KOTILOT viikkoon 45
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11598841&p=2&tm…
Tossa pitäisi olla linkki edelliseen keskusteluun, mutta saas nähdä
onnistuiko...
Kommentit (9)
Kivaa 72mama, että olosi on hieman kohentunut.
Niin itsellänikin, mutta viikkoja vasta 9 täynnä, joten pahaa oloa kai joudun jonkin aikaa kestämään. NP-ultra on kuun lopulla, ei jaksaisi odottaa...
Työmatkalle olen lähdössä huomenna ja vasta sunnuntaina pääsen kotiin. Onneksi lentokoneessa ei tarvitse kauaa istua ja vielä ei siitä kyllä ongelmaakaan olisi.
Voi teitä pahoinvoinnin kourissa taistelevia.Toivottavasti teillä pian alkais jo laantuun.Mulla loppu pahoinvointi rv 13 mut alkoi kyllä jo 5+6.
Onkos meidän joukossa vielä joku jolla ihan lähiaikoina on laskettuaika vai onko seuraavaksi vasta ens vuonna?
Harmi kun viimesetkin lumen rippeet suli pois.Ois kiva jo päästä poikien kanssa pihaan lasketteleen kelkalla. :)
Nyt kun mulla on kysely buumi päällä niin onkos joukossa ketään jolla on vaan poikia? :) Mun lisäksi!!!
Cartsu82 rv 24 ja pojan koltiaiset 3v2kk ja 1v9kk
72mama hienoa että sait sairaslomaa, se kyllä helpottaa oloa ja aika tietysti.
Mulla on edelleen huonoa oloa ja väsymystä. Oksentelu on harventunut kyllä. Jotenkin piristi kun aamulla olikin satanut lunta, on niin valoisaa.
Jatkuva pääkipu on vaivannut koko raskauden ajan, viikonloppuna oli oikein mega-migreenit. Panadol ei auta yhtään.
Eilen alko 15. viikko, joten ei voi enää pitkään tää olotila kestää.
Ajattelin tilata ajan vyöhyketerapiaan, jos siitä olis jotain apua näihin vaivoihin. Täällä on sellainen vyöhyketerapeutti joka on erikoistunut raskaana oleviin.
Viola rv 14+1
Mulla olis laskettu aika 23. tai 26.12 (neuvolan käsitys eroaa hieman omastani...) mutta eiköhän se ensi vuoden puolelle mene...
Eli tänään tuli 33 viikkoa täyteen. Nää vikat viikot kestää ikuisuuden, ihan niinkuin ekatkin viikot... Viikot 15-30 menee ehkä nopeemmin ;-) kun ei mieti enää sitä keskenmenoriskiä eikä myöskään vielä synnytystä.
Hauskaa kun on " tuoretta" porukkaa täällä, yhessä vaiheessa tuntui et täällä pyöri vaan sellaisia kuukauden sisällä synnyttäviä ja itte oli alkuraskaudessa. Nyt on varmaan tasaisemmin eri vaiheessa olevia. Onko keskiraskaana olevia muuten paljon??
Alkaa tässä pikku hiljaa olo vaikeutua... Vielä on aikast helppoa kun vaavi painaa n. 2kg eikä vielä ole suppareita jne. Tuossa kun se mahdollisesti tuplaa painonsa ennen synnytystä, voi olo tukaloitua aika paljon. Edellinen oli tosi painava syntyessään (melkein 5kg) niin se kyllä tuntui mahassa, kun olis ollu iso kivi.
Sintagma 33+0
Eli meille syntyi poika 26.10.07 klo: 16.18 3550g ja 50cm. pipo 37,5
Lapsivesi meni kotona 05.30. Kaikessa rauhassa tehtiin lähtöä. Soitettiin amma paikalle ja laitettiin esikoinen kouluun. Sairaalaan lähdettiin n. klo. 9.00. Automatka alotti vasta supistukset.
Sairaalassa mentiin perhehuoneeseen odottelemaan supistusten vahvistumista ja paikkojen avautumista.
Sieltä kipujen lisääntyessä saliin jossa laitettiin armahtava spinaalipuudutus. Siinä sitten odoteltiin paikkojen avautumista.
Paikat aukes mutta vauva ei suostunu laskeutumaan. Siinä loppu sit puudutteetkin kun yritettiin saada vauvaapunnattua alaspäin. Ei onnistunu.
Välillä piti pompata kontalleen kun vauvan sydänäänet huononi ja taas takasin makuulle kun tilanne parani. olihan aika touhua välillä.
Lääkäri totesi vauvan olevan kasvot ylöspäin eikä siksi päässy laskeutumaan. Vihdoin klo. 16.00 lääkäri teki päätösen sektiosta. Ja niin sitä lähdettiin pian leikkaussalia päin.
Terve poika sieltä nostettiin kohdun uumenista, vilautettiin äidille ja lähdettiin viemään isälle pestäväksi.
Siellä ne miehet ootteli valmiina ku äiti tuotiin takasi saliin odottelemaan että varpaisiin palaisi tunto.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin!
Poika on tosi rauhallinen, syö ja nukkuu. Turhaa meteliä ei kuulu miehestä ollenkaan. Äiti on takunnu rintojen kanssa kun meni niin rikki ettei meinannu millään kärsiä imettää ja siitähän seurasi rintatulehdus. Nyt on asiat jo paremmin ja vauva arki alkaa luistaa.
Vauva on aivan syötävän ihana ja ollaan koko perhe vauvan lumoissa. Ristiäiset pidetään tapaninpäivänä. enää ei puutu ku nimi ;)
72oinas ja pian 2viikon ikäinen poikavauva
Onnea 72oinas vauvan syntymän johdosta! Tulee nyt toiset onnittelut tän pinon kautta ku laitoin just onnitteluja marrasmasupinoon :)
Itellä alkaa olla jo aika tukala olo ja turvotus tuntuu vaan pahentuvan näin iltaa kohti. Hyvä et voi koneella kirjottaa ku oikeeta kättä pistelee. Huomenna on neuvola taas joten toivotaan et verenpaine ja pissa on siel ok. Mielellään lähtisin jo synnyttämään ja mikäs sen ihanampi lahja miehelle ois ku vastasyntyny vauva ;) Tänään tuli vaan selkä kipeeks ja muutama ei mitenkään kivulias supistus ku aamulla imuroin. Kivuliaampia odotellassa...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Tarald ja tiitiäinen 38+5
72Oinas: teidän poika synti sitten 2 päivää ennen meidän tyttöä!
Meidän neiti syntyi tasan laskettuna päivänä (yönä:-) ja synnytys kesti 2,5h. Kotona ollaan ja nautitaan ihanasta vauvasta.
terkkuja myös muille samaan aikaan kolmoskuumeilijoissa olleille!
t. DorisDay
Itellä oli tänään neuvola ja kaikki oli hyvin. Painoa oli tosin tullu liikaa eli 1,8kg viikossa. Turvotus oli aika kovaa neuvolan tädinki mielestä mut muuten hemppa 130, pissa puhdas, verenpaine 114/78, sf-mitta 37,5cm ja vauvan sydämensyke 130. Vauvan pää on kuulemma jo tosi alhaalla eli hyvä on asento synnytystä ajatellen ;)
Sää masentaa ja olo on taas ihan väsy vaikka päästiinki kyydillä neuvolaan ja sieltä kaverille ja vielä kyydillä kotiinki.
Tänään mennään tyttöjen kaa yökylään mun vanhemmille ja nyt oiski sit hyvä lähtee synnyttää ku tytöt ois valmiina hoidossa ja voitas lähtee rauhassa miehen kaa kohti sairaalaa. Saa nähä millon se lähtö tulee, vähän jo jännittää...
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivotaan et toi sadeki tosta lakkaa!
Tarald ja tiitiäinen 38+6
Jaksan tulla koneelle. Niin siinä sitten kävi että sairaslomalle
jäin. Eli verikokeissa oli pientä häikkää ja tuli käsky
mennä heti seuraavana aamuna lääkäriin. Mukava lääkäri
oli ja kirjoitti sitten viikon verran sairaslomaa.
Viime viikolla oli eka neuvolalääkäri ja vauvalla kaikki hyvin.
Samalla sain sitten vielä viikon sairaslomaa pahoinvoinnin/
oksentelun takia.
Tämänhän pitäisi alkaa pikku hiljaa helpottaa mutta saas nähdä...
Parempia päiviä kyllä on mutta vain jos lepään tarpeeksi.
Niin ja sen verran paremmin voin että jaksoin tulla koneelle :-)
72oinas oli saanut vauvan, pajon onnea!!!
Mitenkäs Viola71 sulla on tilanne? Mulla lepo on auttanut
mukavasti, vieläkin on syötävä vähän väliä, ja ulkona
' köpöttely' on kanssa ollut ihan hyvä juttu. Magnesiumia
otan edelleen joka päivä ja nyt myös b-vitamiinia. Tuon
magenisiumin olen todennut auttavan ihan hyvin. Lepo on
kyllä ihan ehdottomasti paras, meinaan heti jos enemmän
yrittään touhuta niin viimeistään seuraavana päivänä joutuu
taas oksentamaan :-(
72mama rv 12+5