Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäheinät viikkoon 46***

12.11.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun 07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni söi viime yönä vain kerran, olen ihan järkyttynyt. En oikein usko, että jää pysyväksi, enkä tämän ikäisellä sitä oikein vielä toivokaan. " Syöttö" sitten kestikin melkein 2 tuntia, kun Onni keksi, että nythän olisi oiva aika herätä (kolmen jälkeen aamuyöllä siis, keikuttiin siitä viiteen) ja ruveta seurustelemaan. Ruoka ei kelvannut (pitkän taiston jälkeen sain tupattua edes vähän, jotta ei heti heräisi uudestaan kun lopulta nukahtaa), tutti ei kelvannut, naureskella ja kiljahdella ja kiemurrella vaan piti. Pahaa äitiä ei naurattanut, äiti oli vähän huonolla tuulella. Nyt hävettää oma murinani ja ärräpääni. Ei, en huutanut Onnille tai mitään, mutta sätin kyllä aika " kauniilla" kielellä. Toinen vain hymyili onnellisena takaisin. Voi että ottaa pannuun. Onneksi sitten lopulta nukahdettuaan veteli sikeitä puoli kahdeksaan, että ehdin itsekin rauhoittua ja nukkua pätkän.

Anopin piti tulla tänään, mutta huono sää taitaa viivyttää. Saas nähdä pääsenkö miten pitkälle opiskeluhommien kanssa tänään, kun aamupäivä meni kokkaillessa ja siivotessa, ja kohta herää Onni.

Olipas kiva, että [b]Jiippikin[/b] ehti tänne tauon jälkeen! Arvasin kyllä, että teillä on kiirettä pitänyt tallin ja muksujen kanssa. Onkos tämä uusi hevonenkin juoksija, ratsuja teillä ei tainnut ollakaan? Ja miten teillä esikoinen voi, onko ollut pahoja kohtauksia? Toivottavasti flunssa ei niitä voimista. Parantumisia vaan koko porukalle ja onnittelut hampaista!

[b]Jouturin[/b] tavoin minäkin murehdin koko ajan, syökö (juoko) Onni tarpeeksi. Kun meillä on siis välillä päiviä ettei mene kuin joku runsaat 6 dl korviketta + sen vähän mitä yöllä tissistä saa, eikä parhainakaan päivinä mene yli 8 dl. Onnihan on iältään vasta runsaat 3 kk mutta kooltaan teidän 4-5-kuistenne kokoinen, ja liikkuu hereillä ollessaan todella paljon, ja lisäksi meillä ei syödä vielä muuta kuin maitoa. En ole kuitenkaan viitsinyt vielä aloitella kiinteitä, olen ajatellut, että ehtiihän sitä (en tarkoita moittia ketään, joka on aloittanut alle 4 kk iässä, vaan pikemminkin olen itse vaan laiska enkä ole viitsinyt vielä uhrata ajatustakaan, saati tehdä jotain asialle. Eihän tuo pikkulusikallinen pottua tai vastaavaa päivässä tämän ikäiselle tekisi juuta eikä jaata, tai joku vellitilkka.).

Vielä noista viikonlopputöistä Jouturille, että tosi kurjaa, kun teillä ei sitten ole paljon yhteistä aikaa kun aloitat taas työt. Sehän niissä töissä pahinta onkin, sama kai se periaatteessa olisi koska sitä työtä tekee ja koska on vapaalla (ainakin minulle oli kun opiskeluaikoina tein viikonloppuhommia) jos toisellakin on sama homma, eli yhteistä vapaatakin on. Tietenkin jouluna ym. on ikävää olla töissä joka tapauksessa. - Ja teilläkin toivotan paranemista esikolle, toivottavasti ette muutkin sairastu.

Samat sanat vielä [b]Allin[/b] pesueelle, kylläpä nyt on lentsua liikkeellä! Itsekin kärvistelin nuhaa ja kurkkukipua pari viikkoa, mutta se ei siitä onneksi pahemmaksi yltynyt, eikä tarttunut Onniin. Voi kun ei Alli teilläkään pikkuisiin tarttuisi. Eihän Vili sitä vatsatautia ole saanut? Ja teillä on edenneet sosemaistelut tosi hyvin, kiva kun ovat ruuat sopineet Vilille eikä ole tullut oireita!

Kuulumisiin

Tassu

Vierailija
2/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain, kun oltiin jo aika kaukana. On kyllä karsea ilma ollut, en viitsinyt vaunulenkkeilläkään. Nyt on kyllä sellainen olo, että happihyppely olisi tehnyt hyvää. Toivottavasti huomenna sitten. Mietittiin mökille menoa viikonloppuna, saa nähdä miten sujuu. Hirveä määrä kamaa, kylmä mökki (peruslämpö 10 astetta kuitenkin), kaivovesi... monta asiaa mietittävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpas tännekkin puolelle kuulumisia, tuolla yhteisössähän minä olen vaahdonnut kuin viimeistä päivää.

Tänään meillä oli 4kk lääkäri ja edelleen hyvin hitaana jatkuu kasvu, painoa on 6035g ja pituutta 64,2, päänympärys 39,4.

En muista millä käyrällä mennään, mutta miinuksen puolella kuitenkin.

Monumentillahan on myös pieni tyttönen, jos oikein muistan ?

Ja eikös syntymäpaino ollut kutakuinkin sama meidän neideillä ?

Uutena asiana tuli " ilmi" nuo lonkat :( nehän ovat naksunneet syntymästä asti ja olen neuvolassa niistä puhunut useampaankin otteeseen (myös 2kk lääkärissä, silloin oli vaan eri lääkäri, sama joka teki jälkitarkastuksen, tämän päiväinen oli ihan lastenlääkäri)

mutta eivät ole sitä pitäneet minään, koska syntymän jälkeenhän lääkäri katsoi sairaalassa lonkat ennen kotiutumista.

Noh, nyt sitten saimmekin lähetteen kirurgian erikoislääkärille koska lonkkien ei kuulu paukkua noin. Minun lapsillani ei ole kenelläkään ollut väljyyttä lonkissa ja nyt en tiedä yhtään mitä mahdollista voi olla seurauksena tuosta väljyydestä. Täytynee googlettaa ja etsiä tietoa.

Huoh, aina jotain " huolta" kun yhdestä pääsee.

Syömisen suhteen meillä on ollut rauhaiseloa jo pitkään, ne hirmuiset huudot jäivät taakse, onneksi. Nukkumaanmenon kanssa on ollut nyt rauhattomuutta tuon masulleen kääntymisen jälkeen, ei meinaa millää Alexina rauhoittua nukkumaan, kun on tikkana koko ajan mahallaan ja pää nakittaa pystyssä, eikä osaa nukahtaa masulleen ja siitäkös sitten rähinä pystyyn :) onneksi kestää vain hetken ja nukkuu sitten ihan hyvin kun nukahtaa.

Mutta tulkaahan tännekkin ihmiset kirjoittelemaan kuulumisia, hops hops :) Mukavaa jatkoa kaikille.

Vierailija
4/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut kaikille! Tuntuu tosiaan flunssa siella jyllaavan, toivottavasti pienet vauvat paasee siita suht helpolla. Meilla menee mukavasti, vaikka Mimi on nyt pari yota myoskin meuhkannut niin etta tunnin valein on tarvinut rauhoitella tutilla tai tissilla. Taitaa muutenkin olla menossa tankkauskausi kun tuntuu nyt syovan tosi hyvin, mita ei ole ikina ennen tehnyt. Nuo 4kk mitathan olivat olemattomat 59,5cm ja 5400g. Vaikka syntyessaan oli hyvan kokoinen 3560g. No, toivottavasti nyt lihoo sen verran, etta paasee kayrille :)

Niin tuosta yometeloinnista sen verran, etta olen ihmeen pirtea vaikka en saa kunnolla nukuttua. Ennen vauvaa pelkasin vasymysta ihan hirveasti kun olen kova nukkumaan, mutta en ole kokenut olevani ylivasynyt. Tassulle myotatuntoa, sina tunnut vasymyksesta jonkun verran karsivan :( Eiko se Onni sita viela alya :D

Me ollaan aloitettu vauvauinti, tanaan oli kolmas kerta. Se on aivan alyttoman hauskaa, Mimi tykkaa kovasti, ja on jo sukeltanut kolme kertaa. Muutoin meilla on ohjelmassa perjantaisin baby cinema, eli naemme joka viikko uutuuselokuvan joka teattereihin tulee. Lievalla kirkumisella ja vauvan kakan hajulla varustettuna tietenkin...Ja maanantaisin kaydaan baby groupissa, vauvat ja aidit kokoontuvat pariksi tunniksi leikkimaan ja juoruilemaan. Muuten oikein mukavaa, mutta en osaa englannin kielisia lastenlauluja alkuunkaan...taytyisi oikein netista opetella, etta pysyy muiden mukana.

Sellaista taalla talla eraa.

Monument & Mimi 4kk

Vierailija
5/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinkin samaan aikaan langoilla. Pienet on meidan tytot juu, mutta ehkapa sitten sitakin pippurisempia :) Oletko itse viela Alexinan painosta huolissasi? Ma oon nyt ihan vasta oppinut olemaan panikoimatta ja ottamatta harmaita hiuksia. Kasvaa minka kasvaa, en mina sille enempaa maitoa voi alas pakottaakaan ja mitaan muuta en kai voi tehda :)

Vierailija
6/35 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olikin kuulla heti teidän kuulumisia :)

Juu pippurisuutta löytyy ainakin meidän neitistä jo nyt ;)

En ole enää huolissani tuosta painon hitaasta noususta, Alexina on kuitenkin hyväntuulinen ja kehittynyt mielestäni ihan ok muuten.

Tosin lääkäri tänään otti kasvun esille ja kyseli tarkkaan syömiset :(

Tuo ruuan määräkään ei enää stressaa, menee mitä menee, soseethan me aloitettiin joku aika sitten ja nyt menee yksi kasvis ja yksi hedelmäannos eli kaksi kiinteää per päivä, annokset ovat vajaa puoli purkkia kerralla, enempää ei uppoa. Maitoa menee vuorokaudessa 6dl-8dl, keskimäärin.

Vierailija
7/35 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Alexina on tosi pitkä! Jos eväs meneekin pituuteen tällä hetkellä ja paino tulee sitten pikkuhiljaa perässä. Meralilla on kahtena neuvolakertana pituutta tullut huomattavasti painoon nähden enemmän, normaalin rajoissa kuitenkin vielä. Kuten totesittekin, niin vauvan yleisvointihan se kuitenkin tärkeintä on! Tämmönen pikavisiitti tällä kertaa:-)

Vierailija
8/35 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa siis uudelleen. Minustakin Alexina on tosi hyvän mittainen, tosiaan taitaa mennä enemmän pituuskasvuun energia tällä hetkellä! Onnihan kasvoi myös aluksi enemmän pituutta, pituus-painosuhde oli ekan lääkärineuvolan aikoihin muistaakseni jotain -10 %. Nyttemmin on alkanut tulla massaakin, vaikka vieläkin on aika hoikka poika. Alkuunhan en saanut edes kestovaippoja kunnolla käyttöön, kun mitkään kuorivaipat eivät menneet meidän rimppakintun koipien ympärille tiiviisti, kaikki vuotivat (paitsi villavaippahousut, joita taas en silloin alussa raatsinut käyttää, kun kakkaa tuli joka vaippaan).

Tosi hyvä, että tuo lonkkien napsuminen viimein tutkitaan! Voihan olla, ja toivottavasti onkin, jotain ihan harmitonta, mutta selvyys asiaan on nyt tärkeintä. On se kumma muuten S@ri@, ettei huoltasi asiasta otettu aiemmin kuuleviin korviinkaan.

Kiva kuulla, että Mimikin on alkanut syödä enemmän, vaikka hyvinvoivahan hän on tähänkin asti ollut, eipä siinä siis mitään. Olisikohan teillä hampaita tulossa, tai uudet taidot valvottavat? Onnikin nukkuu tosi levottomasti, tuttia saa varsinkin loppuyöstä olla tunkemassa koko ajan, tai siltä se ainakin tuntuu. Vielä en uskalla siis laittaa takaisin pinnikseen nukkumaan, saisin pomppia jalkeilla puolen yötä, joten miehen karkotustuomio toiseen huoneeseen jatkuu...

Eipä ihmeempiä uutta, viime yönäkin muuten Onni söi vain kerran! Onpa outoa; enkä edelleenkään uskalla toivoa sen jatkuvan. Toivottavasti muuten tosiaankaan kukaan ei hermostunut eilisistä sosehöpinöistäni. En todellakaan ole sitä mieltä, ettei niitä saisi antaa just niin varhain kuin itsestä tuntuu, jokainenhan tuntee oman vauvansa parhaiten. En ole itse vaan jaksanut vielä vaivautua, olen ajatellut, että mennään maidolla nyt vielä se 4 kk täyteen ja mietitään sitten. Kun ei tuo nyt ole ruvennut mitenkään tankkailemaan tosi tiheästi öisin tms. niin ei ole meillä hätääkään.

Vierailija
9/35 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti vihdoin nujerrettu ja taas täysissä sielun ja ruumiin voimissa mennä porskutellaan arkea eteenpäin.:) Viliin ei onneks moiset pöpöt tarttunu ja toivottavasti ei jatkossakaan. Tähän mennessä maistellut soseet on sopinu hyvin Vilille.Ainoa mihin on vaikuttanu,ni kakan koostumukseen. Enään ei oo vaipan täydeltä vaan kunnon kakkarat nykyään.:) Tänään kokeillaan ruusunmarjaa välipalalla.Mielenkiinnolla ootan mitä poitsu siitä tuumaa. Ja huomannu et pulauttelut vähentyny aika olemattomiin kiinteemmän ruuan ansiosta. Vaikka eipä Vili oo mikään kova pulauttelija ollukaan,mut se vähäinenkin on nyt vähentyny. Vili on täs alkuviikosta tutustunu kiljumisen saloihin. Ihan korvia hivelee välillä tuo möykkä tuolla lattiatasossa.:) S@rialle jaksamista ja toivottavasti Alexian naksuvat lonkat saadaan kuntoon. Kaikille muille myös jaksamista ja pysykäähän terveinä.:) Palailemisiin..

Vierailija
10/35 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni taas kahdella syönnillä ja xxx monella tutituksella, ihmettelinkin välillä jo että mikäs Onniin on iskenyt.

Kiva että Allilla ollaan jo kunnossa! Tuo olisikin muuten tosi hyvä uutinen, jos Onnillakin pulauttelu vähän vähenisi sitten kun aloitetaan " kiinteät" . Meillä kun edelleen menee vähintään kolmet vaatteet vaihtoon päivittäin, eli en laittaisi yhtään pahaksi pientä vähennystä siihen.

Monumentille piti vielä aikaisemmin, mutta unohtui, että oli tosi kiva kuulla teidän vauva-aktiviteeteistanne siellä vierailla mailla. Näyttää olevan varsin samanlaista Suomessa ja Englannissa tuo vauvoille ja vauvaperheille suunnattu toiminta!

Missäs muuten Nikki kun ei ole koko viikkona kuulunut? Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin! Ja Kihara sekä muutkin, tänne vaan joukolla! :)

Vierailija
11/35 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisin,et mikä on kun lähettämäni viesti yhteisöön ei näy? Ei ainakaan mun koneella.. Osoite on oikein ja muutenki pitäis olla ok,mut ei. Viisaammat,auttakaa avutonta! Kertokaa mitä teen väärin. Ja tää ei oo eka kerta ku kirjotellu pitkät pätkät sinne ja koskaan se ei viestilistassa oo näkyny.. Onneks on tää vauvapuoli sentään toiminu. Nyt pois..

Vierailija
12/35 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alli-75:

kysyisin,et mikä on kun lähettämäni viesti yhteisöön ei näy? Ei ainakaan mun koneella.. Osoite on oikein ja muutenki pitäis olla ok,mut ei. Viisaammat,auttakaa avutonta! Kertokaa mitä teen väärin. Ja tää ei oo eka kerta ku kirjotellu pitkät pätkät sinne ja koskaan se ei viestilistassa oo näkyny.. Onneks on tää vauvapuoli sentään toiminu. Nyt pois..

Pääset kuitenkin yhteisöön viestejä lukemaan ja eri sivuille siellä, kuviin ja keskusteluun ym.? Mulla myös usein viesti katoaa taivaan tuuliin, joten otan aina kopion siitä ennen lähettämistä (ctrl+a maalaa koko tekstin viestiruudussa ja ctrl+c kopioi, liittäminen ctrl+v). Sitten lähetän niin kauan uudestaan kunnes onnistuu, muuta en osaa neuvoa (siis valitsen uudestaan sen vastaa, liitän tekstin ja lähetän).

Mikä selain sulla muuten on käytössä? Kannattaa ehkä kokeilla Internet Exploreria, mulla ainakin Firefoxilla yhteisö toimi aika takkuisesti (yllättävää, kun noi on Microsoftin juttuja :D). Mullahan on koko ajan hirveitä ongelmia sen kanssa kun alunperin tein sinne tunnarit Firefoxilla, eli en alkuun edes päässyt IE:llä sinne sisään ja edelleenkin sisäänkirjautuminen vaatii aika kikkailua ja runsaasti kärsivällisyyttä (ja nyt jostain syystä en pääse enää ollenkaan sisään Firefoxilla, herjaa vain että pitäisi tehdä tunnukset, jotka minulla siis on).

Vierailija
13/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassut neuvosta. Mulla on toi IE ja pitääpä vaan kärsivällisesti lähetellä niin kauan ku viesti näkyy.:) Lukemaan ja selailemaan pystyn ihan normisti yhteisön puolella,mut jostain syystä kirjottelu sinne tuottaa ongelmia. Kokeiltava vaan uudemman kerran. Meille ei mitään uutta. Kauppa reissu tehtiin Vilin kaa jo heti aamusta ja nyt oottais huusholli siivousta. Palaan päivän mittaan takaisin..

Vierailija
14/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo nyt niin kaksinen neuvo ollut :(, joku muu ehkä tietäisi paremmin. Jos on jotain konsteja niillä yhteisöläisillä, jotka käyvät tällä puolella (lukemassa), kiitollisina otamme vastaan.

Viime yö meni surkeasti, Onni heräsi ekan kerran 1.45 ja sen jälkeen en juuri nukkunut, murheet pyörivät mielessä. Vasta kolmannen syötön jälkeen alkoi kunnolla nukuttaa (väsynyt kyllä olin), mutta silloin taas Onni keksi alkaa kohkata. Sain 7 ja 8 välillä lopulta vähän torkahdettua mutta nyt olen kyllä niin poikki, että pää vain humisee. Pitäisi kohta suoriutua kauppaan, imuroinut olen jo ja pyykki- sekä tiskikoneet surraavat, sillä iltapäivällä lähdemme mökkiä kohti ja yritän saada hommat sitä ennen kuosiin. Onneksi ulkona ei ole aivan surkea ilma, jospa vaikka aurinko piristäisi edes vähän. Päänsärkylääkettä täytyy kyllä ottaa, niin kurja on olo. Tämmöistä täällä tänään.

Niin, en sitten huomenna pääse koneelle, joten ainakin yhden päivän saatte olla minusta rauhassa :). Jospa tänne sitten uskaltautuisi joku viikonlopun aikana. Yritän vielä ennen lähtöämme tänään ainakin lukea viestit täältä.

Vierailija
15/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin todella voimakkaan kaamosmasennuksen kourissa ja poitsulla edelleen rytmit kesäajassa. Kauheesti kaikkee tehtävää tai tapahtumaa päivät täynnä - ja mikään ei huvittais´, huh-huh! Tääkin oli jo saavutus, eipä auta Beroccakaan - huijausta taas markkinamiehiltä sekin, hih :Ö

ps. kiva oli lukea Monumentin kuulumisia piit-kästä aikaa, eihän tää meidänkään veikka ole koolla pilattu 4 kk mitta 63 ja paino 6,5

Vierailija
16/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hommia tehtyä ja nyt kahvipaussi. Voi kurjuus,Tassut joutunu taas valvomaan yön. Ei ole kyllä kivaa. Toivotaan et mökkeily muuttaisi Onnin unia ja yöt alkaisi sujumaan paremmin. Meilläkin yöt on ottanu takapakkia tuon kääntymisen myötä, herra heräilee 3-4 aikaan,mut nukahtaa kyllä aika hyvin tuttiin uudestaan. Ei tää oo kyl mitään verrattuna Tassujen valvomiseen.. Nyt kyselen seuraavaa.. Ensin et kuinkas moni poltti tupakkaa ennen odotusta ja pystykö lopettamaan plussattuaan? Ootteko alotellu uudestaan vai onko lopetus pitäny? Ite oon tuprutellu vuosia,mut odotusaikoina ollu polttamatta. Vilin tulo kun varmistui ni lopetin laakista ja lopetus on pitäny.Ens kuussa tulee vuos ilman tupakan tupakkaa. Toivottavasti pystyis jatkossakin olemaan. Nyt laittamaan pyykkejä. Mukavaa päivää kaikille ja Tassuille kivaa mökkeilyä.:)

Vierailija
17/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kerrankin), eli Nikille toivotan voimia kaamosväsymykseen! Joo, minustakin kaikki vitamiinipommit ovat ihan yliarvostettuja, auttavat varmaan vain jos syö tosi yksipuolisesti ja oikeasti siis kärsii jostain puutoksesta. Minähän osti myös niitä vitskuja hiljan ja olen pikkuhiljaa vain unohtanut ottaa niitä, enkä huomaa mitään eroa :O. Olisikohan jostain kirkasvalolampusta apua, oletko kokeillut?

Alli, laitoin yhteisön puolelle kyselyn, jos joku keksisi vastauksen ongelmaasi. Ja tupakoinnista kyselit. Minä kuulun niihin, jotka polttivat ennen raskaaksi tuloa, tai itse asiassa raskauden alussakin, ennen kuin tiesin olevani raskaana (meillä oli vähän yllätysraskaus). Lopetin kyllä positiiviseen testiin ja ihme kyllä olen siitä asti pysynyt tupakeista erossa, eli toista vuotta nyt jo siis. Mieli tekee kyllä usein enkä ole 100 % varma, että pysyn koko loppuikäni tupakoimattomana. Yritän ainakin toistaiseksi.

Sunnuntaihin

Tassu

Vierailija
18/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin vasta nyt käydä tämän viikon viestejä lukemassa. Meidän huushollissa on ollut yllättävän hektinen viikko, vaikka terveinä onkin oltu (kop, kop...). Jotenkin vain molemmat lapset on ollu aika kränttyjä, ja päivisin tuntuu, että koko ajan jompi kumpi itkee... Mutta eiköhän tämä tästä. Voimia vain kaikille flunssaperheille, paljon voimia!!!

Nyt kuuluu jo Menninkäinen heräävän viimeisiltä päikyiltä. Hän tekee nyt yhtä aikaa kolmea hammasta ja on aika kriittinen nuori herra. Heräilee öisin 5-x kertaa, joten äiti on aika puolilla valoilla. Onneksi ruoka maistuu hyvin, ja lattialla uusia taitoja harjoitellaan.

Nyt on mentävä!

Vierailija
19/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko vielä naputella (vauva sylissä...), kun MONUMENT ja joku toinenkin siitä juttelivat. Minä stressasin esikoistytön painosta ja kasvusta aikanaan tosi paljon - ja turhaan. Hän oli nelikuisena 5800 g ja 61,4 cm. Aluksi murehdin, riittääkö maito. Sitten surin, syökö tarpeeksi kiinteitä. Kun niitä alkoi upota runsaasti, huolehdin, onko tytöllä jokin allergia, kun paino ei vaan nouse. Lopputulos: vauvassa ei ollut mitään vikaa, ja hoikka ja siro on edelleenkin kaksivuotiaana. Pituus on nykyään keskikäyrällä.

Eli geenit rulettaa. Nyt Menninkäisestä on kovaa vauhtia kehkeytymässä yhtä sorja vauveli. Ekat kaksi kuukautta luulin, että tästä pojasta kasvaakin sitten näköjään se michelinmies, mutta niin sitä vaan on hoikistuttu : )

En muista, syökö Monumentin lapsonen vielä kiinteitä, mutta sitten, kun syö, oli meillä esikoisen kanssa HIEMAN apua painon kertymiseen siitä, kun aloin antaa hänelle joka päivä ruokalusikallisen ruokaöljyä (soseisa olevan öljyn lisäksi). Sotkin hedelmäsoseisiin, eikä tyttö ikinä moittinut makua. Rypsiöljyhän on niin mautonta.

Nyt meni Menninkäiseltä hermot. Mahallaan napottaa lattialla, ja on vissiin raskasta hommaa. Son moro!

Vierailija
20/35 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys tälle puolelle piiiiitkästä aikaa!

Niin se olen minä vaan kotiutunut tuonne mesen puolelle, että en ole tälle palstalle kirjoitellut herra ties koska viimeksi :(. Teidän kesäheinätovereiden kuulumisia käyn kyllä tälläkin puolella lukemassa aina ehtiessäni, mutta niin kuin kaikki tiedämme, aika on vauva- ja lapsiperheissä rajallinen.

Allille piti sanomani, että löysin kyllä sun viestejäsi (viimeisin kyllä jo 20.9.07), mutta ne eivät ole siellä meidän viikkopinoissamme, vaan Yleistä osiossa. Eli kun tulet mukaan keskustelemaan, niin valitse Keskustelupalsta -> Viikkopinot -> sieltä ylinnä oleva viikko (nyt menossa siis vko 46 to-su). Koitahan onnistuisiko näin!

Meillä Konsta-poika kasvaa hyvin. Ikää nyt jo vähän reilu 5kk, kun ponkaisi silloin melkein kuukautta liian aikaisin maailmaan. Viimeisimmät mitat neuvolasta 69cm ja 7350g, eli pitkä ja hoikka, niin kuin isoveljensäkin. Pelkällä rintamaidolla on mennä porskutettu tähän asti, huomenna kokeillaan ensimmäinen teelusikallinen perunaa.

Iloista joulunodotusta kaikille!

-Cityäippä-