Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat kun kokeilette kiireitä, vaatimuksia ja paineita muualla

Vierailija
23.10.2007 |

työelämässä niin ehkä moni teistä huomaa ettei se oma työ niin huono ollutkaan...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ensin käyneet lukionne loppuun hyvin arvosanoin. Olisihan siinä joku joutunut tinkimään vapaa-ajan menoista hiukan kokeisiin lukemisen vuoksi. Lukion jälkeen olisitte lukeneet pääsykokeisiin ilman palkkaa kolmen kuukauden ajan aamust ailtaan. Sen jälkeen olisi pitänyt maistua eläminen viisi vuotta 250 euron opintotuella ja kesäaajan tienesteillä. Ai niin, yliopiston tenteissä saattaa olla lukemista jopa 3500 sivua per tentti.

Tämän jälkeen olisitte päässeet työelämään, jossa ei ylityö- ja iltatyölisiä tunneta. Työpäivät ovat useimmiten 10 tuntisia ja viikonloppuisin täytyy monesti valmistella asioita kotoa käsin. Ainakin mielessä ne pyörivät.

Palkka on surkeampi kuin hoitsun liksa, kun jakaa sen tuntipalkaksi. Lisäksi työ on erittäin tärkeää, sillä ilman minua rikolliset eivät koskaan saisi tuomioitaan.

Minä ja työkaverini emme valita koko ajan tai edes kuukausittain. Teemme työmme mahdollisimman hyvin ja olemme tiedostaneet, että tämä on ammatinvalintakysymys. Hoitajien valitus saa lähinnä aikaan arvostuksen laskemista.

Vierailija
2/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisianne: just näin, näin on.... Ja pidätte muuten aika selkeästi itseänne hoitajia parempina. Itselläni yo-todistus samaa tasoa kuin sillä luokkakaverilla joka meni lääkikseen ja joka meni oikikseen. Minä halusin hoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teidänkin ammattiryhmänne löyttää jostain m***a vatia lisää rahaa jos teillä mielestänne olisi siihen oikeus.

Oliko äitisikin muuten marttyyri?

Vierailija
4/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni opiskeli ensin ekonomiksi ja oli muutaman vuoden noissa töissä. Yli 30-vuotiaana alkoi opiskella sairaanhoitajaksi,koska koki,että työnä se on tärkeämpää. Ja palkka kyllä tippui siinä ajassa tuhansia markkoja.

Vierailija
5/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teidän vastapuoli sitten ole niin hyvin koulutettu kun ei saa pidettyä mahdollisesti syyttömiä pois linnasta? Aika aitoa!

Vierailija
6/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni palkkani on ihan kohtuullinen ja työni mielekästä, vaikka se vaatiikin paljon. Noin 240 tuntia kuukaudessa, palkka noin 3300 euroa eli tuntipalkkani. Laskeskelin, että hoitaja saa palkkaa noin 2000 euroa kuukaudessa ja työtunteja on alle 160. Tällä matematiikalla tuntipalkkamme on sama.

Minä olen vastuussa oikeuden antamista tuomioista eli siis rangaistuksen langettamisesta. Pidän työtäni merkityksellisenä ja teen sitä " kutsumuksesta" . En ole marttyyri vaan mielestäni ihan ok palkattu työntekijä.

Hoitajien valitus on mielestäni marttyyrin puhetta, mutta mielestään he ovat oikeutettuja 28 prosentin korotuksiin. Mitä ihmettä tälle maalle tapahtuisi, jos kaikkien palkkaa korotettaisiin samalla tavalla? Onko oikeudenmukaisuus hoitajille tuttu sana?

Vierailija
7/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä rikolliset saadaan linnaan ilman syyttäjää ja tuomaria? Jäikö yhteiskuntaoppi lukematta koulussa?

-oikiksessa opiskeleva-

Vierailija
8/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600-2000 euron kuukausipalkalla?

Vierailija
9/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen toistaan typerämpiä aloituksia tästä samasta aiheesta.

Vierailija
10/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin niin mainio kommentti fiksuine piste, piste, pisteineen.

Vierailija
11/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n sen sijaan pitäisi vaihtaa hoitoalalle kun se on niin samanlaista kuin muuallakin ja palkkakin vastaa hyvin työn vaativuutta.

Vierailija
12/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:ta kun lukee niin saa käsityksen, että sairaanhoitajan työ on todella helppoa ja kivaa, palkkakin on suorastaan hyvä suhteessa työn määrään ja vastuuseen.

Miksi ette vaihda hoitoalalle, työpaikan saantikin on 100% varma?

Vierailija
13/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

toisianne: just näin, näin on.... Ja pidätte muuten aika selkeästi itseänne hoitajia parempina. Itselläni yo-todistus samaa tasoa kuin sillä luokkakaverilla joka meni lääkikseen ja joka meni oikikseen. Minä halusin hoitajaksi.

Vierailija
14/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskeeraamalla vakituisen työpaikkani sen tähden, että meillä olisi hoitohenkilökuntaa tulevaisuudessakin. Ymmärrä hyvä ihminen, että ei tässä huvikseen olla tällaiseen ryhtymässä, et taida tajutakaan missä tilassa Suomen terveydenhuollon tulevaisuudennäkymät ovat.

Vierailija
15/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai toisinpäin: tule itse seuraamaan työpäivääni erikoissairaanhoitoon, ja sano sitten, kuka on vastuussa ja mistä. Aikaisemmin olen ollut konttorirotta, ja voin sanoa, että leipänsä voi saada paljon helpommalla kuin sairaanhoitajna työstä.

Luulen, että yksi iso syy hoitajien joukkoirtisanoutumisiin on kurjat työolot: työtä tehdään alimitoituilla resursseilla. Jos henkilkuntaresurrsiit on vähäiset, tulisi raskaasta työstä saada työn vaativuutta vastaava palkka. Moni hoitaja kokee saavansa liian vähän palkkaa vastuuseen nähden.

Vierailija
16/18 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin toimistotöissä, palkka nyt suunnilleen sama kuin mitä nyt Tehy vaatii sh:n peruslähtöpalkaksi eli 2200 ¿.

Vastuuta vain rahallisista asioista, virheet voi oikaista. Ylitöistä (vapaaehtoista) maksetaan; juuri viime viikonloppuna tein la & su molempina päivinä 8h ylitöitä ja brutto 600 euroa- sh:na kun joutuu jäämään ylitöihin (esim tuplavuoro kun sijaista ei ole) saa vain normaalipalkan :o

Joten kyllä tämä aina sairaalan työolosuhteet voittaa: normaalit kahvi- ja ruokatauot, koulutusta, firman edut ja etenemismahdollisuuksia.

Vierailija:

työelämässä niin ehkä moni teistä huomaa ettei se oma työ niin huono ollutkaan...

Vierailija
17/18 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

riskeeraamalla vakituisen työpaikkani sen tähden, että meillä olisi hoitohenkilökuntaa tulevaisuudessakin. Ymmärrä hyvä ihminen, että ei tässä huvikseen olla tällaiseen ryhtymässä, et taida tajutakaan missä tilassa Suomen terveydenhuollon tulevaisuudennäkymät ovat.

Vierailija
18/18 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan itsekin tänne sairaalaan töihin, eiköhän se siitä selvinne teillekin, millaista täällä OIKEASTI on ja mikä palkka TODELLISUUDESSA on.

Tervetuloa!