Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia itsepalvelukirppiksistä

11.11.2007 |

Mulla oli viime keväänä pari viikkoa paikka itsepalvelukirppiksellä ja nyt yritän uudelleen, mutta toisella itä-helsinkiläisellä kirppiksellä.

Onko niin, että ainoa joka rikastuu on kirppiksen pitäjä? Itselläni on ollut myynnissä sekalaista tavaraa ja hinnat mielestäni vähintäänkin kohtuullisia. Eli omia käytettyjä vaatteita, lapsen vaatteita kokoon 86 saakka, joitain kirjoja, tarpeetonta kodin tavaraa. Paikkamaksu on n. 25 e/viikko. Kevällä sain tuottoa huimat 9 euroa ja vaikuttaa siltä, että tällä kerralla menee tapiolle.

Pojan vaatteiden hinnoittelusta sen verran, että ovat ollet yhdellä lapsella ja esim. tavallisista puseroista olen pyytänyt 2e, siis tämmösiä marketista/ruotsalaisista ketjuista ostettuja päiväkotivaatteita. Eivät ole yhden lapsen käytössä ehtineet virahtaa tai päästää värejä pesussa.

Ymmärrän hyvin, että harva ostaa itselleen vaatteita kirppikseltä, eli sen, etteivät omat vaatteet mene. Mutta onko niin, että käytettyjä lasten vaatteita on myös niin paljon, ettei niille ole kysyntää?

Jotain parempia/merkkivaatteita olen myynyt huuto.netin kautta. Laitanko ' tavalliset' vaatteet hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että myyntipöydän ulkonäköön kannattaa satsata, että se on järjestyksessä ja siisti ja tietysti houkuttelevan näköinen. Pöytä ei saa olla liian täynnä. Onhan vaattesi pesty, eli eivät haise tunkkaiselle tai liikaa pesupulverille? Vaatteet kannattaa ehdottomasti silittää. Tuo kahden euron hinta tavalliselle marketin paidalle, vaikka onkin siisti, voi olla liian kova. Maksaisitko itse sen verran? Tässä muutamia neuvoja, joita olen " kantapään kautta" oppinut ja viimeksi kun pidin viikon kirppispöytää, voittoa tuli " jo jopa" 170 euroa (pöytähinta 33e). Joka päivä kävin siivoamassa pöytää, jopa kaksi kertaa päivässä. Eli jos laskee sen vaivan, että pesi, silitti, hinnoitteli ja kaksi kertaa päivässä ajoi kirppikselle siivoamaan pöytää, ei juuri plussan puolelle jäänyt! Mutta intohimoisena kirppisihmisenä se on minulle kiva harrastus, ja sainhan sen 170 euroa tuhlattavaksi uusiin kirppislöytöihin ja mitä parasta, kaappeihin tuli mukavasti tilaa ja varastokin väljeni. Eli voi taas shoppailla ;)

Vierailija
2/5 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoittelenpa tähän nopsasti millä tavalla ite olen saanut myydyksi tavaraa.

Sisävaatteista mikään ei yli 3e. Vain takit, haalarit, asusteet, tai kalliit merkkivaatteet yli tuon. Markettivaatteesta yli 2e on ehkä liikaa. Silloin pitää olla joku erityinen kuva, prinsessa, lohikäärme tai joku muu kiinnostava.

Kaikki silitettyinä, hintalappuun myös koko numero ja jos jaksaa muutakin kirjoittaa. Jos on paljon samaa, niin selkeästi koreihin: " paidat 80-86" tai housut " 74cm-80cm" isolla lapulla. Parhaimpia ja siisteimpiä vaatteita houkuttimeksi näkösälle vaikka roikkumaan hengarissa väärinpäin tms.

Ja tosiaan siistimässä pitää käydä vähintään kerran päivässä. Aioastaan jos on selkeesti paikallaan pysyvää tavaraa, niin sitten vähempikin riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöytää noin kymmenen kertaa itsepalvelukirppareilla, aina viikon kerrallaan ja joka kerta on tuottoa tullut vähintään 100 euroa, parhaimmillaan lähes 200 euroa. Lastenvaatteet olen hinnoitellut 0.5-2 euroa, tavallisista bodyista ja paidoista 0.50-1 euroa, vähän erikoisemmista vaatteista 1.50-2 euroa. Pöydän siisteyteen kannattaa panostaa, kuten jo edellisetkin kirjoitti. Minä olen käynyt siivoamassa päivittäin ja myös vienyt uusia tuotteita päivittäin lisää ja vähän ehkä muutellut tuotteiden paikkoja, jotta ne huomattaisiin paremmin.

Vierailija
4/5 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottoa on tullut vaihtelevasti, parhaimmillaan jopa 200-300 euroa, heikoimmillaan muutama kymppi. Paljon riippuu tietysti siitä, minkälaista tavaraa on myynnissä ja kuinka paljon. Oma kokemus on, että viikko on sopiva myyntiaika, siinä ajassa ehtii mennä parhaat päältä. Toka viikko menee helposti tappiolle, kun jäljellä oleva tavara ei ole enää niin houkuttelevaa.

Lasten sisävaatteista ei voi kovin paljon pyytää. 2 euroa on minustakin liikaa tavallisesta markettipaidasta, varsinkin noin pienessä koossa. Euro (korkeintaan) olisi sopivampi hinta. Pelkkiä sisävaatteita en edes lähtisi myymään. Jotta myynti kannattaa, mukana pitää olla jotain hiukan arvokkaampaakin, jolla ne pöytärahat saa kasaan eli ulkovaatetta, kodin tavaraa, dvd-levyjä, vähän kalliimpaa lelua yms. Jos on ollut vähemmän myytävää, on otettu jonkun kaverin kanssa pöytä puoliksi.

Aikuisten vaatteet menevät kirppareilla huonosti kaupaksi. Jotkut hyväkuntoiset, muodikkaat jakut ja takit saattavat tehdä kauppansa, mutta muuten aika heikkoa on menekki.

Yksi asia mikä minua ärsyttää kirppareilla on se, että ihmiset eivät useinkaan merkitse hintalappuihin vaatteen kokoa. Kuluneista pesulapuista on hankala sitä metsästää. Eli koko näkyviin hintalappuun. Ja toinen juttu on se, että kannattaa merkitä pöytään selkeästi näkyville jollain lapulla tms., minkä kokoisia vaatteita on tarjolla. Tällöin ne, jotka etsivät kyseistä kokoa, huomaavat pöydän ja toisaalta ne, jotka etsivät jotain muuta, eivät turhaan pengo ja sotke pöytää.

Ja tosiaan jos pöytä on tupaten täynnä tavaraa, siitä on vaikea hahmottaa mitä sieltä löytyy. Eli ei kannata viedä kaikkea myytävää heti ekana päivänä, vaan käydä kirpparilla usein järjestelemässä pöytää ja tuoda uutta tavaraa sitä mukaa kun vanha tekee kauppansa.

Oman kokemuksen mukaan nimenomaan lastenvaatteet ja -tavarat menevät todella hyvin kirpparilla kaupaksi, kunhan hinnat ovat kohdillaan.

Vierailija
5/5 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin hyviä kokemuksia itsepalvelukirppiksistä. Viimeksi mulla oli pöytäpaikka kaksi viikkoa (h.45e), ja voittoa tuli yhteensä n.220e!

Tuo koon puuttuminen hintalapusta ärsyttää mua myös ostajana!

Muuten vaatteita, suurin osa lasten, on ollut reilusti melko isot pinot. Siististi viikattuna, suunnilleen samat koot samoissa pinoissa. Hintahaarukka esim. trikoopaidoille 50c-3e, housuille 50c-4e jne..

Ja se siivoamassa käyminen on ehdotonta, yleensä olen käynyt keskimäärin joka toinen pv ja silloin on jo kaikki ihan hujan hajan (mikä kyllä ihmetyttää suuresti, mutta on kylmä totuus, ikävä kyllä).

Ja tahraiset, rikkinäiset, tosi kuluneet ym. vaatteet vien roskiin tai keräykseen, en kirppikselle.

Toki myös kirppiksen sijainti, ja se onko " lapsiperheiden suosiossa" vaikuttaa myyntiin..