Mies suuttui ja häipyi... Ei tunnu missään!
Meillä kävi tänään näin:
Otin kuiva-ainekaapista makaronipussin jonka sisältö levisi lattialle. Suutuin siitä koska en tiennyt, että siellä oli yksi avoinen pussi. Avatuille makaronipusseille kun on ihan oma purkkinsa, mutta tämä pussi ei ollut siellä koska mies ei ollut sitä sinne laittanut.
Kun minä olin vihainen ja ihmettelin, että miten hitossa meillä ei tavarat löydä omille paikoilleen, niin mies tästä sitten suuttui. Kiroili ja huusi. Vauva alkoi huutaa ja vanhemmat lapset tulivat paikalle katsomaan, että mitä tapahtuu. No, mies siis mesoaa, että imuroi itse sotkusi kun sanoin, että hän voisi imuroida. Jos vaikka sitten seuraavalla kerralla tulisi mieleen laittaa avattu pussi omaan paikkaansa.
Lopulta huusin takaisin, että en tarvitse enää tähän hätään huutavaa miestä kun minulla on muutenkin jo kädet täynnä töitä. Että makaronit kiehuvat, jauheliha on palaa pannuun, huutava vauva pitäisi rauhoittaa ja imettää ja nyt vielä keittiökin imuroida. Että käsiäkin on kuitenkin vain kaksi.
Ovi kävi ja mies häipyi. Tästä on nyt 1½ tuntia aikaa eikä vieläkään tunnu miltään. Jos vaikka ei enää ikinä tulisikaan takaisin, niin so what? Taitaa olla aika hailakat tunteet..?!?
Kommentit (6)
pimahti juuri noin välillä hermo. Se kuuluu asiaan välillä hermostua toiselle. Ja väsyneenä se juuri menee noin, ei tarvita kuin makarooni-pussi.
Tosin olen nyt eronnut ja en ole kaivannut miestäni kertaakaan eron jälkeen... Olin niin kypsä kaikkeen ja päivääkään en vaihtaisi pois tästä yh-arjesta. Jaksan lastenkin kanssa paljon paremmin.
ämällä/meuhkaamalla...Ja en siis sano, että sinä olit nyt syypää, vaan miehesi käyttäytyi ihan yhtä idiootisti. Mutta ihan tosi, mieti nyt vähän riidan alkua. Sinä motkotat miehellesi siitä, että hän ei ole laittanut jotain makaronipussia johonkin purkkiin; voi hyvä ihme. Ihan kun miehesi olisi joku koulutettava lapsi, jolle sinä sanelet tavaroiden paikat. Meillä avatut pussit on ihan hyllyllä, ja se joka ottaa ne, ottaa ne varovasti, etteivät ne leviä.
Ja jos siis jostain asiasta pitää sanoa (mun mies esim. jättää tosi usein välioven auki, mikä kerrostalossa korreloi suoraan äänieristykseen), mä sanon siitä ihan ystävällisesti. Samoin mies mulle. " Kultaaa! tää ovi on TAAS auki senkin höppänä." Sellaiseen viestiin toisen tekeekin mieli reagoida. Mies sanoo jotain tyyliin " Voi ei, mä yritän muistaa jatkossa" , ja sitten yrittääkin.
Miksi pitää olla napit vastakkain ja motkottaa puolin ja toisin?
Ei tunnu vieläkään miltään. Huomasin, että mies oli ottanut mukaansa työsalkkunsa joten ei ilmeisesti ole tulossa yöksi kotiin. IHAN SAMA!
Eikä minusta ole pikku juttu jos mies kiroaa ja huutaa. Ei sitä tarvikaan sietää. En minäkään kironnut ja huutanut vaikka ääntäni korotinkin. Enkä kyllä jaksa uskoa sitäkään, että se olisi kenelle tahansa pikkujuttu kun vauva huutaa ja imetystä vailla, samaan aikaan mies huutaa, ruoka on palaa liedellä ja keittiö vailla imurointia. Ilma sitä huutavaa miestäkin tilanne olisi ollut suhteellisen vaativa.
Jos mies nyt päätti noin häipyä niin ei se ainakaan lisää lämpimiä tunteita. Halveksi suorastaan ihmistä joka ei pysty muuhun kuin häipymiseen. Minusta tuntuu, että en tule kaipaamaan häntä vaikka olisi vuoden pois. Ehkä tämä liitto on ollut jo niin pitkään " tauolla" että nyt on jo ihan sama vaikka tästä lähdettäisiin eri teille.
Ei se naisen sukuelin siihen liity, tai voi liittyäkin, jos on puutteessa;) Mutta kyllä joskus voi pimahtaa, ja siinä on kyllä yleensä syynä yleinen väsymys, ties vaikka aplla olisi synnytyksen jälkeinen masennus. Ja kun tarpeeksi monta kertaa on sanonut jostain asiasta, eikä toinen välitä sen vertaa, että tekisi niinkuin on pyydetty, niin kyllä sitä raivostuu. Ymmärrän täysin apta, meillä minä saan hoitaa huushollin, pyykit, astiat, siivoamiset, muut lähinnä sotkevat. Ja tämä silti, vaikka työpäivä on 10t.
Ap:n raivo ei tunnu kohtuulliselta, mutta toisaalta hyvässä suhteessa ei tarvii kokoajan olla varpaillaan, kohtelias ja kohtuullinen. Pääasia on että huomaa sen ite ja pyytää anteeksi, ja tämä molemmin puolin. Eikä mene vihaisena nukkumaan - ja siksi minusta jos joku häipyy paikalta se tekee arkiriidasta ison jutun.
yksikin olki voi katkaista kamelin selän, eli kun on pinna tiukalla, niin just se levinnyt makaronipussi voi saada suuren huudon aikaiseksi. t. yks joka tietää, tsemppiä ap!