Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noista maissinaksuista jotain haittaa? Vauva 7kk ei syö mitään muuta!

Vierailija
23.10.2007 |

Täysimetin 6kk sen jälkeen on yritetty kaiken maailman soseita mut ei suostu syömään. Sylkee pois vaan kaiken. Nyt ostin noita naksuja Ja jo viides menossa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en usko että on mitään haittaa, nehän on lähinnä ilmaa. Anna opetella nillä että suuhun voi laittaa jotain muutakin kun tissin, ala siinä samalla aina lykkäämään lusikallinen sosetta. Kannattaa käyttää tosi pientä ensi lusikkaa alkuun. Mulla 8 kk ikäinen syö jo vaikka mitä, mm leipää järsii kahdella alahampaallaan.

Vierailija
2/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niissä naksuissa on aika vähän tarpeellisia ravintoaineita, jotka siis jää saamatta jos täyttää vatsansa vaan naksuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö edes 8kk ikäisten soseita, itkee vaan, vaikka jo 3 vkoa joka päivä maisteltu. Ainakin mennyt rahaa hukkaan jos ei muuta.

Tarjoaa mitä tahansa, itkee vaan. Ei halua päivällä myöskään juoda maitoa, leikkii vaan pullolla, ei itse edes halua pidellä pulloa, sylkee maidon pois. Illalla ja yöllä syö kolme pullollista velliä, päivällä hyvä jos ruokalusikallisen juo.

Voi kun olisi vauva joka tykkää syömisestä! Meidän neiti on naama vänkkyrällä jo kun saa ruokalapun. Suu pysyy kiinni ihan periaatteesta.

Tällaista on ollut jo noin 3kk, oikeastaan siitä lähtien kun on lusikalla syöty.

Pitää koettaa leipää ja naksuja, jos innostuisi.

Vierailija
4/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana tais olla se lusikka. 3kk jaksoi tapella vaikka mitä hedelmää tai ruokasosetta ois tarjonnut. Alkoi kyllä sitten kelvata. Ei pelkillä omenanpaloilla ja leivälläkään ois eläny tuota aikaa

kun kova kasvu menossa.

Vierailija
5/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyllystä kuin sipsit. Maissinaksuja on tavallisia ja vanilijan makusia.

Vierailija
6/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempi lapseni on kanssa luonnostaan nirso, eikä tosiaan halunnut syödä vauvanakaan mitään, tankkaili sitten velliä ihan ongelmaksi saakka. Sitten yöllä oli koko ajan tankkaustarvetta kun nälkä oli. Nyt tämä toinen vauva vaan syö ja syö ja oikein haluaa ruokaa. Eli olen sinun kanssasi samalla linjalla että vauvat on erilaisia. Sitä jäin miettimään että miksi tarjoat 7 kk ikäiselle 8 kk ikäsien soseita. Jos syöminen ei suju, niin älä anna noita " isojen" soseita koska niissä on ruuan palasia, jotka varmasti jäävät kurkkuun kiinni. Sinuna ehkä palaisin vaikka semperin 4 kk maissi-perunasoseeseen. Toisekseen voisit koittaa päivällä tehdä pirtelön korvikkeesta sauvasekottimella, mukaan vaikka banaania ja perunasosetta. Toisekseen koita Muksu kaurapuuroa maustettuna muksu mangojugurtilla. Ne ovat minun mielestä hyviä tuotteita.

Vierailija
7/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä herkkusoseisiin nirsoille vauvoille (anna huoletta pienempien soseita, ei tarvitse olla iänmukaista, pääasia että syö):

- punaposki, Piltti: vadelma, persikka ja puolukka

- Persikka-banaani, Piltti

- mangosose, Semper

- ruusunmarja-vadelma, Piltti

Ja ruokasoseista meillä meni pitkään vain ja ainoastaan:

- kinkkuherkku, Piltti (pieni keltainen purkki, 6 kk)

Jos imetät, syö mahdollisimman monipuolisesti: hedelmiä, vihanneksia, lihaa, ruisleipää ja juo maitoa, ja syö kalaöljykapseleita. Jotta lapsi saisi maidon kautta tarvitsemansa.

Vierailija
8/8 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin soseeseen, kasvis tai hedelmä/marja. Jos sitten suostuis sitä samaa makua ottamaan lusikastakin.