unelma murskaksi
Olemme suunnitelleet vuoden ulkomaanreissua perheen kanssa. Mies päättikin, että ei suostu lähtemään. Masentaa. Nyt olisi oikea hetki, kohta lapset ovat kouluiässä ja sitten lähteminen on vaikeampaa.
Kommentit (17)
Sen kumpi olisi töissä ja kumpi kotona, mies saisi päättää. Minulle ihan sama.
Jos se ei ole miehen haave, niin sitten ei ole! Sun pitää rakentaa omat haaveet ettei ne riipu toisen ihmisen toiminnasta!
Oliko hän aiemmin lähdössä, ja yhdessä suunnittelitte?
Kyllä te voitte lähteä senkin jälkeen, kun lapset on koulussa. Luin juuri jutun perheestä jossa yli 10-vuotiaat ja lähtvät asuntoautolla Europpaan. Koulu opiskellaan kotona, eli siinä asuntoautossa.
Tuo on hyvä haave, minullakin vastaava. Jos lähdette vuodeksi ulkomaille töihin, sehän on mahdollista koska vaan.
ei ymmärrä mun haaveesta mitään. Ei lyhyt loma ole sama kuin oikea asuminen, kulttuuriin ja ihmisiin tutustuminen, kielen oppiminen jne.
Ja tiedän, etten voi miestä pakottaa, en siihen pysty. Mutta en pysty ilmaisemaan kuinka äärettömän surullinen olen. Kai teillä jokaisella on jokin suuri haave? Tämä on minun ja nyt se ei toteudu.
mutta näytti kuitenkin siltä että oltaisiin lähdössä. Ja ollaan oltu ulkomailla ennenkin yhdessä, joten tietää kyllä mistä on kysymys ja meillä on hyviä yhteisiä kokemuksia ulkomailla-asumisesta.
tai vuoden oleskelulla tuossa suhteessa.
jos jätä unelman toteuttamatta. Jos ette lähde, tuskin se liittoanne pelastaa.
oma asunto vuokralle siksi aikaa ja rahoittaa niilläkin rahoilla oleskelua? Kahden kodin ylläpito on tosi kallista.
se on selvä. Enkä tietenkään voi viedä lapsia ulkomaille vuodeksi noin vain, sehän on ihan mahdoton ajatus, ei kukaan nauttisi siitä tilanteesta. Yhteinen vuosi ulkomailla olisi seikkailu meille kaikille, ei ole sama lähteä yksin tms.
Ei kuukauden lomaa voi verrata vuoden ulkomailla asumiseen..
Mutta miksi mies ei halua lähteä? Onko oma työ jotenkin semoisessa vaiheessa, joku harrastus vai mikä?
Ja kuten kirjoitin aikaisemmin, voittehän lähteä hiukan myöhemmin, jos joku ajankohta olisi miehelle parempi.
t. 11
Miehellä ei ole samanlaista poltetta kuin minulla, ei kai mitään erityistä syytä sinänsä. Näin kai täytyy toivoa, että joskus myöhemmin haaveen voisi toteuttaa...
että sen toteutumiseen tulee muutaman vuoden viive. Väkisin miestä tuskin saat lähtemään, parasta olisi, kun saisit asian myytyä niin, että hän kuvittelisi itse sen keksineensä.
Mekin asuttiin ennen lapsia ulkomailla ja vieläkin lähtisin mielelläni lasten kanssa. Haaveilen siitä, mutta yritän olla aikatauluttamasta sitä.
t. 11
että jos toinen ilmoittaa selkeästi ettei suostu kyseiseen asiaan niin silloin on ratkaisun paikka. Tee miten tahdot, mutta itse olet vastuussa päätöksestäsi.
lähdössä ja sitten ei lähdekään niin siihen saattaa olla syy. Syy voi olla myös henkilö.
Ennen kuin avasin viestin, luulin, että isompikin juttu. Omien unelmien murskaantuminen on ollut sen laatuista, ettei tämä kuulostanut miltään. Minä en saanut edes normaalia miestä, parisuhdetta, lapsia...
olen asunut ennenkin ulkomailla ja haaveilen vielä tästä yhdestä. Vuorotteluvapaalle ja toinen paikan päällä töissä ja toinen kotona lasten kanssa. Tämä on se haave, ei ole toista eikä sellaista voi tullakaan.
en ymmärrä miksi mies on niin vastahankaan? Onko se iso uhraus lähteä vuodeksi? Minun säästöilläni mentäisiin.