ai saatana kun vituttaa. mikä ois asiallinen korvaus tästä?
tilattiin netin kautta sellainen lundia-tyyppinen hylly ja siihen kiinnitettävä pöytätaso, sellainen jossa on jalat toisessa päädyssä ja toinen pää tulee niiden hyllytikkaiden väliin kuten hyllyt.
tilauksessa oli kaikkea pikkuhäikkää, alkaen siitä että ostoskori ei ko. firman sivuilla toiminut ja laskua yms. piti tarkentaa soittelemalla puheluita ja lähettelemällä sähköpostia. pöytälevy ei ehtinyt mukaan samaan lähetykseen muun hyllyn kanssa ja saapui jälkitoimituksena tänään EIKÄ SAATANA SOIKOON MAHDU SIIHEN HYLLYYN.
taso maksoi 130 euroa. mun pitää nyt säätää sitä sahaamalla pala siitä pois. oon ammatiltani huonekalurestauroija, mun tuntipalkka on 35 euroa. onko asiallista pyytää takaisin koko 130 euroa korvauksena työstä jonka joudun tekemään?
ja kannattaako mun ensin odottaa mitä firmasta vastataan mun tänään lähettämään kyselyyn koskien asiaa vai sahaanko vaan ja vaadin korvauksia sitten jo tehdyn työn perusteella?
hitto että mua ottaa päähän.
Kommentit (3)
Kuluttajalla on oikeus ensin vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään.
Myyjäliikkeellä on kuitenkin lain mukaan oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen. Liike ei saa viivytellä korjauksen tekemisessä. Myyjän vastuulla olevan virheen korjauksesta ei saa aiheutua esimerkiksi rahti- tai varaosakuluja ostajalle.
Jos korjaus tai tuotteen vaihto ei onnistu tai myyjäliike ei ole tehnyt sitä kohtuuajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Esimerkiksi kodinkoneen pintavika voidaan monesti hyvittää hinnanalennuksella. Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava.
Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia jos virhe ei ole vähäinen ja muilla keinoilla virhettä ei voi korvata.
Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai aivan muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta
tajuan kyllä etten voi omin päin ruveta sahaa heiluttaan. vituttaa vaan kun tuo hemmetin raakile makaa nyt tossa lattialla kaiken muun sekasotkun keskellä. se hylly on vaivalla pantu kasalle ja kaikki kirjat sinne. tarkoitus oli mahd. pian saada se pöytä kondikseen että saadaan esim. nää tietokoneet siihen, nyt ne möllöttää mun perintökalleus-uusrenessanssi-antiikkia-antiikkia-kirjoituspöydällä ja tekee painaumia hienoon nahkakanteen. tämäkin seikka vituttaa.
tuon pöytätason toimitus viivästyi jo ihan kohtuullisesti, syynä oli kuulemma tehtaan vaikeus toimittaa ko. tuote. lähetyksen mukana olleesta lapusta katsoin että tehdas on erään ison huonekaluvalmistajan tehdas eri puolella suomea kuin mistä pöytä tänne mulle lopulta tuli. eli jos nyt ruvetaan pöytää pallotteleman pitkin suomea korjattavana niin mulla ei vielä joulunakaan (hyvä jos juhannuksena) ole pöytää tietokoneelle ja koko olkkari on ihan sekaisin.
HALUAISIN VAAN ASIAT JÄRJESTYKSEEN! tavarat niille pöydille mihin oon ne suunnitellut ja hyllyt seinille, valokuvat hyllyille jne.. (uus kämppä, tiedätte varmaan mitä meinaan).
jos mä ryhdyn sahailemaan sitä tasoa niin saan siitä hyvännäköisen ja toimivan, aikaa menee ehkä tunti ja siinähän se sitten olisi. saisin järjestettyä tavarani. mutta sitten ois tosiaan myöhäistä vinkua mitään korvauksia. en osaa päättää kumpi nyt ois tärkeempää.
ap
Teet reklamaation, todennäköisesti firma haluaa sun lähettävän koko hyllyn takaisin ja he lähettää uuden tilalle. Jos alat sitä pilaamaan, niin menetät kaikki mahdollisuudet saada korvausta tai uutta tuotetta.
Myyjällä on oikeus valita, miten korvaa: lähettääkö uuden tuotteen vai hyvittääkö hinnasta.