ONKO ESTEENÄ URALLE etenemiselle???
olen työssä lakimiehenä oikeus- ja poliisihallinnossa. Onko esteenä uralle etenemiselle, että poikaystäväni on nuorena saanut sakot alkon ostamisesta alaikäiselle ja osallisena yhteen grillijonopahoinpitelyyn, jossa oli kuitenkin asianomistaja ja epäilty, mutta syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen hänen kohdallaan kun ei tosissaan osallistunut lyöntiin/potkimiseen.
Olen ihan surun murtama... Haluan tehdä kovaa uraa ja tottakai ihmisistä ajatellaan tietyllä lailla... Poikakaveri kertoi näistä rehellisesti ja rakastan häntä mutta olen hirmu inhottavassa välikädessä :(((
Mitä tehdä, kaatuuko suhde tähän? VOiko em jutut estää urani etenemisen?
Kommentit (19)
En kyllä maallikkona usko, että vaikuttaa ainakaan niin kauan kuin on poikaystävä eikä aviomies.
Ihan oikeasti, ei kai ne nyt sun poikaystävän taustoja voi alkaa selvittämään! Laitonta puuhaa Suomen-maassa. Luulisi sun tietävän...
vaikkakin nuo tai tuo alko-juttu nuorena hölmöilty juttu:((((( mutta silti!
Ei kukaan lakimies kysele täällä tällaisia tällaisella suomen kielellä...
On nyt tainnut mennä koulutus hukkaan.
Todella ihanaa jos ei vaikuta, mutta oikeustieteilijä kaverini väitti että vaikuttaa mahdollisiin ylenemisiini:(
Ap
Ja suomen kielen tasokin on mikä on. Ei kyllä ole yo-koulutusta tällä.
puolesta tällaista ja levittele hänen asioitaan. Itse et ainakaan ole lakimies.
Minua ei valittu poliisihallinnon asiantuntijatyöhön, koska miehellä on ehdollinen kymmenen vuoden takaa. Oli kauhea shokki, kun itsellä ei ole edes ylinopeussakkoa ja mieskin on tuota yhtä juttua lukuunottamatta puhdas.
Laaja tehdään poliisihallinnon töihin esimerkiksi ja laajassa selvitetään myös esimerkiksi puolison tausta tuolla perustasolla. Tietenkään ei ilman lupaa, mutta vaikea on virkaakaan saada, jos ei anna tehdä.
t: se, jonka ura kosahti siihen.
Ja tottakai saan niitä kyselläkin! Ja kyllä, olen juristi. 13/14 kiitos asiallisesta vastauksestasi! Miten sinulle sitten ilmoitettiin tuosta? Suoraan vai kiertäen? Mutta tässähän poikakaverillani on vain tuosakko, ei mitään tuomioita. Muuttaako asiaa?
Ap
Vähän ihmetyttää tuo yhden kertoma, että 10v. takaperin saatu tuomio vaikuttaisi, kun lain mukaan 10v. vanhempia tietoja ei saa käyttää...
LAISTA:
Laajaan turvallisuusselvitykseen sisältyy henkilötietoilmoitus, jossa selvityksen kohteena oleva henkilö antaa tärkeimmät tiedot itsestään, perhe- ja sukulaisuussuhteistaan, koulutuksestaan sekä asuinpaikoistaan ja virka- tai työsuhteistaan enintään kymmenen viimeisen vuoden ajalta. Henkilötietoilmoituksessa voidaan tarvittaessa edellyttää annettavaksi myös tietoja 2 momentissa tarkoitetuista taloudellisista sidonnaisuuksista.
Miten sitten minä kun isälläni ja äidilläni on perheväkivaltaa, isällä pahoinpitelytuomio? En voi heidän asioillleen mitään joten voiko se estää pääsemiseni hyvää virkaan :(? Tuossa yllähän sanotaan että tiedot sukulaisuussuhteistaan!? Hirveän epäreilua, olen ihan paniikissa myös!
Pahoittelen nyt tylyyttäni, mutta kukaan ei koskaan missään tilanteessa voi olla juridisesti vastuussa vanhempiensa tekosista (paitsi jos on heille määrätty holhooja). Et kai sinä luule oikeasti, että voisit heistä joutua kantamaan tuonlaista vastuuta? Nyt järki käteen. Omasta kumppanista voi olla " vastuussa" , koska sen olet itse valinnut.
Laajaan turvallisuusselvitykseen sisältyy henkilötietoilmoitus, jossa selvityksen kohteena oleva henkilö antaa tärkeimmät tiedot itsestään, perhe- ja sukulaisuussuhteistaan
Mitä tuo sitten tarkemmin tarkoittaa, voisitko vastata vielä? Eli mitä tietoja he haluavat sukulaisuussuhteistani? Ja miten tuo pp-tuomio vaikuttaa minun viransaatiini?
Kiitos! 18
Jos vanhempasi olisivat vakoojia ja jääneet siitä kiinni, voisi tilanteesi olla kinkkisempi. Tod. näk. " perhe" tuossa selvityksessä merkitsee sinun itse muodostamaasi perhettä. Tosin tiedän muutraman uran aikoinaan tyssänneen sukulaisten radsikaaliin kommunismiin joskus 60-luvulla. Mutta ajat ovat muuttuneet.
ajatella kansalaisten oikeusturvaa ja oikeuslaitosta yleensäkin, jos äidinkieli on noin heikoissa kantimissa. huh huh!
saankohan ikinä virkaa kielipoliisista kun sain äikän kokeesta vain ysimiinuksen vuonna 1991??????????????
Nyt alkoi pelottaa, ja sekin vielä kun vanhemmilla on ollut kieli joskus luoja ties missä niin miten se mahtaa vaikuttaa=).
Onhan meillä ministerinäkin yksi pahoinpitelytuomion saanut. Ja tuskin ne rupeavat mitään laajoja selvityksiä teettämään ellei kyseessä ole joku tosi ison bossin virka. Ja jos sulla joskus on sellaiseen rahkeita, niin sitten sulla on todnäk sellaista kapasiteettia mikä painaa vaakakupissa enemmän kuin lähipiirin hölmöily.