Jos on hoitovapaalla, voiko laittaa lapsen hoitoon?
Siis kunnalliseen. Ja itse ei palaisi töihin, vaan jäisi " hoitovapaalle"
Kommentit (15)
Hoitovapaan saaminen edellyttää että hoidat kotona omaa alle 3 vuotiasta lastasi.
Mikäli lapsi on hoidossa ja haluat olla poissa töistä niin sinun pitää anoa palkatonta virkavapaata.
Pitäisi tehdä gradu keväällä. Olen siis hoitovapaalla. Hoitajia ei ole, joten ajattelin että laittaisin lapsen kunnalliseen hoitoon. Mutta ei siis taida onnistua?!
Ap
niin eihän sinulla ole mitä hoitaa hoitovapaalla. Mikset tee gradua samalla kun hoidat lasta? Ei ole ylivoimaista yhden lapsen kanssa.
Et vaikuta ihan asioista perillä olevalta aikuiselta.
Siis haluat olla hoitovapaalla, vaikka muksu hoidossa. Hoitovapaan idea on, että lapsi ei ole hoidossa. Jos hän on kunnallisessa hoidossa tai muussa julkisen vallan tukemassa hoidossa, et saa kotihoidontukea. Kotihoidontukea saa vain, jos lapsi ei ole hoidossa.
eikä vuorotteluvapaata ole mahdollisuutta saada. Mitään tuloja en tarvi, mutta en halua menettää vakituista työpaikkaakaan.
13, taidat itse olla aika idiootti. Ei sulla ainakaan fiksuutta tai tunneälyä ole.
Ap
kenenkään älyllisistä resursseista...
Mutta ei sulla ap voi järki pahemmin luistaa jos et tuotakaan yksinkertaista homma tajunnut? Koita nyt oikein miettiä että mitä se hoitovapaa oikein on?
Hoitovapaa myönnetään lasten hoidon järjestämistä varten ja jos käytät sitä johonkin muuhun, niin vapaan peruste ei ole enää voimassa.
Tietääkö joku todella mitä laki sanoo asiasta vai onko tämä kaikki vain mutua? Entä jos on tilanne että päivähoitoa suositellaan vaikkapa kuntoutuksellisista syistä ja lapsi laitetaan puolipäivähoitoon niin voidaanko silloinkin evätä hoitovapaa? En siis tiedä, kunhan pohdiskelen.
Ei siinä gradussa vuotta mene... Jos aktiivisesti tekee, niin pari kuukautta.
Sinuna kysyisin ensin työnantajalta opintovapaata.
miksi et tee niin, että olet hoitovapaalla, mutta palkkaat lapselle kotiin hoitajan, joka hoitaa häntä esim. 20 tuntia viikossa sillä aikaa, kun teet gradua?!
Ei vaan menisi töihin. Ilmoittaako Kela työnantajalle?
Ap