Suonikohjut alapäässä
Heippa!
Meillä on vielä raskauden yritys käynnissä, mutta tämä asia mietityttää jo nyt. Edellisessä raskaudessa mulla tuli suonikohjuja alapäähän, jomottivat melkoisesti aina välillä. Ihan kokonaan en ole niistä eroon päässyt, menkkojen pahimpana vuotopäivänä tuntuu jomotusta. Kunhan tästä raskaudun, niin odotettavissa on siis jälleen suonikohjujen jomotusta. Eipähän ne sieltä minnekään häviä...
Siksi kysyisinkin teiltä, joilla on ollut alapäässä suonikohjuja useammassa raskaudessa, että ovatko vaivanneet joka kerta enemmän? Eli pitääkö tässä varautua pahempiin suonikohjuihin ja kipuihin? Voiko niitä millään " ehkäistä" ? Ei tietty täysin, mutta jos olisi joku keino, että alkaisivat vaivata vasta suht myöhään. Onko tukisukista/-sukkahousuista apua?
Kaikki neuvot ja vinkin otetaan kiitollisena vastaan :)
Kommentit (5)
lisäänpä vielä että ekas raskaudes ei miula siis ollu mitään, toisessa ne kohjut oli alapäässä ja nyt kolmannes alapäässä sekä takareisissä. Sillon kun ne ilmaantu, olivat tosi kipeät ja käytin tukasukkiksia, ne vähän helpotti. Mut pitkään aikaan ei ole tarvinnu käyttää sukkiksia, olen pärjänny hyvin ilmankin.
jos joku muukin vielä osaisi kertoa...
Kiitos sinulle, Väpä07!
Mulla menossa kolmas raskaus viikkoja 37+. Ekassa raskaudessa tosi kivuliaat kohjut, toisessa ei niin pahat ja kolmannessa lähinnä älltöttää nuo muhkurat alapäässä. Eli minun tapauksessa ainakaan ei tilanne pahentunut.
Tuo tieto kyllä helpotti, että suonikohjut ei välttämättä vaivaa pahemmin seuraavassa raskaudessa. Mulla suonikohjut ilmestyivät kolmannessa raskaudessa, nyt on siis neljäs suunnitteilla :)
Eivät ole sen enempää nyt vaivanneet, mutta vaivat alkoi aiemmin.. ja ovat kyllä isommat... mutta miula ei kyllä ne edellisetkään silleen vaivannu...