Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero(ide)n järkyttävä puremisvimma

30.10.2007 |

Koskahan tämä puremisvimma oikein loppuu? Esikoisella ei ollut kuin muutama kokeilu ja otti kielloista opikseen, mutta nämä kaksospojat ovat aivan mahdottomia. Pureminen alkoi noin 10kk iässä ja aina vaan jatkuu ja ehkä paheneekin (ovat nyt tasan 1v). He purevat niin kiukuissaan (toisiaan), hellyydenosoituksena (minua ja siskoaan) ja ihan muuten vain. Pienikin harmistus, niin isketään hampaat kiinni veljeen. Etenkin toisella on jo monta puremisjälkeä siellä täällä, kun en aina ole ehtinyt tarpeeksi nopeasti väliin. Aamusta iltaan saa juosta poikien perässä salamana estämässä puremia. Aina on tiukasti kielletty silmiin katsoen, mutta vastauksena on vain vieno hymy tai tanssimista (" katso äiti kun olen näin suloinen" ), ja sama meno jatkuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan meidän 2,5 -vuotias tyttömme on varmaan jostain 1 -vuotisesta asti pureskellut jos ketäkin. Yleensä pureminen liittyy turhautumiseen tai suuttumiseen. Esim. jos puhun puhelimessa ja tytöllä on jotain asiaa minulle enkä juuri sillä hetkellä kerkiä häntä " palvella" niin johan isketään hampaat kiinni meikäläiseen. Toissapäivänäkin purasi peppuun! :) Ja nytkin on molemmissa käsivarsissa hampaan jäljet ja mustelmat.

Kesällä, kun tyttö kompastui rappusissa ja löi leukansa niin, että veri virtasi, sai hän sellaisen hepulin kun yritin verta pyyhkiä, että puri minua sylissäni ollessaan vähän ajan sisällä kolme kertaa samaan käsivarteen. Oli muuten aika mojovan näköiset mustelmat pitkän aikaa. Ei pahemmin voinut lyhythihaisia paitoja pitää...Varmaan olisi ihmiset luulleet, että minua pahoinpidellään. Vaikka toisaaltahan se sitä olikin!

Tyttö myös raapii ja nipistää aina kun suuttuu. Kaikkemme ollaan tehty asian estämiseksi, mutta ei näytä auttavan. Ehkä aikaa tekee tehtävänsä.

Vierailija
2/2 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös neiti 1-vee on alkanut puremaan just n. 10 kk iässä. Jossain määrin luulisin liittyvän hampaiden tuloon, mutta nyt on taas " tällä erää" hampaat kyllä jo puhjenneet, mutta pureminen jatkuu... Enimmäkseen puree vanhempiaan tai tuolin jalkaa, pöydän reunaa, rappusten alinta askelmaa... Välillä myös leikkikaverit joutuu puremisen kohteeksi, jos " sille päälle" sattuu. Kieltäminen ei tehoa, tuntuu vaan innostuvan siitä lisää. Melkeen paremmin toimii, jos ei reagoi mitenkään. Välillä on " purevampia" päiviä, välillä vähemmän, mutta usein illalla väsyneenä kun puetaan yökkäriä ja yövaippaa innostuu puremaan erityisen ahkerasti...

No, mä odotan kyllä kanssa, että alkais ajan myötä ymmärtää paremmin ja keksiä muita keinoja hakea huomiota tai mitä sit ikinä onkin.

t. Ope ja pureksija 1 v 2 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla