Viimeiset kuukaudet kituutusta edessä.
Mulla oli ihan mukavat n. 4000 euron säästöt ennen hoitovapaan alkua. Nyt 5kk myöhemmin tilin saldo lähestyy pikkuhiljaa nollaa (eilen 1300eur). Onneksi joulukuun alussa tulee veronpalautusta 600 euroa, niin pärjää joulun yli ja helmikuussa alkaa uusi äitiysloma ja tulot paranee reippaasti.
Just pärjään helmikuulle näillä säästöillä kunhan ei tule mitään isoja hankintoja. (ps. mies hoitaa mm. asunto- ja autolainan omista tuloistaan, joten paljoa ei hänellekään jää pakollisten kulujen jälkeen).
Onko muita samassa tilanteessa? Hoitovapaalla olo ei ole taloudellisesti kovin kannattavaa, mutta kyllähän sitä sinnittelee...
Kommentit (4)
Tosin meillä on miehen kanssa yhteiset rahat kuten lapsetkin ovat yhteisiä. Miks mä kituuttaisin ja mies elelisi leveästi. Kummankaan ei tarvitse meillä kituutella vaikka hoitovapaalla olenkin ja hoidan meidän yhteisiä lapsia. :) En mä lapsiammekaan ole yksin tehtaillut. ;)
Ihan yhteiset rahat meilläkin on, mun tilille sattuu vaan tulemaan kotihoidontuki ja lapsilisät, miehen tilille miehen palkka.
Miehen tililtä maksetaan lainat, osa ruuista, paljon sekalaisia maksuja. Ei meillä kukaan tienaa kun toinen kituuttaa - yhteiset rahat ovat vaikka eri tileillä. Välillä olen siirtänyt miehen tilille rahaa kun hänen tililtään meinaa rahat loppua. Välillä mies siirtää minulle.
Kun on tottunut 2000 euron nettotuloihin niin kyllähän se kh-tuella eläminen on aikamoista sinnittelyä kun katsotaan perhettä kokonaisuutena.
ap
Kun palaan töihin meillä on vihdoin varaa ensi kesänä toteuttaa kauan suunniteltu keittiöremontti.
Taitaa mennä meidän pikkuinen n. 1-vuotiaana hoitoon. Ehkä sen pari kuukautta saa sinniteltyä...