palapelin pinnan. Silti siitä vuosien päästä tunnistaa, mitä kuva esittää. Ihminen, joka ei ole nähnyt alkuperäistä palapeliä, vain tämän ajan patinoiman, ei pysty näkemään samaa kuin ihminen, joka näki palapelin uutena. Mutta entä sitten, kun joku pala katoaa? Kuva on yhä tunnistettavissa, muttei enää ehjä. Puuttuvan palan kuvio jatkuu muissa paloissa ja auttaa näin katsojaa luomaan mielessään kokonaisen kuvan. Mutta riittääkö se katsojalle? Entä itse palapelille, joka haikeana katsoo, kun lapset valitsevat hyllystä palapelin, jossa on kaikki palat tallella. Kumpi on kiinnostavampaa ja lopulta palkitsevampaa; koota palapeli, jonka saa varmasti valmiiksi ja kaikki palat paikoilleen vai tehdä palapeli, jonka yksi pala on kadonnut, mutta kaikki muut palat antavat vihjeitä siitä, mitä puuttuvassa palassa olisi ollut.
Ei muuta.
Ampi.
Typy nukkuu,pojat saunoo...
Huomenna suuntaamme Turkuun,kaksin miehen kanssa :-)Mennää keikalle ja tavata kavereita.Anoppi on edelleen tulossa mut appi lupas tulla vaikka yksin..Olis kyllä helpompi jättää lapset kahdelle!Tämä onkintoinen yöreissu meille kaksin typyn syntymän jälkeen!
Että jos töiden alettua mietin ystäviä ni nyt voi jo alkaa meittiä parisudettakin et miten sen sais kestämään?Riitaisaa ollut!Väsy painaa ja taudit!Onhan se muutos kun kaikkea ei tehdäkään päivällä silläaikaa kun mies on töissä....
Luin pinoa..
Ampi:Nam,mulla on nyt salmiakkisuklaata jääkaapissa.Ja kyllä se on ihan vaan Helinä Keiju.Sillä löytyy ;-))
Kiva että rosalla löytyy helpotusta.Kurja se kerhon tapahtuma,saa olla kylä tarkkana jokehetki.Täytyy sanoa että melkonen kokki saa olla allergikon äiti!!Mulle jauhelihakin on tarpeeks haastava!
Kiva ettei Pilen eka saunareissustettii olkkarii 3uutta huonekaluu ja järjestettii olkkari jossain kriisissä :-/
Onnea Lempo :-)
Töitä,töitä taas ollut.kivoja päivä..eka töihin ja sit pojan arviointikeskustelu koululla,typy tarhasta,miehen kanssa tavataa eteisessä kun minä jo juoksen töihin vanhampainiltaan...Ja nään taas lapset sängyissään :-(
Pojan koulu on mennyt hyvin :-) Opelta tuli oikein hyvää palautetta!Poika itse on turhankin kriittinen...
Typyn kanssa käytii lekurilla.Pyysin terkalta todistuksen tarhaa allergioista.No,lekuri tahto nähä meiät ja nyt ku mentii ni kovasti ihmetteli et mitä mä oikein haluan sieltä!Typylle on saatu koklattua maissi ja paparika ja ne menee..enää vaan kala,tomaatti,mansikka,herne ei.Lääkäri kyseli oireita ja sano et nyt on muotia et joka pikkuihottumasta aletaa välttää aineita.Kerroin et ei ole pikkuihottuma ja pahin on alapää ku typy kirkuen itkee esim.ku sai kalaa vahingossa.Silti lääkäri vaa et ei hän oiekin tiedä...
MElkein itku tuli ku mietin et typy joutus syömää ja kärsimää!!
Sanoin lääkärille et jos hän kirjottas nyt vaa sen todistuksen ja me kotona testattas sit aina välillä...no,lopulta sen sain!
Että muodikkaita äitejä on syysmammoissakin :-/
Johan on tarinaa.Pitäs vielä pakkailla vaatteet...
jatu
Jatu, voi viheliäinen mikä lääkäri. On kyllä ollut itselläkin mielessä, että ihmeellisen paljon on allergioita nykyään. En silti ikinä aliarviois niin selkeitä oireita. Allergioista puhutaan paljon, onko ne oikeasti sitten yleistyneet niin paljoa. Tietty hygieniataso on parempi kuin esim. 30 vuotta sitten. Ehkä ihmiset herkistyy. Ennen oli eri vaivat. Mutta ihmettelen lääkärin asennetta, jos haluais tarhassa pakottaa syömään selvästi oireita aiheuttavia ruokia.
Mies kohta tulossa, oma fiilis ei kovin hyvä. Saa nähdä. Suoraan sanottuna oisin toivonut, että ois tullut vasta kun nukun. Sen verran väsy olo, ei tee mieli jutella " niitä näitä" . Ei kuitenkaan tee mieli olla " huonoissa väleissäkään" .
Huomenna omaa tekemistä tiedossa, kiwaa! Lapsille ehkä ohjelmaa ensin päivällä.
T: Ynis
Lempille onnittelut ajokortista.
Kirjoittelen huomenna ajatuksen kera sähköpostia tilanteesta.
Veeti ja Venla olivat illalla mummilla ja vaarilla hoidossa. Käytiin miehen kanssa hakemassa uusi astianpesukone, edellinen alkoi jo olla niin vanha. Veeti oli saanut lähteä vaarin kanssa kauppaan ja keskustaan laittamaan eräästä taloyhtiöstä porttia kiinni (vanhempani ovat siellä sivutoimisia talonmiehiä). Voi että oli Veeti iloinen ja onnellinen kun oli aivan kaksin saanut olla vaarin kanssa. Olin ihan varma että Veeti on taas tavalliseen tapaansa touhunnut vauhdilla menemään ja isäni on ollut ihan helisemässä. Mutta ei, Veeti oli ollut kuin enkeli. Vaari oli oikein joutunut kehottamaan valitsemaan karkkia (yleensä juoksee aina karkki hyllylle), Veeti oli vain pienen puuha pete karkkiaskin halunnut. Isäni oli aivan yllättynyt kun koitti tarjota isoa karkki pussia ja Veeti vain askin halusi. Veeti tottelee vaaria joka asiassa. Vaari ja mummin ovat hänelle tosi rakkaista.
Tilasin uuden kameran tänään, sellaisen järjestelmä kameran. Meni eilennä hermot kun en saanut yhtään kuvaa koirasta onnistumaan. Muutenkin on tullut tänään shoppailtua. Löysin itselleni talvikengät. Tarvitsin sellaisia joilla hyvä tarpoa lumessa/loskassa ja jotka ois lämpimät.
Eilennä kun vein Veetin päiväkotiin otin pennun mukaan. Ja voi kun Veeti sitä ylpeänä ja onnellisena esittele kavereilleen. Nukkuiskin koira kainalossa jos antaisin. Sen Veeti on oppinut että koirat ei saa lastenhuoneeseen tulla. Siellä on aina leluja pitkin lattioita ja eihän nuo tajua ettei niitä saa ottaa.
Tuntuu että juoksen pikku koiruuden kanssa pihalla koko ajan. Päätin ettei opeteta lehdelle vaan suoraan ulos. Ja hyvin on pentu sen oppinutkin. 1 pissat on vain tulleet 4 päivä aikana sisälle. Kaikki muut hädät ulos.
Nyt lähdenkin vielä viemään pennun ulos. Mies saakin sen sitten seuraavan kerran viedä aamu 5 aikaan.
Huomenna jumboon. Lupasin Veetille että mennän sinne kun siellä on se joulun avaus.
Öttis, Veeti ja Venla
Mietin vuoden takaisia aikoja, kun odotin Miniä. Heräilin silloin jo tunnin välein, koko raskauden melkein unet sellaisia. No, herään edelleen vähintään tunnin välein ja mietin, että miten kauan pää meinaakaan kestää. Tänään tuli itku, kun yritin äsken kuoria perunoita ja porkkanoita ja Mini rääkyi kiinni lahkeessa. Siinä roikkuu suurimman osan ajasta ja en saa hetken rauhaa. Miehen selkä siinä kunnossa, et en pääse pois kotoa ja autollakaan en pääse harjottelee, ku miehen pitäs olla mukana ja lapsille hankala saada hoitajaa. Stressaa, kun keli huononee koko ajan. En oikeasti jaksaisi herätä enää tunnin välein. En en en. Soija ei sopinut Minille, rav.terapeutti määräs antamaan mustikkaa, riisiä ja maissia nyt samana päivänä, kun ovat sopineet. Pikku hiljaa (1tl/vko) mukaan lammas, jamssi, hirssi ym. No, maha ei taidakaan kestää näitä ruokia samana päivänä, on alkanut saamaan riisistä oireita, huutaa mahaansa heti syötyään ja pieree kaiket päivät ja yöt. Tänään jo pulautti. Hampaitaan ulvoo joka hetki ja ne vaan tule! Pitäs laittaa s-postia rav.terapeutille, et mitä nyt. Tuntuu niin väsyttävältä. Muistan kun Nekku oli 1-vee ja alkoi helpottaa. Nyt tuntuu, et loppua ei näy väsymykselle ja tälle raskaalle elolle. Tällä hetkellä oon vaan niin ahdistunut ja poikki. Yösyötöistä mahdoton vieroittaa, kun toisella kova nälkä. Arvatkaa tekiskö mieli tunkea tutti Minin suuhun, mut ehkä ei nyt enää tässä iässä.. Allergialääkäri sanoi, et ihanan ja terveen näköinen lapsi, yösyöminen näkyy. Ja rav.terapeutti sanoi, et Neocatea pitää antaa ja paljon. Syötetään sitten kaiket yöt.
No niin. Tässä tiivistettynä kärsimykseni. Sisällä mädännytään, vettä sataa. Miestä ikävä. Nekku tuli viereen, pitää mennä ruuan laittoon. Ei oikein jaksa iloita mistään tällä hetkellä. Koitan ehtiä s-postiin vastailemaan jossain vaiheessa -voi olla mahdoton tehtävä.. Mini saapuu, pitää mennä. Näin positiivisin tunnelmin tänään.
Halauksia kaikille ja iloa uuteen viikkoon
Enkeli1 ja Nea+Mini
kurjaa kun ei teillä jo helpota! Meillä mä jouduin viikon ajan heräilemään tunnin välein kun pikkuinen on ollut kipeä ja jo se meinasi tehdä mut hullux... Eilen olin NIIN väsynyt että itku oli herkässä koko päivän. Viime yönä onneks saatiin vähän nukkua. hampaat ja flunssa, plus muutenkin huonouninen lapsi, siinähän sitä...
Kirppiksellä menee huonosti, saa olla vähäx aikaa viimenen kerta.
Tylä ilma, kumpa pääsis jonnekin etelään! *huoh*
Isänpvkakkua masussa, nyt pyykkihommiin. s-posteille palaan kun vähän enemmän aikaa.
voikaa hyvin!
äitikuu
Ja vähän kuulumisia. Olen ollut osittaisessa pimennossa kun mies osti perjantaina tai joskus uuden kovalevyn ja on laittanut kaikki tavarat koneelta sinne talteen ja asentanut ohjelmia uusiksi. Kävi äsken sähköpostissa ja siellä odotti 55 lukematonta syysmammapostia:) Paljon oli asiaa... Palailen sinne sitten myöhemmin.
Vaikka huomenna, olen nimittäin sairauslomalla. Aamuvenyttelyssä niksautin niskani (tämä vanha vaiva) ja pää vinossa olin päivän töissä kunnes sain ajan työterveyteen. Pussissa odottaa Sirdaludit ottajaansa:) Puolitoista vuotta sitten sain samaa lääkettä samaan vaivaan ja veti niin veltoksi, että otan lääkkeen vasta kun menen nukkumaan. Torstaina sitten töihin, toivottavasti. Olis antanut koko viikon saikkua mutta toppuuttelin vähän. Ekaa kertaa saikulla olen mä.
Juu, taas voin kertoa lääkärikokemuksen, johon en ole tyytyväinen. Viime viikolla torstaina oli Onnin kunnallinen erikoislääkärillä käynti tuon kuorsaamisen vuoksi. Menin sinne kesken työpäivän kymmeneksi. Vähän yli kymmenen kävin hoitajalle sanomassa vinkkinä, että miellä oli aika klo 10. Hoitaja sanoi, että joo odottakaa vaan, lääkäri on lääke-esittelyssä!!! Vitsit että kiehahti. Sanoin sillain sopivan tympeästi (olen niin kenkkumainen kun ottaa päähän) että ihan kiva kun on lääke-esittelyssä ja minä olen täällä työajallani.
10.20 päästiin huoneeseen eikä lääkäri edes pahoitellut myöhästymistään. Luultavasti olisin sanonut, että ei se mitään vaikka aikomuksena oli sanoa, että tajuatko perkele että olit mun työajalla siellä jossain:) Olis varmaan siis mennyt pupu pöksyyn mulla. Mutta kun ei edes pahoitellut, olin aika nuiva asiakas sitten. Katsoi Onnin korvat, nenän ja kurkun ja sitten kysyi: Oletko koskaan ajatellut, että lapsen on vaikea hengittää, jos sillä on räkää nenässä?!?! Siis ihan oikeastiko se luuli, etten sitä tajua?! Ymmärrän, ettei kovin helposti lähdetä leikkeleen risoja mutta jos lääkäri kysyy " käyttehän te joka ilta pesulla?" ja käskee putsata nenän plus antaa sama ohje tarhaan niin jotenkin tuntuu, että v*ttuilikohan se mulle?
Yritin kyllä sanoa selvällä suomenkielellä, että kuorsaa _terveenäkin_ jolloin ei kai luulisi räkää olevan nenässä. Mulla ihan ahdistaa itsellä kuunnella kun Onni alkaa nukkumaan, niin hankalaa se hengittäminen on ja kuorsaa ku tukkijätkä! Tammikuulle sain uuden ajan jolloin " katsotaan onko nenän puhdistaminen auttanu" . Voi venäjä miksi mulle sattuu näitä aina... Kun kuitenkin yksityisellä käydessäni erikoislääkäri nimenomaan sanoi, että nyt kannattaa kyll jo tuon kuorsaamisen syy tarkistaa ja määräsi Zithromax kuurin kun risat oli sen mielestä tulehtuneet --> ja parani heti nuhasta.
Hö, tulipa omaa napaa.
Mun pitää kyllä käydä lueskeleen pinot, että tiedän missä mennään. Olen tipahtanut ihan kärryiltä varmaankin.
Miehen lakko lienee alkamassa huomenna ja se jättää meidät Onnin kanssa kaksin loppuviikoksi ja painuu vanhempiensa luo. Toisaalta hyvä niin, ärsyttää taas niin.. Kovin on kireä kuin viulunkieli koko mies.
Nyt elokuvan pariin ja sitten tabua naamaan kun tuntuu sille, että haluaa lähteä leijailemaan.
T-P
Voi kurja Enkeli,teidän elämää :-( Niin kovasti toivon ja rukoilen helpotusta!
Joustoa,joustoa vaaditaan työntekijältä!Kai kotiäiti on tottunut joustamaan ja venymään mutta nyt menee aika perheeltä :-( Viime pe mun piti ottaa ylitunteja takasin ja lähteä töistä puoliltapäivin,käydä ruokaostokset ja hakea typy ajoissa!Meille tuli uusia huonekaluja ni ne piti kasata illalla-no työkamu sairastu ja taas tuli ylipitkä päivä!Käväsin avaamassa huonekalujen tuojille oven,takas töihin,töistä suoraan tarhalle,sit syömään ja ruokakauppaan..Huonekaluja kasailtii pe ilta ja lauantai,la myös pikakeikka itiksee ja saunaan..jälleen liian myöhään niin et lasten unet veny!
Onko parin työvuoden jälkee enää ystäviä jälellä??Suhteet tulee hoidettua tekstareilla...Ei ehi muuta!
La unohin tehä kakun,niinpä alotin sitä tekemään ysin aikaa illalla-isi tahto juustokakun joten odotin kermajuusto-osan hyytymistä ja yhen aikaa yöllä lattelin mangot päälle...
Aamulla iski paniikki etten saa tarpeeks unta ja en sitte nukkunukaa..hyvä alku vkolle!
Isänpäivää vietetään yleensä ja nytkin perheen kesken.Aamulla pekonit,munakkaat ja vaaleeta leipää.isi sai nukkua ja lapsilta ihania lahjoja ja korttia.Multa sai romanttisesti kameraan linssin ;-)) Sitä halus ja ite kävi sen ostamassa ku en mä ois osannu.Sanoin myös et muuta ei saa koska se makso jonkunverran...
Ens vklna lähetää miehen kanssa kaksin Turkuu.Mennää yhen bändin kaikalle ja nähää kavereita.Turus on paljo kamuja mut silti mennää hotellii :-) Hehkutan tätä,mutta....Miehen vanhemmat tulee hoitaa lapsia,jos tulee?!Anoppi ei ollu tuomas poikaa kotii syyslomalta,ei ole nähty kesänriidan jälkee ja nyt oli sanonu mun äidille et hän tulee,ellei sit sairastu vkolna!
Jokohan riittäs tarinat....s-postissa on paljon asiaa.Osan oon lukenu ja paljon on mielessä,mut en tidä millon saisin/ehtisin ajatukset ulos!
Tänään töissä puol6 asti,taas ylitunteja ja huomenna pitää olla paikalla klo7!KE onki vanhempainilta ja taas kokopvä menee töissä :-/
Voikaahan hyvin!
jatu
Sainkohan säälistä, kun motarille mennessä tumpeloin? Ilo on silti suur. Kiitos symppaamisesta.