Kummat paremmat renkaat, umpikenno vai karkeat ilmakumirenkaat?
Käsitykseni on karkeat ilmakumirenkaat koska minulla aina sellaiset käytössä olleet ja todella hyvin rullaavat esim. hangessa eivätkä kasaa lunta itseensä. Umpikumeista ei kokemusta, kertokaa mielipiteenne! Olen uusia rattaita ostamassa....
Kommentit (5)
Itse työntelin scootereita suojalumessa ja kyllä lumi kerääntyi renkan ympärille. Täytyypi varmaan ostaa talveksi ilmakumirenkaat. Suosittelen siis niitä.
Hyvin on meidän ilmakennot pelittäneet lumessa ja sohjossa, en muista niiden keränneen lunta mitenkään erityisen paljon. En edes tiedä, miten se, mitä renkaan sisällä on, vaikuttaisi sen lumenkeräävyyteen, vaan lähinnä renkaan leveys, kuviointi ja muut ominaisuudet.
Onko Scootereissa ilmakennot? Yritin etsiä tietoa, mutta en löytänyt.
Toisiin otimme ilmakumirenkaat (pumpattavat) ja toisiin ilmakennorenkaat (Lightweight Tubeless, ei pumpattavat). Omasta mielestäni ei pumpattavat ovat olleet paremmat kun ei koskaan tarvitse sillä tavalla varoa että ei mene lasinsiruihin ym. ettei vaan puhkea ja joudu pumpaampaan. Työnnettävyydessä ei ole eroja molemmat ovat yhtä keveyt työntään eikä ole ollut mitään tuollaista lumen kanssa ongelmaa kummissakaan sen enempää ym.
Meillä on timmyissä kahdet renkaat, umpikumiset ja ilmakumit, joissa on karkea kuviointi. Umpikumit (vai onkohan ne sittenkin ilmakennot...?) on tosi hyvät kesällä, mutta talvella ne liukuvat lumella tosi ärsyttävästi. Karkeakuvioiset renkaat ovat hyvät talvella, kun niissä riittää pitoa ja renkaat rullaavat hyvin. Tämäkin tietysti riippuu siitä, että missä asuu, meillä teitä ei aurailla heti, ja lunta on reilusti koko talven.
Umpikennot, mitkä ne ovat? Tiedän, että on ilmakennoja ja umpikumisia. Niillä on vissi ero.
Meillä on ollut ilmakennot sekä vaunuissa että nyt rattaissa ja ei voi kuin suositella. Umpikumiset ovat usein todella raskaat.