Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalo kaava-alueella, naapuri vieressä, onko oikeasti omaa rauhaa?

Vierailija
02.11.2007 |

Tarkoitan tällaisia uusia 500-1000+ neliön tontteja, joissa naapuri heti kyljessä... Kannattaako maksaa iso raha siitä että että pikku biksuissa et viitsi mennä omalle pihalle kesäisin?

T. häveliäs

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksaisi.

Vierailija
2/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on kaksi kertaa isompi...

Riippuu paljon tontin muodosta, aidoista, maaston muodoista, mahdollisista rakennelmista, että miten suojattu piha on. Meillä on esim. noin 1000 neliön tontti ja kolme rajanaapuria. Kuitenkin pihamme on varsin suojainen ja rauhallinen, koska esim. yhteen naapuriin päin on kuusiaita, toiseen naapuriin päin on orapihlaja-aita (joka jatkuu kadulle päin) ja yhteen naapuriin päin on vain vähän maata talon takana ja naapurilla sama juttu.

Kyllä me ollaan ihan suojassa katseilta omassa pihassamme!

Vierailija
4/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtä huono uninen kuin minä eli herää siihen jos naapuri käy yöllä kusella. Omakotitaloon ei kuulu vaikka olis kuinka pieni piha.

Vierailija
5/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeintä! Sellainen taas löytyy taloyhtiöistä kyllä.

Vierailija
6/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole omaa rauhaa. Naapurit tietää ja näkee kaiken. Mielestäni minimi tontin koko on 1500-2000m2. Pienempää ei kannata ostaa. Sama vaikka asuis rivaris tai paritalos jos tontti liian pieni

Vierailija
7/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan jaksas mitään isoa tonttia hoitaa. Siis ne nurmikon ajamiset ja puskien leikkaamiset. Ei mua varten. Eli on siis meitä jotka haluaa sen oman asunnon pienellä tontilla!

Vierailija
8/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tosiaan riippuu siitä, että miten talot/tallit on tonteille sijoitettu. Aika rauhatonta olis mun mielestä, jos joka puolella olis naapuri.

Meillä on tarkoitus ostaa tontti kunnan kaava-alueelta, minulle merkitsee paljon se että ympärilä on elämää, lapsiperheitä, hyvät kulkuyhteydet jne. Viihdyn hyvin rivarissakin, mutta omakotitalossa ei kuitenkaan tarvitsisi jakaa seiniä. Ei tarvitsisi sisällä aina miettiä tuota äänen käyttöä yms. Nytkin harmittaa, kun oli pakko laittaa pesukone päälle klo 21, toivottavasti naapurit ei ole kotona.

Vierailija
9/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en vaan jaksas mitään isoa tonttia hoitaa. Siis ne nurmikon ajamiset ja puskien leikkaamiset. Ei mua varten. Eli on siis meitä jotka haluaa sen oman asunnon pienellä tontilla!

Ei koko tonttia tarvi nurmettaa. Jos ei jaksa ajaa nurmikkoa, tehdään kivipuutarhaa ja ikivihreitä helppohoitoisia istutuksia. kaikkia puskia ei edes saa leikata...

Mutta kysymykseen: itse en IKINÄ ostaisi noin pientä tonttia, enkä isompaakaan, jos joka puolella olisi naapuri rajalla. Me ostettiin vastikään 2300m2 tontti päättyvän tien päästä, vain yksi rajanaapuri, eikä vastapäätä tien toisellakaan puolen ole ketään. Sopii meille =)

Maksoimme muuten tontista alle 20 000¿ (kunnallistekniikka- alue), kun taas eräs tuttuni maksoi Helsingin seudulla 800m2 läntistä 145 000¿!!!

p. s meiltä Helsinkiin alle 60km...

Vierailija
10/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, jossa asutaan on todella pienet tontit, 600 -1000 neliötä. Meidän tontti on täkäläisittäin iso, 1000 m2. Omaa rauhaa ei ole ja olen olen katunut syvästi talon ostoa täältä. Tämä ei ole pääkaupunkiseudulla päinkään, siksi en tajua tätä kaavoitusta täällä...

Vierailija
11/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurit on niin viimesen päälle kyllästyneitä noihin hurttiin. kamalaa terrorismia toikin...

Vierailija
12/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

780m2 kulmatontti. toiselle sivulle ei ole ikkunoita ja välissä korkea sireeniaita, sama aita myös takapihan naapurin kanssa. Kadulle korkea lauta-aita.

Meidän takapihalle ei oikeasti kesällä näe vaikka kuinka yrittäisi kurkkia.

Vierailija
13/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

780m2 kulmatontti. toiselle sivulle ei ole ikkunoita ja välissä korkea sireeniaita, sama aita myös takapihan naapurin kanssa. Kadulle korkea lauta-aita.

Meidän takapihalle ei oikeasti kesällä näe vaikka kuinka yrittäisi kurkkia.

Liikenteen melua, asumisen ääniä, ei tietokaan oikeasta luonnosta. Mutta jotkut tykkää asua karsinassa, mikäpä siinä...

Oikeesti jos tontti on 780m2 ja talo+ autotalli/ - katos vie 200m2, jää ihanat 580m2 piha- alueeksi. Siitä otetaan vielä pois hukka- alueet eli sokkelin vierusta, katokset jne, jäljelle jää varmaan surkeat 400m2!!

Vierailija
14/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu ja tilaa riittää kun tontti rajoittuu pihan puolelta peltoon, eli terassilla kun istuu niin näkyy naapurin autokatoksen+talon takaseinää ja toista kilometriä vehnäpeltoa. Jos naapurit olisi jokaisella tontin rajalla, niin sitten olisi ahdasta, mutta näin sopii meille erinomaisesti.

Pihakin on lähes tiptop-kunnossa, edellisessä talossa 1100m2 tontti ja hirveä stressi pihan hoidosta.

Vierailija
15/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos me kaupunkilaiset emme halua sitä tajutonta 5000m2 tonttia, josta 4/5 on luonnontilasena kun sitä ei jakseta hoitaa.

Meidän oma piha on meidän perheen mielestä maailman ihanin piha. Läpikulkuliikennettä ei ole ja naapurit mukavia ja rauhaa rakastavia.

Viime lauantaina äitini oli lasten kanssa pihatöissä yli tunnin ja valitti, ettei nähnyt ketään muuta ihmistä koko aikana =)

Vierailija
16/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan luonnon helmassa, aivan mahtavassa paikassa. 3 km keskustaan, 1.5 km kouluun jne. Lapsilla on tilaa liikkua ja metsää missä touhuta kaikenlaista. Kaikkihan ei tällaista halua, mutta on meille justiin oikea paikka.

Niistä plänteistä vielä, että kyllähän sen orapihlaja-aidan kasvaminen kestää iät ja ajat ennen kun se peittää. Kaverit asuu uudella asutusalueella ja siellä ei tosiaan ole mitään omaa rauhaa. Naapurit kyttää mitä kukain tekee...

Vierailija
17/17 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella, nääs!