Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maitoallergia todettu, b-lausunto?

20.10.2007 |

Saimme diagnoosin 7kk tyttärellemme, maitoallergia. Lääkäri lupasi tehdä b-lausunnon mahd. pian ja oletin sen tulevan meille kotiin. Lääkärikäynnistä on jo viikko eikä lausuntoa kuulu. Kuulin, että lausunto menisikin suoraan Kelaan ja automaattisesti tulisi uusi Kelakortti kotiin. Onkohan se nyt näin?

Olen säilyttänyt maito-ostosten kuitit jotka olen reseptillä ostanut.

Miten tämä nyt toimii, kertokaahan kanssasisaret.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla näin: toimitin yksityiseltä saadun b-lausunnon kelaan ja kun paperi oli kelassa, niin pystyin ostamaan korviketta apteekista. Korvauksen pystyy kelalta hakemaan takautuvasti, kunhan olet ensin vienyt paperit kelaan käsiteltäväksi.

Meillä uuden kela-kortin saamiseen meni 1kk joten kannattaa paperitouhut hoitaa pikimmiten. Ja soittaa vielä erikseen kelalle, onko asia käsittelyssä/käsitelty, jos ei parin viikon päästä kuulu. (meidän tyttären paperit " olivat unohtuneet" jonkin pinkan alle)

Oman aktiivisuuteni johdosta, kun soittelin asian tiimoilta, niin alkoi tapahtua kuukauden jälkeen. Kahden päivän päästä pamahti uusi kortti postilootasta :D

Vierailija
2/5 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettu Kelan leiman päivänä ja sen jälkeen. Ei aikasemmista maidoista.

Nimim. kokemusta on.

Soita sille lääkärille ja sano, että saisko pian.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoaltistus tehtiin yksityisellä lääkäriasemalla. Lääkäri kirjoitti b-lausunnon heti mukaan. Itse piti toimittaa kelaan.

Soita perään ja vaadi se lausunto heti. Kela ei enää korvaa ennen b-lausunnon saapumista ostettuja korvikkeita eli turhaan säilöt kuitteja. Ikävä kyllä näin.

Vierailija
4/5 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan ymmyrkäisenä jäin asiaa miettimään. Lääkäri sanoi, että kirjoittaa sen lausunnon heti ja laittaa minulle postissa mutta eipä sitä kuulu. Ja kaiken lisäksi olemme ensi viikon reissussa joten vaikka lausunto tulisi en saa sitä Kelaan. Huoh. Aikamoista paperisotaa.

Vierailija
5/5 |
21.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän sanelee todistuksen, joku toimistotyöntekijä sen kirjoittaa ja lääkäri laittaa nimen alle. Siis voi tosiaan kestää. Saat korvauksen vasta niistä maidoista jotka on ostettu todistuksen toimittamisen jälkeen. Ja meillä ei kelvannut pelkkä apteekin kuitti vaan piti olla apteekista saatava laskelma.