Mistä metallikuorettomia tuikkuja?
Olen kuullut, että markkinoilla on olemassa myös tavallisia tuikkuja ekologisempia metallikuorettomia tuikkuja, jotka voi lykätä vaikkapa käytetyn tuikun metallikuoreen, jos sellaista tarvitsee. Osaisiko kukaan sanoa, mikä kauppa myy tällaisia tuikkuja? Olen katsellut muutamasta paikasta, mutta en ole löytänyt. Tuikkujen polttaminen on ihanaa, mutta tuntuu vähän ankealta, että niistä puolet on jätettä...
Kommentit (4)
Ne PartyLiten tuikut ovat parafiinia, ja kupit suunniteltu niitä varten. Jos sä laitat tavallisen steariinituikun muovikuppiin, se kuppi voi sulaa. Ja polttaa koko tönön, siinäpä kynttilöiden ihanuutta.
Metalli on siitä ' hyvää' jätettä, että sitä voi kierrättää. Toisin kuin se muovi! Kuorettomia tuikkuja en itse ole nähnyt, mutta olisipa hieno keksintö, jos sellaisia olisi.. Ostaisin minäkin! :)
Meillä on niitä ainakin ihan lähikaupassa, joka sattuu olemaan K-Market. Jos en ihan väärässä ole, ovat niin ne ovat kotimaisen Havi-valmistajan. Ideana on se, että pitää ostaa lasikuorellisia tuikkuja ja sitten niihin myydään niitä kuorettomia täytteiksi.
Olen nähnyt lasikupeissa myytyjä tuikkuja ja niihin " lisätuikkuja" erikoistuneissa kynttiläliikkeissä (Paraffine jne.) ja joissain lahjatavarakaupoissa. Edulliseksi ei ehkä tule, mutta hienoa, että ajattelet ympäristöä!!