Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia korvauksia tiedät jonkun saaneen laittomasta irtisanomisesta tai työsuhteen purusta?

Vierailija
26.10.2007 |

Mitkä seikat korvausten määrään vaikuttaa? tiedän, että korvaukset ovat 3-24 kuukauden palkkaa vastaava määrä, mutta millä perusteilla se määräytyy?

Yksi syy taitaa olla se, kuinka nopeasti työllistyy?

Itse olen nyt siinä tilanteessa, että liiton, kuten tietysti myös minunkin mielipiteeni on se, että työsuhteen purkuni oli täysin laiton, eikä perusteet olisi riittäneet edes irtisanomiseen.

Asia menossa nyt eteenpäin ja mietin millaisia korvauksia tulisin pyytämään? Töissä ko työpaikassa olin ollut vasta vajaan puoli vuotta.

Työsuhteeni purku on aiheuttanut minulle hankaluuksiaa, sillä se purettiin viikonloppuna ja maanantainahan alkoi tehyllä työnhakusaarto kunnallisiin paikkoihin, eli ihan heti en tästä kyllä työllisty (yksityisiä paikkoja paikkakunnallani vähän). Samoin, koska kuulun tehyyn, en saa tehdä kunnalliselle puolelle nyt edes sijaisuuksia.

Lisäksi olen adoptioneuvonnassa, joten luulatvasti tämä tulee nyt vaikeuttamaan sitäkin, sillä eihän minulla nyt ole sitä työpaikkaa, minkä olen sinne sanonut omaavani.

Haenko suoraan tuota 24 kk palkaa ja katson sitten mitä saan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pomo tiesi että on laiton mutta halusi eroon siitä ja oli myös valmis maksamaan jotta pääsee eroon.

Vierailija
2/3 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ollut yrityksessä melkein 30v työssä. Kolme vuotta olisi ollut jäljellä eläkkeeseen.

Syytettiin varastamisesta ja työsuhde purettiin heti. Asiaa puitiin hovioikeudessa asti. Todettiin että näyttöä ei ollut varastamisesta. Mutta korvaussumma oli kyllä hämmästyttävän pieni.

Korvauksen määrään vaikuttaa myös se kuinka kauan on ollut työssä ja varmasti moni muu asia. Suoraa sääntöä tai taulukkoa ei tässä asiassa ole olemassa. Oikeus katsoo mikö on oikea määrä. Kannattaa tietysti aina pyytää jonkin verran yläkanttiin. Mitään ei saa jos ei vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli muka tuotannollisista syistä irtisanottu. Työntekijä oli myös sairastelevainen ihminen, mikä varmastikin vaikutti siihen, miksi ylipäätään potkut annettiin.

Mikset irtisanoudu tehystä? Mitä ihmettä siellä teet, jos sulla ei ole siitä kuin haittaa? Haet työpaikkoja ja otat sellaisen. Vai haluatko sen adoptiolapsen vai et?

Itse olen ns. Loimaan kassassa (edullinen vuosimaksu, antaa oikeuden ansiosidonnaiseen) ja kuulun siihen Loimaan kassan yhdistykseen, joka antaa oikeusturvavakuutuksen väärissä irtisanomisissa. Oikeusturva on parempi, kun saa itse hankkia oman hyvän lakimiehensä. Suosittelen !

Moni ei kuulu yhtään mihinkään ammattiliittoon, vaan ainoastaan jonkin liiton työttömyyskassoihin ja ovat ihan onnellisia silti.