Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö hoitajat, että palkankorotus menee veroihin?

Vierailija
17.10.2007 |

Eli kun palkka nousee, niin veroprosentti nousee vastaavasti ja 500 euron palkankorotuksesta saa ehkä omaan pussiin puolet...Ja sen parin sadan lisäliksan saisi kyllä helpomminkin jos se ratkaisee sen miten tyytyväinen elämäänsä on...

Ja eikö hoitajilla ole ihan hyvä palkka koulutukseen nähden?

(Siis ei työn vaativuuteen, mutta koulutukseen).

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksais nyt.

Vierailija
2/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta sinullekin. Kiva kun jaksat aloittaa jo heti aamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että suomessa on varaa korottaakin veroprosenttia. Ruotsissa on paljon korkeampi veroprosentti, siellä on lähtöprosentti 29 ta 30 ja sen maksaa kaikki oli sitten mitkä tulot tahansa.

Vierailija
4/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lto

Vierailija
5/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään naisten asenne toisiaan kohtaan.

Ap- sä olet tollo!!!!!!!!!!

Vierailija
6/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on varmaan vähemmän aivosoluja kuin kaikilla muilla ja niiden työ on pelkkää kahvittelua.

Haluatko kuulla minun (akateemisen) mielipiteeni:

annetaan tuntuvat palkankorotukset ja hinataan veroprosentti alemmas.

Ihanteellisinta olisi Monacon kaltainen tilanne, mutta se ei sovellu Suomeen. Eihän oi suuri tietäjä? Sinä kai sen tiedät vaikkei asiasta ole edes minkäänlaisia kokemuksia.

Vierailija
7/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuntien ei tarvinnut nostaa veroja siksi, että paperimiehet saisivat palkkansa.

Jos hoitajat saavat tällä uudella korotusvaatimuksellaan 80 euroa enemmän käteen kuin mitä oisivat saaneet sillä ekalla, niin mun mielestä on aiheellista tiedustella, että onko se 80 euroa sen arvoista, että kunnat tarvii ajaa ahtaalle.

Vierailija
8/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansioloukuista, jonka seurauksena voi käydä niin, että käteen jää verotuksen myötä vähemmän, vaikka bruttopalkka nousee.

Vierailija
9/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmiä. Itseäni vaan ärsyttää kun sain tuntuvan palkankorotuksen ja sitten käteen ei jääkään paljoa enempää. Eli ei Suomessa kyllä palkkatyöllä rikastu ja sitä vaan ajoin takaa että onko se pieni summa joka käteen jäisi enemmän tämän kaiken arvoista.

AP

Vierailija
10/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tyhmiä. Itseäni vaan ärsyttää kun sain tuntuvan palkankorotuksen ja sitten käteen ei jääkään paljoa enempää. Eli ei Suomessa kyllä palkkatyöllä rikastu ja sitä vaan ajoin takaa että onko se pieni summa joka käteen jäisi enemmän tämän kaiken arvoista.

AP

Joutuvat olemaan pienellä lakkoavustuksella irtisanouduttuaan ties kuinka kauan. Siinä sitä saa tehdä melkoisesti uudella palkalla töitä sitten että pääsee edes hitusen plussan puolelle. Käteen jäävä summa korkeammasta palkasta on todella pieni. Kun ole kituuttanut lakkoavustuksella ties kuinka kauan ja sovitellut asuntolainan maksua ja ottanut jotain lainaa muihin kuluihin, niin siinä sitä sitten ollaankin...

Vierailija
11/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen sh, mutten kuulu tehyyn vaan muuhun liittoon. Minulle kelpaa toi 11 prossaa n. kahden vuoden aikana. Olen ollut sairaalassakin töissä ja ennemmin olisin parantamassa työoloja ja -aikoja! Lisää palkkaa, vielä vähemmän sijaisia ja enemmän kiirettä. Kenen etu. Joissain paikoissa kiirekin on itse tehtyä. Vanhusten puolella ja vammaislaitoksissa on ihan älytöntä nostaa asiakkaat pystyyn kamalalla kiireellä, että päästään kahville ennen ruokaa, sama hosuminen taas lounaan kanssa jne. Vanhukset ja vammaiset asuu lopun ikäänsä niissä paikoissa, ei siellä ole mihinkään kiire... Ja sitten kuitenkin katsotaan kieroon, jos joku juttelee hoidettavien kanssa. Yhdestä sellaisesta paikasta lähdin lätkimään. Suoraan sanottiin, että turha niiden dementikkojen kanssa on jutella, kun ei ne mitään muista.

Vierailija
12/12 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella saattaa tosiaan jäädä sama tai jopa vähemmän käteen, vaikka palkat nousuisivatkin.

Ja hassua, että usein vertaavat tulojaan yksityisen sektorin palkkoihin. Eivät yksityisen ja julkisen sektorin palkat ole verrattavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä