Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vaimon vaatteita arvostella?

Vierailija
05.11.2007 |

Hei

Vaimoni olisi tosi kaunis nainane, jos vähän panostaisi itseensä.

kUulostaako tämä kamalalta?

MInua harmittaa että hän kulkee huonosti istuvissa vaatteissa eikä näytä niissä lainkaan viehättävältä. hän alipukeutuu mielestäni usein. Vaatteiden pitää aina olla mukavia, mielestäni liian mukavia. Siksi ne ovat usein myös liian isoja.

Hän ostaa kalliita merkkivaatteita, koska on tosi tarkka siitä mitä käyttää. Ja silti ne vaatteet eivät koskaan oikein istu. Tai farkut ovat tosi nörtti-mallia.

Vaimo ei pidä siitä,että arvostelen hänen vaatteitaan. Ei tietysti. Mutta minua ärsyttää, etä hän ei koskaan käytä vaatteita joista minä pidän, tai jotka saisivat hänen näyttämään kauniilta.

Onko minulla ylipäätään oikeutta kommentoida hänen vaatteitaan? ARvosteleeko muut puolisoaan ja kuuntelevatko muut puolison mielipiteitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean hyvää vastaanottoa tuskin saat, jos aloitat " näytät ihan kauhealta noissa" , mutta sitten jos kehut " näytät tosi hyvältä tuossa" saattaa vaikuttaakin tai " tuollaiset paidat sopii sulle" jne. Tietysti jos ei yhtään välitä ulkonäöstään (on ehkä masentunut?) sitten ei toimi mikään, mutta jos vaimosi kuitenkin panostaa merkkivaatteisiin, niin hänellä jonkinlainen yritys on kuitenkin...

Nämä on vaikeita asioita. Mun mieheni pukeutuisi ihan hirveästi, mutta onneksi hän vihaa shoppaamista niin saan ostaa hänelle vaatteita. ;)

Vierailija
2/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuvat, pukevat vaatteet on ihan toista kuin täällä monasti vallalla oleva luulo että se tarkoittaa vaatteiden hankkimista Fiorellasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Istuvat, pukevat vaatteet on ihan toista kuin täällä monasti vallalla oleva luulo että se tarkoittaa vaatteiden hankkimista Fiorellasta.

Vierailija
4/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis johonkin sellaiseen jossa opastetaan oman vartalon tyyppi ja kuinka hänen vartalotyypin tulisi pukeutua.

Jos kyselee miksi sen ostit, niin sanot että työkaveri oli ostanut vaimolle ja vaimo oli ollut tosi tyytyväinen ja siksi työkaveri suositteli.

Mä ainakin nimittäin myönnän että oman miehen sanomana moni totuus voi tuntua pahemmalta kuin että joku ventovieras sanoo sen. Ja kun vaimo käy jossain muualla, niin hän ikään kuin itse oivaltaa mitä hänen tulee tehdä eikä silloin tee sitä miellyttääkseen sinua.

Ja minä kolmen lapsen äiti olisin tosi onnellinen jos mun mies antaisi lahjakortin johon stylistille. Minä kun yritän kovasti löytää sitä omaa naista sieltä mukavuus-sektorilta. Eli lasten kanssa sitä puki mukvaia ja käytännöllisiä vaatteita, mutta nyt huomaan että olisi kiva olla tyylikäs ja satsata sellaisiin minulle sopiviin vaatteisiin.

Vierailija
5/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole siis tyytyväinen jos vaimossi pukee korkokantakengät tai hameen esim jos menette yhdessä ulos. Älä esitä näitä vaatteita arkikäyttöön. Hameessa liikkuessaankin voi tuntea olonsa vaikeaksi (pysyykö helmat alhaalla, jalkoja on raskasta pitää lähellä toisiaan jne).

Vierailija
6/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kommenteista,

Joo. En todellakaan vaadi korkokengissä kulkemista, olisin kiitollinen, jos edes silloin kun mennään yhdessä ulos syömään tai lomilla tai juhlatilaisuuksissa pukeutuisi sellaisiin vaatteisiin joista minä pidän. Esim lomalla on joka päivä illalla päällä samanlainen t-paita, niitä on kaapissa varmaan 10, ja kaikki huonosti istuvia.

Hänellä on ns. hyvä maku, mutta se ei ulotu häneen itseensä. Hän ei näe tai ei halua nähdä mitkä vaatteet tai värit sopivat hänelle.

En yksinkertaisesti näe häntä haluttavana, kun hän päivästä toiseen liikkuu Mattinykäs-tyyppisissä farkuissa aina kotona. Olen sanonut monta kertaa, että onko pakko käyttää niitä, kun tiedät että ovat minusta aivan kauheat.

Kysyy mielipidettäni jostain uudesta vaatteesta, mutta tekee kuitenkin niin kuin itse haluaa. Ja tavallaan loukkaantuu kun en pidä hänen ostoksiaan hyvinä.

Vierailija
7/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin sievästi aiheesta voi yrittää keskustella. Miltähän kuulostaisi: " tuo pusero ei pue sua parhaalla tavalla. Voisitko tänään laittaa tämän toisen puseron, kun mennään ulos syömään" . Siis kuulostaa ihan karmeelta, jos joku pitää jotain ihme t-paitaa ulkona ihmisten ilmoilla ja vielä monena iltana! kääk! Sinuna luottaisin teidän keskusteluyhteyteen pariskuntana, ja löytäisin sopivat sanat keskustella aiheesta. Itse en kestäisi katsella miestäni jossain ihme kuteissa. Ollaankin keskusteltu aiheesta, ja löydetty vaatteet, jotka miellyttää molempia!

Vierailija
8/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaimosi kärsiä aistiyliherkkyydestä? Se voisi selittää miksi hän mahdollisesti ei pidä " tiukoista" istuvista vaatteista tai esim. jostain väreistä (tai jostain väreistä yhdessä).

Onko vaimosi koskaan sanonut kärsivänsä joistain hajuista tai äänistä, jotka sinun mielestäsi ovat olleet siedettäviä tms?

Vierailija
9/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää saada puekutua rönttävaatteisiin!

Eri asia jos aina pukeutuu vain röntösti.

Mikset osta hänelle kivoja (ei kuitenkaan epämukavia) vaatteita lahjaksi?

Vierailija
10/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja farkut joista pidät. Tai anna lahjakortti vaateliikkeeseen jossa ei pysty ostamaan vaatteita, joista et pidä.

Vierailija
11/11 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vaimosi sinua patistaa muuttumaan? Entä jos hän vaatisi sinua vaihtamaan tyyliäsi kokonaan.

Toisen pitää antaa olla omanlaisensa. Sinä voit miettiä, miten sinä osoitat rakkautta ja välittämistä vaimollesi. Voit ehkä myös miettiä, miten vaimosi osoittaa rakkautta ja välittämistä sinulle. Luultavasti hän osoittaa sitä, mutta ei juuri sillä tavalla, kuin sinä vaadit (esim. nuo vaatteet).

Anna paljon positiivista palautetta. Minä ainakin loukkaantuisin, jos minun pukeutumiseeni puututtaisiin, ja luultavasti jatkaisin entistä sitkeämmin omalla tyylilläni.

Ja loppujen lopuksi - onko tuo elämässä kovin tärkeä asia?