Mistä johtuu JÄRKYTTÄVÄ paha olo ja katumus yhdenyönjutun seksin jälkeen?
Harrastan tosi harvoin mitään satunnaissuhteita, mutta niistäkin kerroista rupean voimaan henkisesti tosi huonosti. Pitääkö tästä vetää sellainen johtopäätös, että ko. tapahtuma on moraalisesti väärin, ja siitä kuuluu potea huonoa omaatuntoa, vai olenko itse vain jotenkin vanhanaikainen ja estynyt?
Kommentit (13)
Jos kerran siitä tulee sulle paha olo, niin eikös se ole pikku vinkki siitä, että ehkä niin ei kannata jatkossa enää tehdä???
Kuuletko korvissasi vanhempien tai jonkun muun syyttävän äänen joka kertoo, että olet huono nainen tai Babylonin portto, kun tuollaista harrastat ja ettei koskaan saa kunnon parisuhdetta jos on helppo eikä mies osta lehmää kun saa maitoa ilmaiseksi jne.?
Paha olo voi johtua siitä, että haluaisi oikeasti jotain muuta, pysyvämpää. Tai voi olla, että kumppanissa tai tavassa jolla ilta on sujunut on jotain mikä saa tuntemaan olonsa halvaksi, häväistyksi, esineellistetyksi.
Jos päähäsi on tungettu koko elämäsi ajan, että yhdenyön jutut ovat väärin ja kunnon nainen on sellainen ja tällainen, ei tarvitse yhtään ihmetellä morkkiksia.
Ja kyllä ne morkkikset tulevat kaikille, itselle tulee vaikka en tekisi mitään hölmöäkään. Joka kerta kun on vähän enemmän ottanut viinaa, seuraava päivä kuluu kelaillessa että onkohan joku pitänyt mua idioottina, mitä oon puhunut, oonko käyttäytynyt jotenkin hölmösti...
Se on syntiä ja omatuntosi vielä toimii. Älä vaijenna sitä vaan kuuntele ja tee parannus että pelastuisit!
Saisinko kysyä 2 mihin uskontokuntaan kuulut? Vai onko asialla tekemistä uskonnon kanssa ollenkaan? Onko tämä joku ihmisen sisään rakennettu juttu, että omatunto kertoo oikean ja väärän, ja sitä on parasta kuunnella?
Ei siis ole ihme, jos se aiheuttaa pahaa oloa.
katumukseksi riittää kokemasi ahdistus, mutta sinun täytyy myös puhdistua synnistäsi, jotta kelpaisit Jumalalle. Se käy niin että pyydät apua Jeesukselta, joka on jo kuollut syntiesi puolesta. Sen jälkeen syntejäsi ei enää taivaassa muisteta.
älä tee sellaista, mistä tulee paha olo.
Yhdenillanjutut ovat mielestäni ihan ok, jos kaksi ihmistä haluavat tehdä toisilleen hyvää ja molemmat ovat vapaaehtoisesti mukana.
Tervetuloa nykyaikaan.
T: Taviskristitty
Mutta ihmiset eivät halua enää elää niin kuin Jumala on tarkoittanut.
itselläni on ollut 2 yhden yön juttua. molempien jälkeen kauhee morkkis, kännissä ja ilman kumia... mun kokeilut loppui noihin kahteen kertaan.
viime kesän alkupuolella, ja tunsin suurta katumusta, itkin jne, koska en käyttänyt kumia! Mies sanoi ettei tarvitse, ja itsekin olin sen verran humalassa että ajttelin että okei, antaa mennä.
Voitte uskoa, miltä tuntui seuraavana päivänä. Näin sieluni silmissä kuinka kuolen aidsiin, näin siitä painajaisia ja itkin..
No, testissä käyty, kaksi kertaa jo, ja negatiivinenhan se oli. Luojan kiitos. Ja seurustellaan muuten edelleen ko miehen kanssa :) Viisi kuukautta tuli tänään. Mutta mulla siis tuli se järkyttävä ´paha olo ja katumus ensisijaisesti siitä, etten käyttänyt kortsua. Ja, mies oli täysin vieras silloin, joten kadutti myös muutenkin täysin vieraan ihmisen kanssa sänkyyn hyppääminen ensimmäisenä iltana.
varsinkin rankan humalatilan jälkeen.
Edustaako seksi siis sinulle vain hetken nautintoa " ihan sama kenen kanssa" ? Ilmeisesti ei ja ihmiskunnan hyvinvoinnin kannalta viisas tunne.