Tää on kauheeta! - tupakoinnin lopetus..
Nyt on neljäs päivä ilman tupakkaa. Kaksi ensimmäistä menivät ok. Eilen oli jotenkin huono olla, ja hermostuin pienestäkin asiasta. Nyt sitten tuntuu jo, että olen tulossa hulluksi! Ihan oikeasti! Sitä myrkkyä ei tee mieli yhtään, haluan todella lopettaa tupakoinnin, mutta en keksi muutakaan syytä siihen, miksi en voi keskittyä mihinkään, itkettää, hermostuttaa, tuntuu että aivot on ihan jumissa.. Milloin tämä helpottaa?? En pysty lähteä lenkillekään tms, koska olen yh ja lapsi liian iso rattaisiin, mutta liian pieni lenkkeilemään kanssani..
Poltin aika paljon, jopa topan päivään (ehkä keksimäärin 5 askia/vko), joten ihme olisikin jos ei mitään oireita tulisikaan.
Yskää ei ole, keuhkoja ei kuumota tms, mutta tämä hulluksi tulemisen tunne, sellainen, etten ymmärrä mistään mitään..
Kommentit (8)
N. kuukausi lopettamisesta tulee viel kova paikka, sit on suunta vain ylöspäin :)
t. " helmikuussa tulee 2 vuotta"
tupakanmittaiseksi ajaksi eli noin viideksi minuutiksi pihalle istumaan ja hengittelemään syvään. Rentoutti todella paljon, jälkeenpäin tuntuikin juuri siltä, kuin olisi sen röökin siinä poltellut. Samoin jos tuli polteltua autossa, avasin vain ikkunaa silloin tällöin ajomatkan aikana vähäsen. Olen ollut nyt 7kk polttamatta eikä tupakkaa tee mieli enää yhtään.
En käytä mitään, pelkään sitä että jään kiinni niihin korvaustuotteisiin, ja sitäpaitsi ei mulla ole rahaakaan ostaa niitä.. :(
Kiva kuulla, että kolmas päivä on se pahin, mulla on menos neljäs, mutta ehkä tämä siis tästä helpottaa.. puolitoista vuotta sitten lopetin tupakoinnin viimeksi, silloin ei ollut tällaista kuin nyt, olin 2 kk polttamatta kunnes sorruin. En muista että olisin näin hermostellut ja menettänyt toimintakykyni.. :D
ap
Mieti paljonko tupakka maksaa? Viikon tarrasatsi on n.16¿. Itselläni auttoi 9 viikon laastarikuuri, tupakka haisee ihan järkylle, yök!
Tsemppiä, osta vaan reippaasti korvaavia aineita jos siltä tuntuu.
Siis ne tarrat? Ok, sit menen huomenna kauppaan jos vielä sama olo kuin tänään.. Luulin että se on kalliimpaa. Mutta poltin Venäjältä/Virosta tuotua tupakkaa, eli harvoin ostin kaupasta, siksi oli " varaa" polttaa ja nyt tuntuu ettei korvaushoitoon ole varaa.
ap
korvaavia tuotteita. Mun kohdalla 5 päivä oli pahin, aamusta iltaan mietin vaan, että koska otan sen tupakan ja annan periksi. Sen jälkeen ei tehnyt heikkoa ja kävin heti tilanteissa, joissa olin kuvillut olevan mahdotonta olla polttamatta, kuten baareissa. Nykyäänhän sekään ei ole ongelma, kun niissä ei saa polttaa. Hassua, nyt en edes muista tupakoineeni, kaikki tupakoitsijat haisee ja on minusta muutenkin suttuisia.
Kolmas päivä on tutkitusti se vaikein. Itse olen nyt ollut kolme vuotta polttamatta. Käytin sitä nikotiiniholkkia helpottamaan vieroitusoireita ja muuten imeskelin tikkaria.
Tsemppiä!