Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kielletyt ruoat??

28.10.2007 |

kertokaa viksummat ihmiset mitä raskaana ei saa syödä!?

olen syönnyt tähän mennessä kaikkea..enkä tiedä mitkä ruoat on kiellettyjen listalla!!! ihan uus juttu minulle!

rv7+6

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytyy paljon tietoa. Tässä linkki yhteen sivuun: http://www.kookas.fi/articles/read/2889

Mukavaa odotusaikaa!

Vierailija
2/5 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jännä juttu että neuvolaan mennään vasta joskus 8+ viikolla ekassakin raskaudessa ja silloin vasta saa tietää niistä kielletyistä ruuista. Sitähän ehtii syödä/juoda vaikka mitä sitä ennen. Olen lukenut näiltä sivuilta, että Espoon kaupungin sivuilta löytyy kuulemma lista kielletyistä ruuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-aineiden käyttöä koskevia suosituksia raskaus- ja imetysaikana:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;…

Maksan osalta suositukset ovat muuttuneet:

(Elintarviketurvallisuusvirasto Eviran, Kansanterveyslaitoksen ja Valtion ravitsemusneuvottelukunnan suositus)

-Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan

-Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.

-Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

KL.

Vierailija
4/5 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas viisastu paljon!! meillä päin ensimmäinen neuvola on rv 12

et olisin syönyt kiellettyjä ruokia ihan vapaasti esim.kalaa, maksalaatikkoa ja kahvia, mut onneks sain tietoa kielletyistä ruuista.

iso kiitos kaikille.

Vierailija
5/5 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että odottajan on hyvä syödä kalaa viikoittain, esim. kolmella aterialla viikossa, mutta välttäen täysi haukea ja noita muita " kiellettyjä" erittäin rajoittaen. Ellei siis ole allerginen, mutta kala on siis suositeltua ja terveellistä sekä odottajalle itselleen että tutkitusti myös sikiölle. Norjan lohta, pakaste seitä, kirjolohta, tonnikalaa noita minä söin, ja kylmäsavulohta/vakuumipakattuja kaloja esim. pastakastikkeeksi valmistaen, jolloin mahdollinen listeria kuolee kun kiehahtaa.