isovanhemmat ja joulu
Joulu lähestyy ja mietin kuumeisesti miten sanoa nätisti mieheni vanhemmille että voivat käydä aatto iltana mutta eivät voi olla pidempään. He olisivat tulossa sunnuntaina ja lähdössä keskiviikkona pois. En todellakaan halua viettää jouluani heidän kanssa. Itse haluan viettää rauhallisen joulun ilman kauheaa hälyä ja heidän kanssaan se olisi kaikkea muuta. Meillä on reilu vuoden ikäinen lapsi, haluavat tietenkin sen takia tulla meille. Ennen lapsen syntymää eivät käyneet oikeastaaan koskaan ja nyt ihan riesaksi asti. Muilla samanlaisia ongelmia ja miten asia ratkaistu????
Kommentit (10)
ei mitää valehtelua, ku suoraa sanot vaa222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222
mutta vain anoppi haluaa aina tulla asumaan, useimmiten appi raahaa ihan ajoissa sen kotiin. Mutta se on miehen tehtävä hoitaa asia. Tänä jouluna en halunnut vieraita lainkaan (joulu rv38) ja mies sanoi jo kesällä, ettei meillä ole kestitystä tänä vuonna.
Aluksi se harmitti, mutta nyt olen oppinut nauttimaan siitä. Lapset tykkäävät kun heillä on seuraa, pääsen miehen kanssa kadestaan lenkille ja saunaan, en seurustele heidän kanssaa enempää kuin haluan, vieraat saavat olla meillä kuin kotonaan.
Mutta anopin vanhemmat asuvat 20km päässä meiltä ja siellä sopisivat paremmin olemaan yötä kuin meillä. Meillä joutuisivat asustamaan olohuoneessa ja appiukko kuorsaa niin kovaa ettei kukaan saa oikein nukutuksi. Todella ihana joulu tulossa ja sitten vielä saa kytätä ettei appiukko rupea juopottelemaan... en voi sietää jouluna juomista enkä kyllä muulloinkaan halua että meillä juodaan. Appiukolla on kuulemma tapana olla jouluaattona kännissä ja on sitten tosi ärsyttävä kun on vähänkin ottanut. Anoppi tai mieheni ei sano hänelle juomisesta mitään eli se olisin minä joka joutuisi siihen puuttumaan.
Ihan hyvin joutavat palaamaan kotiin ja tulemaan vaikka uudestaan vaikka tapanina! Tunnin matkahan tuo vain on.
He itse ovat tälläisia suku on paras tyyppiä ja minä en. Luulevat muutenkin että meille voi tulla milloin vain ja tulevatkin usein lauantai aamuisin ja lähtevät sunnuntaina. Ilmoittavat noin puoli tuntia ennen tuloa.
Ennenkuin meillä ei ollut lasta niin he olivat aina viikonloppuisin anopin vanhempien luona ( ovat olleet viikonloppuisin n. 30 vuoden ajan) ja tällä hetkellä käyvät siellä tosi harvoin kun ovat vaan meillä. Tämä on todella rasittava tilanne.
aikaa kuin toivottavaa (ei tosin appivanhemmat). Ennen vain nielin sanottavani, mutta sittemmin olen todennut, että tämä on minun kotini, perheeni ja elämäni ja voin aivan hyvin kohteliaasti sanoa kenelle vain, että " meille sopii tällä kertaa hyvin niin, että tulette lauantaiksi" . Varsinkin joulun ollessa kyseessä voisin sanoa, että aattoillan vierailu olisi oikein mukava. Ei kannata stressata turhasta, elämässä on isompiakin ongelmia! Aikuiset ihmiset voi tällaiset asiat sanoa ihan hyvin suoraan, kohtelias ja tahdikas voi silti olla.
Mies sanokoon, että teille voi tulla päiväseltään kylään, mutta voisivat yöpyä anopin vanhemmilla tai sitten mennä kotiinsa. Ei sitä muuten voi sanoa, kuin suoraan. Perustelutkin on: miehen isä kuorsaa ja juopottelee.
Oletko ihminen, joka on vastuussa itsestään ja onnestaan, tyytyväisyydestään? Oletko? Jos olet, niin soita anopille ja kerro, että tänä jouluna te ette ota vastaan yövieraita. Sanot, että mielellään otatte heidät vastaan joulupuurolle/päivälliselle/lahjojen jakoa katsomaan (mikä nyt teille parhaiten sopii), mutta yökylään ei sovi jäädä. Piste.
Vierailija: