Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko hörpytys out synnytyssairaaloissa?

Vierailija
30.10.2007 |

synnytin esikoisen 3,5 v sitten imetyshysteerisessä sairaalassa, missä kaikki tuttipullot ja tutit olivat pannassa, ja vauvat olivat itkuisia ja nälässä. Nyt eri sairaala, ja yleisesti ottaen kai tuo ylimenevä " vauvamyönteisyys" on kai laantunut ja lisämaitoa kai saa nykyään useimmissa paikoissa jos tarvitsee. Hörpytyksestä ei enää kuule juuri puhuttavan, ja siihen periaattessa uskon, että se olisi hyvä imemisotteen kannalta (siis parempi kuin pullo tilapäiseen lisämaidontarpeeseen), jos vauva on virkeä eikä tarvitse paljoa lisämaitoa. Harrastetaanko sitä enää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan vaan nykyajan normaalikäytäntö.

Vierailija
2/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kätilöopistolla hörpytetään. Olin pyytänyt ettei lisämaitoa anneta tai ainakin kysytään ennen antamista, jotta oma maidontuotanto pääsisi käyntiin kunnolla. Todella hienosti hoitivat homman, kysyivät saako lisämaitoa antaa ja se hörpytettiin. Tekniikka neuvottiin myös isälle. Lisämaitoa ei sitten olekaan tarvittu parin ensimmäisen päivän jälkeen joten olin tyytyväinen että imetykseen sai keskittyä ja siinä neuvottiin. Turhan usein kai lisämaitoa Suomessa annetaan, näin olen jostain lukenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kokeilimme hörppyyttämistä, mutta se oli tosi hidasta (vauva pienipainoinen, itkenyt nälkäänsä ja väsynyt itkemisestä). Kehoittivat antamaan maitoa pullosta. Sai lisämaitoa kahtena päivänä, kunnes minulta tuli maitoa tarpeeksi. Jatkossa maitoa riittikin hyvin. Lopetin imetyksen 1,5 vuoden iässä.

Kaksi vuotta sitten synnytin samassa sairaalassa. Kolme päivää synnytyksetä vauvan nälkä yltyi itkuksi. Menin pyytämään lisämaitoa ja sainkin pullossa. Taas pari päivää ja imetys alkoi sujumaan.

Kohdallamme hörppyytys oli ihan liioittelua.

Vierailija
4/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kätilö/lastenhoitaja/lastenlääkäri sattuisi lukemaan tämän, niin kiinnostaisi, onko hörpytys jotenkin ihan virallisesti havaittu turhaksi tai huonoksi tavaksi

ja muutkin saa toki vastata, jos lisää kokemuksia on

t:ap

Vierailija
5/5 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ainakin Kätilöopistolla hörpytetään. Olin pyytänyt ettei lisämaitoa anneta tai ainakin kysytään ennen antamista, jotta oma maidontuotanto pääsisi käyntiin kunnolla. Todella hienosti hoitivat homman, kysyivät saako lisämaitoa antaa ja se hörpytettiin. Tekniikka neuvottiin myös isälle. Lisämaitoa ei sitten olekaan tarvittu parin ensimmäisen päivän jälkeen joten olin tyytyväinen että imetykseen sai keskittyä ja siinä neuvottiin. Turhan usein kai lisämaitoa Suomessa annetaan, näin olen jostain lukenut.

Esikoinen syntyi kättärillä 11v sitten ja se oli karmea kokemus. Lisämaitoa ei herunut. Paitsi lopulta hoitsut toivat säälistä salaa maitoa, kun vauva oli rääkynyt pari tuntia keuhkojansa pihalle. Sitten vauva menikin keltaiseksi ja maitoa annettiin, kun eipä raukka jaksanut imeä.

Onneksi toinen lapsi syntyi ihan muualla.