Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias päiväkotiin? Vaihtoehtoja?

Vierailija
19.10.2007 |

Eli ensi kesään mennessä olisi pakko saada gradu kirjoitettua. Tämän 1-vuotiaan kanssa se ei todellakaan onnistu. Nyt mietin vaihtoehtoja, mihin voisin jättää hänet hoitoon. Isovanhemmat asuvat kaukana, ja kun mies tulee töistä, olen jo niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään.

Eli ajattelin päiväkodin osapäivähoitoa. Miten käytännössä? Saako itse päättää esim. että kolme päivää viikossa ja 4 tuntia kerrallaan vai miten? Entä mitä vaihtoehtoja löytyy? Kerhoihinhan äidin pitää mennä mukaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen soitellut lastenhoitajatytöille mm. MML:n, niin kukaan ei pääse näin paljon hoitamaan lasta, ovat niin täystyöllistettyjä. Joten se ei ole vaihtoehto.

AP

Vierailija
2/3 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän tulee varmaan tuhat vastausta että älä vie 1-vuotiasta hoitoon:)

Oma 1-vuotiaani on aivan ihanassa ryhmäperhepäivähoidossa noin 4 päivää viikossa, 5-6 tuntia kerrallaan ja kaikki on sujunut aivan mainiosti. Itse ajattelin myös lyhyempiä päiviä mutta käytännössä tuo 5-6- on hyvä pituus sillä siinä ehtii juuri aamupäivällä ulkoilla kun viedään viim. 9.30, sitten syövät lounaan 11.00 ja nukkuvat päiväunet jopa puoli kolmeen, jonka jälkeen on välipala ja tämän jälkeen haen kotiin. Aluksi olin ajatellut hakea kahdenkin maissa mutta hoidossa lapsi nukkuu pitkään ja on kätevää että syö vielä välipalan siellä. On ihanaa hakea levännyt ja juuri syönyt lapsi kotiin. Perhepäivähoito on siitäkin kiva, että pienet saavat enemmän huomiota koska ryhmän isommat 4-5 vuotiaat ovat omatoimisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoaikamme on siis osapäivä hoito 5-7 tuntia päivässä (70 %maksusta ) ja lisäksi 4 ennalta sovittua vapaapäivää (-16 %)kuussa.

Itse voi ajat sopia mutta tosiaan helpottaa kun ottaa päiväkodin rytmin huomioon. Eli ihan vain syömään ja nukkumaan ei suositeltu vietävän luonnollisestikaan.. ja tottakai vapaapäiviä voi olla enemmänkin.