Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä teette, kun rahat on loppu?

Vierailija
07.11.2007 |

Säästätte ruuassa? lainaatte? enemmän töitä? mitä? ja lasten iät?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä koskaan rahat ole ihan finiitto, loppukuusta kylläkin rahaa ei ylimääräiseen kauheasti ole. mutta tosiaan jos rahat loppuisi menisin äitini kanssa kauppaan ja hän ostaisi ruokaa, appivanhemmat antavat/lainaavat mielellään jos tarvetta on. Jos rahapula olisi pitempiaikaista niin sitten etsisin työpaikan (kotiäiti), mikä vaan kelpaisi et toimeen tultaisiin.

Vierailija
2/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla vaikka säästääkin ruoassa. Me yleensä syödään terveellisemmin kun on tiukkaa rahasta. Leivotaan mm. itse leivät / sämpylät ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona vauvan kanssa,mutta mulla mahdollista tehdä työkeikkoja..eli soitan ja kysyn mitä olkisi tarjolla ja käyn pari päivää töissä..lainata ei keltään,mutta elellään sit vaan köyhästi..

Vierailija
4/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään elää niin, että loppukuusta pitäisi turvautua johonkin pikavippiin tai lainaan kaverilta. Meillä on tosi tiukkaa, mutta ruokakin sitten sen mukaista. Ja autolla ei ajella turhaan, koska bensa niin kallista. Lisäksi en käy aerobiceissä tai jumpissa, vaan mun liikuntani koostuu pelkästään hyötyliikunnasta.

Vierailija
5/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 8,4 ja 7kk

Vierailija
6/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kyseessä joku tilapäinen tilanne, niin varmaan ostaisin viikon parin ostokset luottokortilla.

Jos sitten kyseessä olisi pitkäaikainen tilanne, niin sitten pitäisi varmaan tienata enemmän ja laskea kulutusta. Asunto varmaan myyntiin ja muutto pienempään. Lisäduuni iltaisin joko miehelle tai minulle ja sitten tietty muutkin kulutuksen pienennyskeinot.

Vierailija
7/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tilillä vajaa 20e ja viikon päästä tulee vasta rahaa. Kaapissa onneksi jonkin verran ruokaa. Seuraavaksi käydään ruokakaupassa s- bonuksilla, vaikka ei niitäkään kuin n 50e. Meitä siis 8 henkeä ja ruokaan menee yleensä reilu 100e per viikko.

Mies reissuhommissa ja joutuu jossain syömäänkin välillä.

Tän hetken tukaluus johtuu autoremontista. Ens kuussa jo parempi tili taas. Jos alkaa pitempään olemaan tosi tiukilla sitte pankkiin järjestämään lainoja uusiksi.

vaatteet ym yritän löytää kirpputoreilta.

Vierailija
8/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lasku korottomana tulee kuukauden päästä.

Alkukuusta ostetaan kyllä vaipat kaappiin, perunoita , porkkanoita, hilloja ja mehuja kylmiössä. Pakkaseen lihoja joilla viimeinen käyttöpäivä lähellä. Näin pärjätään loppukuu. Joskus tulee kuitenkin yllättävää, esim oma lääkärikäynti lääkekuluineen ja bussimaksuineen niin hyvä että on tuo Visa-maksuaikakortti turvana.

lapsi 2 v. En säästä lapsen ruuissa, pyrin ostamaan hänelle hedelmää ja rahkaa, piimää, juustoa aina joka päivä tarjottavaksi. Ruuaksi teen kasvispainotteista ruokaa ja liha-ateria ainakin kerran päivässä . Itse voi juoda vaikka vettä ja olla viikon pari ilman hedelmiä, lihaa jne.

Vierailija
9/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on oltava ja sitten lainaan rahaa jos ei siihenkään enää meinaa riittää.

Vierailija
10/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yritämme näin syksyisin säästää rahaa kun mies silloin saa paljon liksaa. Siirrän aina tähän aikaan rahaa säästötilille jossa raha pysyy paremmin. Keväällä meillä on aina vähän rahaa, mutta toisaalta nyt tulevana keväänä tuskin on koska olen vihdoin mennyt itsekin töihin.

Mutta muutenkin yritämme säästää kaikenlaisessa ylimääräisessä eli lehtitilaukset veks, ei mitään ylimääräisiä ostoksiakaan.

Lapsia on kolme.

Vierailija
11/11 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oma valintamme. Olemme hoitovapaalainen ja opiskelija, kera lasten 1 ja 2v. Kuussa jää vuokran jälkeen vajaat 670e ja joka lantti lasketaan tarkkaan. Silti koskaan ei olla paleltu eikä nähty nälkää.

Olemme opetelleet siihen että mitään ei osteta ellei se ole välttämätöntä. Kuukaudessa on budjetoitu 20e huvituksiin, jotka voivat olla karkkia, lehtiä, tms.

Kun rahat on loppu, eikä voi ostaa jotain niin se tehdään itse. Ompelen perushousut ja paidat, kudon sukat, pipot, lapaset. Loput ostetaan valmiina ja vain ulkovaatteet uutena.

Meillä leivotaan itse ruisleivät ja sämpylät, kaikki makeat herkut. Ostetaan kauden vihanneksia ja hedelmiä, tehdään isoja satseja ruokaa ja hyödynnetään pakastinta. Meillä on kaksi pakastinta, ja kesäisin täytetään niitä marjoilla, syksyllä tehdään joululaatikot pakkaseen kun porkkanat ja lantut ovat edullisia.

Elämästä nautitaan käyttämällä kirjaston ilmaisia palveluja ja suosimalla ilmaisia harrastuksia.

Kerjuulla ei olla käyty eikä meillä ole koskaan ollut velkaa tai pikavippejä, mutta joskus isovanhemmat lykkäävät bensarahaa ja kiitoksin otetaan vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan