Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipidettä kaivataan näistä nimistä

23.10.2007 |

Ollaan mietitty tytölle sekä pojalle sopivia nimivaihtoehtoja. Molempia miellyttäviä nimivaihtoehtoja olisivat tytölle Mianna Keiju Kastehelmi tai Mianna Ceiju Castehelmi tai Ainu Helmi Emmiina. Pojalle vastaavasti Aarre Miiko Kristian tai Aarre Miico Cristian tai Misca Eemil Joonatan. Eniten siitä kaivattaisiin mielipidettä, että kannattaisiko esim.tytön Keiju ja Kastehelmi nimet kirjottaa k-kirjaimella vai c-kirjaimella. Mie haluaisin ne kirjoitettavaksi k:lla ja mies taas c:llä. Samaan kaivattais apua pojan nimivaihtoehdoissa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimet kannattaisi kirjoittaa tavallisesti, eikä C:llä, sillä muuten joutuu koko ajan muille korjaamaan kirjoitusasua,

Ja suomenkieleen sopii paremmin tavallisella kirjoitusasulla =)

Vierailija
2/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lausunnassakin hieman kyseenalainen (c sanan alussa voidaan lausua myos s-kirjaimena kuten englannin sanassa ' circle' ).

Hanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju ja Kastehelmi C:llä kirjoitettuna menee jo komiikan piikkiin, anteeksi nyt vaan. Kamilla vs Camilla -tyyppisissä nimissä C:n vielä ymmärtää (vaikka näissäkin tapauksissa mielestäni on suomalainen kirjoitusasu parempi) sillä perusteella, että alkuperäisessä kansainvälisessä nimessä on C.

Tytönnimistä Ainu on minusta Minneaa Kivampi nimi. Ainu Keiju Kastehelmi olisi ihana! Pojannimistä Aarre on ihana, Miskakin kiva. Ja kaikki nimet ilman C:tä! :-)

4/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän paljonkin C-kirjaimesta, mutta jos nimenä on Keiju tai Kastehelmi, ts. nimenomaan suomalaisia ja suomenkielisiä merkitysnimiä, pidän niitten kirjoittamista k:n sijaan c:llä aika hölmönä... anteeksi vaan. Eri asia, jos nimi on vaikkapa Cristian (tosin kirjoittaisin sen Christian, joka on myös merkitysnimi, eli kristitty englanniksi) Tytölle vaikkapa kolmanneksi nimeksi Christina?

Mianna on hyvä ja epätavalline, mutta silti Suomessakin toimiva (ei liian vaikea) etunimi ja Mianna Keiju Kastehelmi sopisi hyvin. Ainu nimi viittaa mun mielestä ainoaa lapseen, joten en ehkä laittaisi sitä, ellei tarkoitus ole että ainoaksi jää.

Vielä tuli mieleen ehdottaa, jos erikoisuutta haluaa tytön nimeen vielä enemmän, yrittää saada läpi uniikki yhdistelmänimi Helmikeiju? Mianna Helmikeiju? Mianna Keiju Kristiina? Mianna Keiju Christina?

Pojalle Aarre Miiko Kristian tai vähän muuntaen miettimiänne Aarre Emil Christian? Miska nimen itse miellän tyttömäiseksi, ja sitä on annettukin myös tytöille. Miksette antaisi nimeä Misko, joka olisi harvinaisempikin (vain 4 kaimaa) ja vain pojilla käytössä?

Misko Aarre Christian

Misko Eemil Joonatan

Misko Emil Christian

Misko Aarre Kristian

Mianna ja Misko siis ykkösehdotukseni lapsillenne.

Vierailija
5/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samoilla linjoilla tuon c-llä kirjoittamisen kanssa, mutta mies on siitä vähän eri mieltä. Mutta on tässä nyt vielä aikaa tuota miettiä.

Kristiina ja Christina ovat kyllä kauniita nimiä, mutta niitä löytyy jo suvuista liikaa, niin sen takia ei sitä nimeä lapselle haluta, jos hän tyttö sattuu olemaan. Tuo Misko nimi oli miun nimilistassani kun molemmat mietittiin mieleisiä nimivaihtoehtoja, mutta sitten kun yhdessä niitä käytiin läpi, niin mies hylkäsi tämän ehdotuksen, oli hänelle liian erikoinen ja sitten päädyttiin tuohon Miskaan joko c:llä tai k:lla tai sitten vastaavasti Aarre, johon oon itse ihastunut. Hieman erikoisemmat nimet kyllä lapselle haluttaisiin, mutta näyttää vaan tuo nimimaku olevan kuitenkin sit erilainen, vaikka erikoisemmista nimistä molemmat pitää.

Tuo Helmikeiju kuulostaa kyllä ihanalta nimeltä! :) Ja pitää nyt sit hyväksyttää se miehellä ja jos se hänelle käy, niin se voi hyvinkin olla tytön toinen nimi, jos se sit saadaan myös menee läpi :) Joten kiitoksia ehdotuksesta.

Vierailija
6/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimilautakunta ei edes anna kirjoittaa Keijua ja Kastehelmeä c:llä, ne kun ovat suomenkielessä merkityksellisiä sanoja ja kirjoitetaan suomeksi k:lla. Eri asia ovat esim. Marco tai Christian, kun esimerkiksi ruotsin kielessä ne kirjoitetaan ne c:llä, eivätkä ne tarkoita suomeksi mitään vaan ovat vain nimiä.

Itse olisin myös tuon Ainu Keiju Kastehelmen kannalla, oikein kaunis nimi!

Vierailija
7/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceiju Castehelmelle tai Miico Cristianille tullaan nauramaan aivan varmasti, eli en tekisi lapsen nimestä vitsiä. Ja ne ovat sentään toisia nimiä - jos Misca menee etunimeksi, niin vielä pahempi kun on päivittäisessä käytössä. Miska on sen verran vakiintunut kirjoitusasu, että sen laittaminen c:llä on suunnilleen sama kuin laittaisi Consta tai Certtu.

Jos ei ap:n mies usko ap:n sanaa, niin kannattaa ehkä näyttää sille tämä ketju.

Vierailija
8/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska Eemil Joonatan olisi aivan ihana nimi, kun siinä kaikki kolme nimeä erikseenkin niin ihania.

Ja tytön nimistä pidin Mianna Keiju Kastehelmestä tai Mianna Helmi Emmiina olisi myös nätti.

Vierailija
9/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mianna Keiju Kastehelmi **** Aivan ihana!

Mianna Ceiju Castehelmi ****tämä saa kyllä kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä... en suosittele missään nimessä!

Ainu Helmi Emmiina. ****kaunis

Pojalle vastaavasti

Aarre Miiko Kristian ****hyvä

Aarre Miico Cristian ****edellinen on parempi...

Misca Eemil Joonatan **** mieluummin Miska

Vierailija
10/10 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainu Emmi Helmiina.

Aarre Miko Kristian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi